BAB 5

23 1 11
                                    

Aku masuk ke dalam perut kereta Iwan untuk ke syarikat milik Amir Company yang tidak jauh dari rumah ku .

" Ready nk start kerja baru ? " tnya Iwan sambil tersenyum .

" Of course . tangan aku dh tak sabar nak main dgn pistol . dh lama tak main . " kata ku tersenyum sinis .

"Ha yelah . kau rilek dulu , lama lagi kau nk selesai kan semua ni . kau settle mne yang patut dulu . so , I wish you goodluck " kata Iwan sambil menghulurkan tangan nya .

Aku menyambut huluran tangan nya sambil tersenyum .

" Eeyyy dh lah jom gerak . kang lambat nanti kena marah dgn 'bos samseng' " kata ku sambil menekan perkataan 'bos samseng'

Dengan laju nya , kereta milik Iwan meluncur dari kawasan rumah ku .

Sampai di Syarikat Amir Company Sdn.Bhd ....

" Okey . aku jumpa kau tengahari nanti waktu lunch . ingat tugas kau . sentiasa perhatikan anak Amir dgn bapak sekali . kot kot anak dgn bapak same je perangai . okey jumpa lunch nanti . jgn lepas dari airpod . " pesan ku dgn tegas sambil membetulkan pakaian .

" Baik boss ! jaga diri baik baik kat sane and goodluck " kata Iwan lalu bersalaman dgn aku .

" Okey thanks " aku keluar dari kereta lalu berlari anak ke lift .

Aku menekan button tingkat 5 di mana pejabat Amir berada di atas .

Ting !

Pintu lift terbuka . aku memandang ke atas blom sampai tingkat lima . baru tingkat 3 . seorng pekerja lelaki masuk ke lift serta seorang perempuan . maybe diorng pun nak jumpa Amir .

" Encik pekerja baru ke ? " tnya seorang lelaki kpda ku .

" Ye . saya baru nak mohon kerja kat tuan Amir . " kata ku .

" Welcome to Amir Company Sdn Bhd . nama ? " tnya seorang perempuan lagi .

" Thanks , my name Adrian " kata ku lalu tersenyum .

Mereka mula berbisik sambil memandang aku bersilih ganti .

Ting !

Okey sampai tingkat 5 .

" Okey , nice to meet you . saya pergi dulu " pinta ku lalu keluar dari lift .

Mereka berdua tersenyum ikhlas kpda ku lalu pintu lift tertutup . aku memandang ke nombor tingkat di lift . mereka menuju ke tingkat 6 .

' huh , sini eh tempat kau sekarang . dpt duit lepas bunuh mak ayah aku . then , buat satu syarikat pkai duit ayah aku . okey tkpe , syarikat ni aku jatuhkan satu hari nanti . ' bisik ku di hati .

" Encik ? " sapa seorng perempuan di tepi ku .

Aku memandang ke tepi lalu tersenyum .

" Encik nak jumpa Tuan Amir ? atau ade hal penting ? " tnya perempuan tadi .

" Ye . saya nak jumpa Tuan Amir . saya ke sini nak mohon perkerjaan di syarikat Amir Company . " kata ku tersenyum ikhlas .

" Ohh jadi awak lah Adrian tu ? yang mohon perkerjaan di sini ? " teka perempuan tadi . maybe assistant Amir .

" Ye saya Adrian . boleh tak awak tunjukkan bilik Tuan Amir . and btw , saya nak tau nama awak boleh ? " tnya ku .

" Saya Meily . assistant manager to Tuan Amir . Saya akan tunjukkan bilik Tuan Amir . kalau awak perlu kan ape - ape , panggil saya . " terang Meily dgn sebaris senyuman manis .

The Prince With Pyscho Mind 🤴🏻Where stories live. Discover now