BAB 1

60 5 11
                                    

Matahari terik pada pagi itu memancar di celah ruangan langsir mengejutkan Adrian dari mimpi semalam nya . Adrian menilik di jam telefon Realme 7i di sebelah katil . tepat pada pukul 8 pagi .

" Goodmorning Mr . Adrian Mevis ! Today you are automatically 25 year old !! Let's start your day . " jerit Adrian perlahan lalu bangkit dari katil empuknya berwarna biru laut .

Selesai mandi , Adrian mengenakan T-shirt putih bersama hoddie berwarna hitam dan seluar track suit . ye , hari ni Adrian ambil cuti dari menguruskan hal di pejabat syarikat milik ayah nya .

Adrian turun ke tingkat bawah bahagian dapur lalu menuju ke peti sejuk . Dia membuka satu per satu pintu peti sejuk .

" Siyes lah takde bende dlm peti sejuk ni . semlm bukan main lenggang lenggok aku turun gi mall tak singgah kat pasar raya . " marah Adrian sambil bercekak pinggang .

" Tch , terpaksa lah keluar gi cari barang dapur . ingat kan plan nk duduk dlm rumah je . haish " Adrian menuju ke ruang tamu lalu mencapai kunci kereta dan telefon nye diatas meja .

Bunyi deruman kereta milik Adrian menghilang disebalik pagar rumah nya .

Sebaik sahaja sampai , Adrian masuk ke sebuah pasar raya yang tidak jauh dari rumah lalu mencapai troli . Adrian mencapai satu plastik lobak , broccoli , sayur campur , satu bungkus halia , satu plastik besar bawang merah dan putih dan beberapa biji buah - buahan .

Kemudian dia berjalan ke bahagian barangan basah . Adrian memasukkan 2 ekor ayam yang telah siap dibunuh ke dlm plastik , seekor ikan salmon dan sotong .

Selepas itu , Adrian berjalan ke bahagian perencah dan bahan masakan . Dia mencapai garam serta penambah perasa , perencah nasi goreng dan mee goreng .

( Author rase , tak perlu lah cerita kan ape yang Adrian beli seterusnya :v )

Selepas selesai membeli , Adrian pergi ke kaunter untuk membuat pembayaran bagi barangan nya .

Sewaktu membuat pembayaran di kaunter , telefon dipoket Adrian berdering .

[ Uncle Carlos ]

"Hello Uncle . ade ape call Evis ? "

" Evis , kat mne sekarang ?  "

" Evis ade kat pasar raya sekarang ni . Ade ape uncle ? " tnya Adrian sambil menghulurkan 3 keping not RM 50 dan 1 keping not RM 20 pada cashier .

" Evis busy ke ? klau tak , uncle mintak Evis singgah kat rumah uncle kejap boleh ? uncle ade hal nk bincang dgn Evis "

" Ha okey okey . Evis on the way pergi rumah uncle . "

- panggilan dimatikan -

Adrian menyimpan semua barang yang dibeli ke dlm but kereta nya lalu berlalu pergi dari parking pasar raya itu ke rumah uncle Carlos yang tidak jauh dari situ .

Beberapa minit kemudian sampai lah Adrian di hadapan rumah besar milik uncle Carlos nya .

" Hello Uncle , Evis dh smpai depan gate " kemudian secara automatik pintu pagar tersebut terbuka dgn remote kawalan yang dikawal guard .

Adrian melangkah masuk lalu memberikan kunci kereta nya kpda guard .

" Uncle . " panggil Adrian

" Ye Evis ! Meh sini uncle ade kat sini " panggil uncle dari ruang tamu .

" Hai uncle . uncle sihat ? " tnya Adrian sebaik melabuhkan punggungnya di sofa 'single' milik uncle Carlos .

" Sihat . " sahut uncle Carlos sambil tersenyum .

" Hah ye , ape yang uncle nk bincang kan ? urgent ke ?" tnya Adrian sambil meneguk segelas wain yg dituang tadi .

" Uncle sebenarnya nk ckp , HAPPY BIRTHDAY ADRIAN MEVIS TURN 25 YEAR OLD . Uncle tak lupa pun birthday Evis . Uncle jaga Evis 15 tahun kut , takkan semudah itu uncle lupa . smpai tua bangka mcm ni pun uncle still jaga . " kata Uncle sambil menggosok rambut Adrian .

Adrian tersenyum suka .

" Ish uncle ni . but , thanks for wishing my birthday uncle . uncle ajak semata-mata nk ckp tu je ke ? ke ade bende lain ni ? " tnya Adrian sambil meneguk air wain untuk kali kedua .

" Eh , opcos lah bukan nk ckp pasal tu je . mcm ni haaa cite die . "

YUHUUUU !!! THIS IS MYYYY SECOND STORYYYY AT WATTPAD !!!!! ARGHHHH !!! NOW I SUCCESSFULL TO UPDATE THIS STORYY !!!! ARGHHH !!!  THAT IS MAKE ME FEEL ERGHHH , CRAZYYY !!!  TO ALL MY READERSSSSSS THANKS FOR SUPPORT ME TILL NOWWW ! I'M FEEL SOOOO HAPPYYY !!!  PLEASE KEEP SUPPORT MY STORYYY GUYSSS !!!  DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENT !! 😗 THAT IS ALL FOR TODAY . BYE ALL MY BELOVED READERS 💖❤️💓♥️

The Prince With Pyscho Mind 🤴🏻Where stories live. Discover now