Eerste schooldag

329 0 0
                                    

POV Veronica

*de wekker gaat  Ik wordt rustig wakker ik zie dat het 06:00 ik heb extra mijn wekker vroeger gezet dat ik rustig aan kan doen en mijn eigenschap is altijd te laat komen. Ik ga de douche ik föhn mijn haren en doe mijn schooluniform aan als ik in de spiegel kijk krijg ik opeens een glimlach op me gezicht ik doe mijn makeup op een beetje mascara en blush en licht roze lippenstift. Zo mijn outfit is klaar

Omdat ik vandaag de eerste jaars rondleid hoef ik niet per-see mijn schoolvest aan wat ik wel fijn vind want het is erg warm

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Omdat ik vandaag de eerste jaars rondleid hoef ik niet per-see mijn schoolvest aan wat ik wel fijn vind want het is erg warm. Nu ik klaar ben pak ik mijn tas en loop ik naar de great hal in de hoop dat Hermione Ron en Harry er al zijn. Toen ik eindelijk aan kwam zag ik alle docenten al zitten opeens zie ik Harry Ron en Hermione de jongens die zwaaien Hermione komt aan rennen en knuffelt me ze rent zo hart dat we alle twee of de grond vallen en zo zitten 2 mutsen bij elkaar te lachen op de grond.

Ik kijk naar Snape en zie dat hij zelf ook een beetje moet lachen meschien heb ik toch wel een kans bij zit ik me te bedenken. Ik en Hermione staan op en lopen naar de tafel de jongens zijn gewoon droog zoals altijd en geven me een box maar dat vind ik prima want zo zijn hun :)
We hebben allemaal gegeten en Hermione zegt "zo wat heb jij na ontbijt ?" " nou ik mag de eerstejaars vandaag rondleiden en ze overal heen brengen "

de jongens zeggen tegelijk "wat saai" zeg Hermione kijk op en zeg "ooo wat leuk ik zeg ja want professor Dumbledore zei dat ik dan een beetje stage mag lopen" OMG VERONICA DAT IS ZO LEUK VOOR JE IK BEN ZOOO BLIJ VOOR JE" zegt Hermione we beginnen alle 4 te lachen maar Harry zegt "Maar Veronica dan mis je de lessen hoe ga je dat dan doen ?" "nou ik krijg dan bijles van proffeser Snape"

zeg ik toen zeg Ron "OH dat is wel balen voor je"
ik dacht bij me zelf helemaal niet dan breng ik gelukkig meer tijd met hem door maar dat zeg ik maar niet dus knik ik ja en zeg "ja dat is wel balen. "

We zijn alle 4 klaar met ontbijten en iedereen gaat zijn eigen weg. Ik loop naar buiten en ik zie Hagrid aankomen lopen "hoi Hagrid" " hoi Veronica ga je mee de eerste jaars ophalen?" ik loop met hem mee en we halen ze. Ondertussen komen we weer aan bij Hogwarts met de eerstejaars we lopen naar de great hal en ik zeg "voordat jullie plaats mogen nemen wordt iedereen in een huis gesorteerd door de hoed"

iedereen gaat een voor een naar de hoed dit duurt eigenlijk best wel lang denk ik bij mezelf toen iedereen klaar was roep te ik "GRYFFINDOR MAG MET MIJ MEE" ze lopen met me mee en ik lijdt ze naar de commenroom opeens hoor ik iemand zeggen "hè ik dacht dat ik die trap zag bewegen" ik draai me me om en zegt "dat klopt alle trappen bewegen en ze veranderen ook elke keer zo we zijn aangekomen bij de commenroom" "de meisjes kamers zijn links en de jongenskamers zijn rechts . jullie mogen allemaal jullie koffer na de kamer brengen en dan breng ik jullie na poisons les" iedereen knik en rent naar de kamer

POV Snape

Ik zit achter mijn bureau en kijkt naar de tijd natuurlijk is Veronica 5 min te laat en ik lach . Opeens hoor ik allemaal geluid op de gang dat moeten ze wel zijn Veronica klopt op de deur en zegt tegen iedereen en hier is het poisons lokaal ga maar allemaal zitten ik loop naar haar toe en zeg "jullie zijn 5 min te laat!" ze kijkt me aan en zegt sorry proffeser sommige bleven achter hangen op de liefste manier ik keek haar aan en zegt "oké maak niks uit ga maar daar zitten"

zeg ik ze neemt plaats en gaat een boek lezen Oh
hoe schattig is ze wel niet denk ik bij mezelf kom op Severus laat je nu niet afleiden ik zeg tegen iedereen ik ben proffeser Snape en ga nu naar bladzijde 394 op mijn drooge manier iedereen pakt zijn boek en de deuren slaan open dat betekend dat de les voorbij is Veronica staat op en lach naar me en ze loopt met de klas verder. Ik sluit de deur en ik voel me opeens zo raar dit gevoel had ik eerder bij Lily NEE NEE SEVERUS DENK IK ZE IS JE LEERLING EN JIJ LERAAR ik ga zitten en ga de proefwerken na kijken.
Wat dat deze meid met me ?

POV Veronica

Ik loop de lokaal van proffeser snape uit ik draai me om en lach en hij lach soort van terug omggg denk ik opeens voel ik 2000 vlinders in me buik ik loop blij met de klas verder

(3 uur later)

"zo de rondleiden en jullie lessen zijn voor vandaag klaar om 18:00 is het avondeten als jullie geen vragen hebben mogen jullie gaan" opeens steekt iemand zijn hand op "ja?" zeg ik blij ik heb een vraagje over proffeser Snape ja vraag maar zeg ik "nou ik vroeg me af of die altijd zo boos of ja boos chagrijnig is"

ik begin super hard te lachen en zeg nou zo zit proffeser Snape in elkaar zeg ik lachend maar je went er wel aan heeft nog iemand een vraag ? Nee schud iedereen oke dan mogen jullie gaan als jullie ooit nog een vraag hebben over iets of wat mogen jullie naar mij komen en opeens is iedereen weg.  Nou dat ging goed dacht ik bij me zelf ik wandel naar proffeser dumbledore en zegt zijn wachtwoord de deur gaat open opa roep ik .

"is iemand hier?" hij zit aan zijn bureau snoepjes te eten toen die mij zag sprong die op en liep naar me toe. en ? "hoe ging het vandaag?" zegt die ik kijk en lach het was fantastisch alles ging perfect hij kijkt me aan en pakt me bij mij schouders goedzo ik ben zo trots op je .en hoe waren je bij lessen bij snape zegt die ik kijk verschrik "ONEE" roep ik hij kijkt me aan " je bent zkr te laat of niet soms?" "ja!!" zeg ik.

Ik ren uit zijn kantoor . en ren zo hard als ik kan naar Snape zijn kantoor toen ik aan was gekomen roepte ik buiten adem "ik...ben....zucht....er"
"ik vroeg me al af waar je bleef nou ga maar zitten"zegt die hij geeft me een boek en zegt maak maar die en die opdracht ik pak mijn veer en begin te werken maar ik heb geen zin dus pak ik mijn dagboek en ga ik Snape natekenen ik was heel geconcentreerd bezig ik was de laatse dingetjes af aan maken opeens zie ik een schaduw over mijn blad onee denk ik het is toch niet.

POV Snape

Ik zit gefrustreerd te wachten op mevr Black opeens hoor ik iemand aan rennen oo daar zal je haar hebben denk ik ze zegt wat maar ze is helemaal buiten adem ik pak een boek en geef haar die en zeg wat ze moet maken ze knikt en ik ga achter mijn bureau zitten ze  pakt haar veer en houd die beetje tegen haar mond aan ik denk severus laat je nu niet afleiden dus kijk ik snel weer in mijn leesboek op een gegeven moment pakt ze een ander boekje uit haar tas.

ze pakt een bladzijde en begint geconcentreerd eraan te werken. maar ze lijkt niet te schrijven maar te tekenen. ik wacht effe een paar minuten en als ik weer op kijk tekenend ze nog steeds. ik sta op maar ze lijkt niks in de gaten te hebben ik sta nu achter haar. En  ik voel haar warmte tegen me aan en glimlach opeens ziet ze mijn schaduw op haar blad ze schrikt en kijk verschrokken achter zich. ze probeert beetje met haar handen de tekening te bedekken. Ik pak het boekje van haar af en sta versteld ze....ze heeft mij getekend het is zo mooi ik kijk haar en doe mijn blik ik trek mijn wenkbrauwen omhoog.

en ze zegt treurig het spijt me meneer. hoe moet ik nou boos worden op ze iemand ze is zo schattig ik leg het boekje terug op haar tafel en zegt "niet slecht getekend. maar we zitten jammer genoeg niet in tekenles.... dus ga maar verder met uw opdrachten mevr Black" zeg ik op mijn drogen manier ze knikt en werkt verder

POV Veronica

ONEE ONEE NEEE DENK IK hij pakt het boekje van me af ik hoop maar niet dat die erin gaat lezen denk ik opeens zegt hij dat ik het goed heb getekend ik kijk blij en hij zegt ga maar verder met uw opdrachten ik knik en werkt verder af en toe keek ik hem aan. maar op een gegeven moment kijkt hij ook naar mij.

toen ik hem aan keek verdronk ik  in die mooie zwarte ogen van hem het leekt wel uren duren en op een gegeven moment werden we verstoord door Hermione. Ze is helemaal overstuurt en ik spring op en Snape ook ik zeg "Mione ?" ( Hermione) "doe rustig wat is er ?" ze praat heel snel maar de enige zin die ik hoor is "Harry en Draco hebben gevecht je moet nu komen !" "je weet hij luistert alleen naar jou"

ik ren met haar mee op een gegeven  moment zie ik dat Snape ook kwam. "waar zijn ze" zeg ik "buiten" we rennen samen naar buiten en ja hoor daar staan ze met hun stokken  naar elkaar gericht ik ren op ze af en roep "STOP LEG JULLIE STOKKEN  NU NEER"

Draco kijkt naar me en zegt " ga weg lelijke modderbloedje!" hier  door wordt Harry heel kwaad en begint die allemaal spreuken te roepen maar die van Draco zijn sterken op een gegeven moment stoppen ze om op adem te komen net als ze weer willen beginnen spring ik ertussen opeens hoor ik Proffeser Snape roepen "VERONICA  NEEE STOPP" maar het is al telaat draco zijn spreuk (crucio) raakt me ik lig op de grond en kom  niet meer overeind en Op een geven moment wordt alles donker.

Falling for you // Severus Snape love story Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu