" serious lah orang tua acah samseng tu ade anak angkat ? abis tu mne anak kandung die ? " tnya Iwan pelik .
" itu aku tak tau . yang aku tau pun die ade anak angkat . nama anak angkat die Clerine Lynn usia 20 tahun . berkerja kat syarikat milik bapak die . samseng ni lah " terang ku .
" sorang je ke ? ala knpe tak dua gegirl . boleh 'tembak' sekali dgn kau " kata Iwan sambil menjilat bibir atasnya .
" Woi . kau ni agak - agak lah sikit " marah ku .
" Kau ade gambar die ke ? " tnya Iwan kembali serius dgn tugasan .
" Ni ade beberapa keping gambar die . ni pun uncle tolong . die suruh bodyguard stalk budak ni . " kata ku sambil menghulurkan kan sampul yang ade beberapa keping gambar .
" wuuu not bad . " kata Iwan gembira .
" Ish kau nih . melebih . die aku punya lah . " kata ku selamba .
" Hah ape ? " tnya Iwan lagi . sebenarnya die dengar . tapi saje nak dengar banyak kali .
" Sebbok je kau ni " kata ku malu lalu merampas semula kepingan gambar yang Iwan pegang .
" Okey . lama - lama bongkar lah tu " kata Iwan lalu menyandar kan diri nya di sofa . Aku hnya mencebik sambil menyimpan setiap dokumen ke sampul semula .
" So ? our first plan ? " kata Iwan .
" Okey . first tu aku nak kau stalk die dari luar . setiap langkah die , die pergi mne then mne rumah die . and aku nak kau jaga setiap langkah kaki kau . stalk jgn rapat sngt. aku tak nk bende yang sama jadi kat kes ni . kes ni , aku nak settle sampai licin . aku nak bunuh satu family sebagai satu pembalasan untuk mak dgn ayah aku . " terang ku tegas . Iwan pula menumpukan fokus nya setiap kata - kata ku yang keluar .
" Okey . Aku pasti takkan jadi bende sama mcm tahun - tahun yang dulu . tapi , tugas kau ? " tnya Iwan sambil bermain dgn dagu nya .
" Okey bagus , kerja biar licin . Tugas aku jadi pekerja bagi syarikat samseng tu . kerja sementara . aku nak stalk setiap maklumat samseng tu . segala latar belakang die . aku nak lengkap ! " kata ku
" Okey . kau nk start bile ?" tnya Iwan .
" kalau boleh esok . aku nak kes ni completed awal . " cadang ku .
" Ha ye sebelum aku lupa . esok kau hantar aku . after kau hantar aku , aku nak kau tunggu sampai anak angkat die dgn samseng tu naik syarikat . " arah ku .
" Okey . kau gerak pukul 8 lah ? " tnya Iwan .
" yolah . nah ambik ni . pkai airpod supaya senang aku nk dpt maklumat dari kau . airpod jgn lepas sampai aku keluar dari syarikat . " arah ku sambil menghulurkan airpod berwarna hitam .
" Okey , thanks . jimat duit aku nk beli bende ni . " kata Iwan . aku mengukir senyuman lalu bangun dari sofa menuju ke bilik di tingkat atas .
" we Ad ! " jerit Iwan dari bawah . aku baru nk langkah tangga yang terakhir .
" Ape die ? " tnya ku sambil memandang Iwan dari atas .
" Kalau kau kerja kat syarikat tu , sape settle kan kerja kau yang lagi satu kat syarikat bapak kau ? Bukan esok kau start kerja balik meh ? " tnya Iwan sambil terjerit - jerit .
" Uncle Carlos lah . die kan boss . so , die paham lah knpe aku tak dtng kerja esok . tapi gaji jalan aa " kata ku sambil tersenyum suka .
Iwan mengangguk . aku terus naik ke bilik aku semula .
____________________________________
YOU ARE READING
The Prince With Pyscho Mind 🤴🏻
Romance✩ second story at wattpad ♥️🌻✩ ✩ date of update : monday , wednesday and friday only ☝🏻✩ ✩ slow update ☝🏻🌻✩ ✩ thanks because read and vote my second story at wattpad ♥️✅✩ - mengisahkan tentang perjalanan hidup seorang remaja yang bernama A...