Çizgi Roman Dünyasında Büyük Bomba

1.1K 44 9
                                    

Hazır hasta halimle kalkmışken bir de son haberleri paylaşayım dedeim. Bugün kü haber turu iki bölümden oluşuyor. Birinci kısım çizgi roman ikinci kısım ise filmlerden son haberler her iki tarafta sizi oldukça mutlu edicek bence :D

Vedalarınızı Edin Marvel Evreni Bildiğiniz Halde son buluyor. 

Marvel neredeyse aylardır hepimizin aklında olan, bir şekilde teorize etmekte olduğu şeyin bugün resmen adını koydu. Hatırlayacaksınız, sizlerle Deadpool’un öldürüleceği haberini konuşurken şu ifadeleri kullanmıştık:

“Bizce Marvel Secret Wars sonrasında bu kişilere yeni bir kapı açmak, hem de Marvel evrenini MCU’ya daha yakın bir hâle getirmek için her şeye reset atacak. Son bir yılda aldıkları radikal kararların sebebi de bence bu.Wolverine‘in ölümü, Steve Rogers‘ın yaşlanması ve yerini Falcon’a bırakması, Thor‘un titrini kaybetmesi ve Deadpool‘un vefatı bence bu Secret Wars event’i öncesi yazarlara “zaten reset atacağız, ne istiyorsanız yapın” denmesiyle ortaya çıkan şeyler. Bana soracak olursanız bu Mayıs ayında Secret Wars ile tüm dengeler değişecek, event Aralık’ta bittikten sonra 2016’ya bambaşka bir Marvel evreniyle giriş yapacağız…”

Resmi Geekyapar tahmin makinesi yine bizim yüzümüzü kara çıkartmadı, durum aşağı yukarı aynen bu. Tabii ki Thor, Deadpool, Cap gibi karakterlerin yeni durumları ne olacak onunla ilgili bir bilgi henüz gelmedi; fakat Marvel Comics’in baş editörü Axel Alonso ve kıdemli başkan yardımcısı Tom Breevort, New York’ta düzenledikleri özel Secret Wars Live lansmanında resmi duyuruyu yaptılar: Marvel evreni bildiğimiz haliyle sona erecek ve Secret Wars’tan sonra yerini “All-New” Marvel evrenine bırakacak.

Bu “All-New” resmi bir tabir mi bilmiyoruz, fakat olay gayet gerçek ve gayet de doğru. Artık spekülasyon vakti geçti. Avengers #44 ve New Avengers #33 ile başlayacak olaylar zinciri Secret Wars #1’e akacak. Burada hem Marvel-616 evreninden, hem de Ultimate Marvel evreninden karakterler evreni kurtarmaya çalışacaklar. Fakat yeterli olmayacak ve elde kalan tek şey Battleworld olacak. Aylar önce gördüğümüz o X-Men ’92, Civil War, Planet Hulk, Future Past gibi teaser’lar vardı ya? Onlar Battleworld’deki farklı savaş alanları ve yeni Marvel evreninin oluşmasında da kilit role sahip olacaklar.

Secret Wars Aralık 2015’te bitecek, yani muhtemelen bu yeni Marvel evreni 2016’da start alacak. Biz hâlâ tahminimizin arkasındayız, muhtemelen bu yeni Marvel evreni, MCU’ya daha yakın bir çizgide olacak. Her halükarda, hiçbir şey olmasa bile MCU’dan Marvel’ı tanıyanlar için girişi kolaylaştırmaya çalışacağı kesin.

MARVEL’ın Her Şeyi Değiştirecek Secret Wars Event’iyle İlgili Merak Ettiğiniz 6 Soru Ve Cevabı

1. Bu bir reboot mu?

Hem evet, hem de hayır. Burası işin biraz çetrefilli kısmı. Olay şu, Secret Wars dediğimiz şey, aslında Jonathan Hickman’ın Avengers ve New Avengers serilerinde uzun süredir yavaş yavaş ipuçlarını verdiği bir olayın sonucu. Bu olay, bütün var olmuş Marvel evrenlerinin çarpışıp, Battleworld’de birleşmesi. Marvel’ın baş editörü Axel Alonso bunu iki pizzayı çarpıştırmak olarak açıkladı. Birinin salamı düşer, diğerinin zeytini ötekine geçer ve ortaya yeni bir tat çıkmış olur.

Yani bu Battleworld dediğimiz alanda Marvel’ın tüm evrenleri bir araya gelmiş olacak. Ve haliyle, birbirleriyle savaşacaklar. Buna bulduğum en iyi analoji şu: Marvel bugüne kadar ürettiği tüm hikayeleri parçalarına bölüp, bir kutuya atacak. O kutu Battleworld. Ve sonra, o yapboz parçalarından istediğini seçip, tekrar masaya koyacak ve onlardan yeni bir tablo yaratacak. Battleworld’ün ve Secret Wars’ın amacı bu. Yani eski hikayeleri kullanmaya devam edecekler ve bizim bütün Marvel bilgimiz çöpe gitmeyecek, ama evet, dün de dediğimiz gibi ve Tom Breevort’un da bizzat söylediği gibi, bildiğimiz hâliyle Marvel evreni son bulacak. Bundan sonra gelecek olan All-New Marvel evreni, kaba tabirle, tüm Marvel evrenlerinden olma bir Frankenstein canavarı olacak. 

Marvel EvreniWhere stories live. Discover now