Selepas siap membuat penerangan untuk dua fail yang penuh dgn kertas ke pejabat Tuan Amir , aku berlari anak menuju ke lift .
" Adu hai . mesti Iwan dh tunggu lama kat bawah . " aku menekan butang 'G' lalu menunggu pintu lift terbuka
Ting !
Kaki aku berhenti dari memasuki lift yang sudah terbuka pintu nya apabila melihat seorang wanita yang berdiri seorang di lift .
"Ba-baju oren . yes , tu lah die " bisik hati kecil ku.
" Encik ? "
Panggil satu suara di dlm lift . aku memandang tepat ke anak mata nya .
" Tak nak masuk lift ke ? saya nak cepat . " kata anak angkat Amir di dlm lift .
Aku baru nak melangkah sekali pintu lift tertutup .
" Ah shit !! " jerit ku tapi tidak kuat .
" Aku terlepas ! Bodo nya aku !! errr ! aku melepaskan geram di pejabat itu .
Untuk kali yang kedua , aku menekan butang 'G' di lift . pintu lift terbuka dan tiada sesiapa di dlm lift .
" Haih . mcm mne aku boleh mengelamun ! " marah ku di dlm lift .
Sampai di bahagian G , aku masuk lalu mencari kelibat anak angkat Amir yang bernama " Clerine Lynn ".
Cari sane , cari sini tak jumpa last - last , balik isi perut .
" Bro ! asal lambat ? lebih 20 minit aku tunggu kau kat bawah ni dgn panas nye lagi . " sapa Iwan lalu memandu keluar dari syarikat tadi .
" Ish , tadi aku buat kerja 2 fail lepastu kena buat penerangan kat Amir tu ha . tu pasal lambat . " kata ku sambil memicit dahi .
" Kau aku call , tk angkat angkat . mne tak aku risau . ingat kan dh kena tangkap dgn Amir tu " usik Iwan lalu ketawa .
" Tak lah . kau call time aku buat penerangan kat die . aku tak sempat nak angkat lah Iwan . " balas ku dgn keluhan .
" Eh asal bro ? kau mcm tak okey je ni ? baru first kerja ni , asal ? " tnya Iwan sambil memandang aku dgn jalan raya bersilih ganti .
" Tadi aku jumpa dgn perempuan tu . " lafaz ku .
" siyes ? kat mne kau jumpa die ? " - Iwan
" Aku terserempak dgn die time aku nak balik turun pkai lift . kebetulan die ada dlm tu . then , aku tergamam tngok die . " kata ku sambil berpeluk tubuh .
" bro , tergamam ? die cantik sngt ke sampai kau tergamam ? heh , knpe kau tak masuk sekali dlm lift tu ? boleh lah kau korek sikit rahsia " kata Iwan sambil ketawa .
" tak bukan sbb die cantik atau pun tak cantik . sbb time tu aku terkejut . rasa mcm mulut aku kena kunci . aku baru nak masuk lift , tibe - tibe pintu lift tu tertutup pulak " kata ku .
" Lain kali lah try pancing . hari ni kau terlepas ikan lah . tk pe , hari ni aku belanja kau lunch . " kata Iwan sambil tersenyum suka .
Aku hnya mengangguk dgn kata - kata Iwan .
____________________________________" Daddy , syarikat kite ade terima pekerja baru ke ? " tnya ku sebaik menghabis kan makanan di pinggan .
" Emmmm . ade , lelaki . knpe Lynn tnya ? " tnya daddy pula .
" Tkde lah . tadi mase nk turun lunch , Lynn terserempak dgn die dekat lift . muka pun dh jarang Lynn tngok mmg sah lah pekerja baru masuk . " kata ku lalu menghirup milo ais .
" ohh . Lynn ade bercakap borak dgn die tak ? ataupun die ade tegur Lynn tnya pasal kerja ? " tnya daddy .
" Emmm tkde pun . die mcm bisu . Lynn tnya die nak masuk lift ke tak , langsung tak jawab . die just pandang Lynn . tunggu pintu lift nak tutup baru nk masuk . " kata ku sambil membuat rolling eyes .
" Hahahahah . tergamam tngok anak daddy cantik sangat kot . " tawa daddy .
" Ish ape ni . " marah ku lalu menyambung menghirup milo ais.
" Okey dh . daddy nak keluar kejap . ade hal penting dgn klien . " pinta daddy sambil mengelap mulut nya dgn sapu tangan
" Okey . thanks dh teman Lynn lunch tghari ni . " kata ku sambil tersenyum
" welcome . and Lynn , jaga office . " pesan daddy sebelum bangun meninggalkan aku .
" Okey . take care ! "
nasib baik aku ade kereta sendiri . Tak perlu susah kan daddy tumpang hantar pergi office .
Aku menghirup sehingga habis air Milo ais di gelas aku tadi lalu membuat pembayaran atas makanan aku dgn daddy tadi .
Aku menghulurkan dua keping not RM 20 kpda cashier lalu di hulurkan nya baki sebanyak RM 15 .
Aku melangkah keluar dari restoran ingin menuju ke kereta yang tidak jauh dari restoran tadi .
" Hai "
Sapa seorng lelaki dari belakang membuat kan aku menoleh .
" Oh Hai . " balas ku sambil tersenyum manis .
" Awak Clerine Lynn right ? And you are also anak kpda Tuan Amir ? " teka lelaki tadi sambil dtng menghampiri aku .
" Yes , I am . awak kenal saya ? kite ... pernah jumpa ke sebelum ni ? " tnya ku pelik .
" Maybe kite tak pernah jumpa . but , saya kenal awak . " kata lelaki tadi .
" Mcm mne awak boleh kenal saya ? " tnya ku sambil tertawa .
" Emmm ade lah . oh ya , my name is Irwan Shah . Nice to meet you . " kata lelaki tadi mesra sambil menghulurkan tangan nya.
" Okey , nice to meet you too . " sambut ku sambil tersenyum .
" Aaa ni nak pergi mne ? dh lunch ? kalau belum , kite lunch same same " pelawa IRWAN sambil tersenyum .
" Aaa , it's okey . saya dh lunch dh tadi dgn daddy . " kata ku tersenyum .
" Okey . " kata Irwan
" Ha bro , sorry lambat . tadi aku cari fhone aku hilang . "
Tibe - tibe dtng pula seorang lelaki yang berpakaian kemas dgn rambut yang ditiup angin . ( pergh , mantap author buat cerita )
Dup dup dup dup
' jantung aku berdegup kencang . asal ni ' soal hati kecil ku .
" Eh tkpe . dh jumpa dh ? " tnya Irwan .
" Yeah " sahut lelaki tadi dan mata dia tertumpu kpda ku .
" Awak Adrian kan ? Pekerja baru dekat syarikat Amir Company tu ? " tnya ku seraya dpt mengecam wajah lelaki tadi .
" Aaa yes . " kata lelaki tadi sambil tersenyum memandang ku .
" Ohhh , nice to meet you hear . emmm kalau tkde ape - ape , saya gerak office dulu . " pinta ku lalu tersenyum kpda mereka berdua .
" Yeah aaa okey . drive safe ! " jerit Irwan kpda aku .
Aku masuk ke perut kereta lalu meletakkan beg tangan di sebelah tempat duduk .
" Ish , asal jantung aku berdegup kencang eh . " kata ku sendiri sambil menyentuh dada .
" Die lah yang aku jumpa depan lift tu . omaigod help me " bisik hati kecil ku .
Aku tidak menghiraukan semua tu lalu menghidupkan enjin .
DOUBLE CHAPTER FOR TODAY ( ꈍᴗꈍ) 🍭♥️
[ 19 / 12 / 2020 ]✅
SABTU 🍭♥️
YOU ARE READING
The Prince With Pyscho Mind 🤴🏻
Romance✩ second story at wattpad ♥️🌻✩ ✩ date of update : monday , wednesday and friday only ☝🏻✩ ✩ slow update ☝🏻🌻✩ ✩ thanks because read and vote my second story at wattpad ♥️✅✩ - mengisahkan tentang perjalanan hidup seorang remaja yang bernama A...