BAB 8

21 2 37
                                    

Keluar sahaja aku dari pintu lift , semua pekerja memerhatikan aku sambil berbisik .

Buk !

" Eh Encik Adrian . ade ape - ape yang boleh saya tolong ? " tnya Meily apabila aku menumbuk meja nya .

" Tkde . saje dtng . eh ni , knpe yang lain .... " kata ku sambil memerhati yang lain . Meily juga turut sama memerhati dgn aku .

" Ye ? knpe dgn diorng ? " tnya Meily tak paham .

" Tch , haih . knpe yang lain non stop looking at me ? " terang ku jelas

" Ohh .awak kan pekerja baru , mmg lah diorng pandang mcm tu . knpe ? encik Adrian ade masalh ke dgn pandangan diorng .  " kata Meily tersenyum .

" Hmm tkde . cuma , tak biasa lah . ye lah , saya tau lah saya hensem , tpi jgn lah sampai pandang saya ni mcm ade buat masalh . " kata ku bangga sambil membetulkan baju kemeja .

" Hmm hensem . dh , saya nk buat kerja . ha ye , sebelum saya terlupa . Cik Clerine nak jumpa . " kata Meily .

" Nk jumpa ? tdi bapak , sekarang anak pula " bisik ku kecil .

" ye ape tdi encik Adrian ? " tnya Meily .

" Nothing " lalu aku pergi ke pejabat di sudut .

Aku mengambil semua buku nota serta pen lalu di selitkan di poket depan baju kemeja .

Sampai di depan pintu pejabat , aku berdiri di cermin yang di pantul .

" Kemas " bisik ku .

Tok .. tok .. tok ..

" Cik Clerine , boleh saya masuk ? " kata ku

" Yes " sahut di dlm bilik .

" Ha Encik Adrian . lama saya tunggu . okey duduk " kata Clerine sambil tersenyum manis .

" Saya mintak maaf sbb buat Cik tunggu saya lama . saya ade hal sikit tdi . " kata ku lalu duduk di depan nya .

" Tkpe . saya tau awak pekerja baru and ade bnyk kerja . " kata nya .

Aku ingat kan die marah sbb aku masuk lambat . tpi tekaan aku salah .

" Sebelum tu , saya Cik Clerine Lynn . anak kpda Tuan Amir . petang ni saya ambik alih tugas die buat sementara waktu sbb die ade hal di luar . so , die ade pesan kat saye yang awak kena buat penerangan untuk dua fail . so , where is it ? " kata nya lembut .

Aduhai , suara die . lembut nya . mendayu dayu masuk kat telinga aku .

" Encik Adrian ? are you here with me ? " panggil Clerine menyapa lamunan aku .

" Em yes . " kata ku malu .

" Okey . where is it ? " tnya Clerine .

Aku sedikit blur . ape yang die minta ?

" Am . ape die ? " tnya ku .

" hmmm . Adrian , penerangan untuk dua fail yang awak buat lah . Adrian , please fokus . " kata nya tegas .

" Oh ya . here's " sambil menghulurkan beberapa kepingan kertas yang penuh

" Okey good . tulisan pun cantik . " puji Clerine .

Aku sedikit BANGGA .

" hm thanks " kata ku bangga sambil tersenyum kembanggggg

" But "

" hm ? " tnya ku pelik .

" Penerangan awak tak berapa lengkap . I means , semua penerangan lebih bnyk tidak berdasarkan maklumat penting yang ade dlm fail ni . " kata Clerine .

The Prince With Pyscho Mind 🤴🏻Where stories live. Discover now