Tunsin kuinka valo oikein väkivalloin yritti tunkeutua silmiini. Rypistin kulmiani ja avasin silmäni. Näin ympärilläni Aronin huoneen. Haukottelin äänettömästi samalla kun mieleeni palasi se yksi lause: "Näytät tos mun paidassa muute iha samalta ku kaikis niis söpöis kuvissa mis tytöllä on poikaystävän paita" Hymyilin ja hivuttauduin varovasti ylös sängystä. Vedin päälle eiliset vaatteeni ja pistin korvakorut korviin. Katselin hymyillen nukkuvaa Aronia ja sitten mieleeni pälkähti idea. Hihitin ääneen ja otin puhelimeni Aronin yöpöydältä. Vilkaisin nopeasti kelloa. Aronin herätys varmaan soisi kohta, joten äkkiä.. Nappasin snäpissä kuvan nukkuvasta Aronista ja kirjoitin: Raikasta huomenta. Nauroin melkein ääneen, sillä tiesin että ei kukaan kavereistani ymmärtäisi suomea.
Sitten laitoin kuvan mystoryyn. Vedin kengät jalkaan ja heitin takin niskaan, ja nappasin repun lattialta. Kaivoin repustani kemian vihon ja repäisin siitä sivun. Kirjoitin siihen: "lähin ny et kerkeen käyä kotona vaihtamas kamat. Ja kiitti vielä, Aron = apu." Jätin lapun yöpöydälle ja avasin ikkunan. Mieleeni tulivat Jaxonin sanat silloin yhtenä iltana: "Te nukuitte lusikassa ja nyt muija meinaa suksii kuusee niiku mitää ei ois tapahtunu" . Nauroin ääneen kavutessani tikkaita alas ja hypätessäni maaha. Olin juurki tehnyt niin kuin kaikissa teinileffoissa. Nukkunut jätkän luona ja paennut ikkunasta, voiko enää kliseisemmäksi mennä?
Koputin kotioveen ja Mary tuli avaamaan. Toivotin hänelle hyvät huomenet ja tulin sisään. Isä seisoi keittiössä otsa kurtussa. "Ja missäs sitä ollaan oltu, minä, eikä Noahkaan saatu sinua kiinni!" Hän sanoi huolestuneena ja vähän ärtyneenäkin. "Aa sori, unohin ilmottaa et menin kaverille yötä. Noah ei vastannu puhelimee ettekä sinä ja Mary vielä ollu tullu kotii ku tulin illall himaa, eikä mulla ollu avaimii" selitin. "Ainiin, anteeksi, unohdin kokonaan ettei sinulla ole!" Isä sanoi ja kiiruhti kaivamaan kaapista uutuuttaan kiiltelevät avaimet, ja heitti ne minulle. "Kiitti, käyn nyt vaihtaa nopsaan vaatteet" huikkasin ja viiletin yläkertaan omaan huoneeseeni. Päätin laitta tänään rennot vaatteet.
Vedin jalkaan adidaksen kollegehousut ja valkoisen t-paidan. Etsin hiuksiini viininpunaista scrunchietani, mutten löytänyt sitä mistään. Sitten muistin että olin eilen jättänyt sen Aronin yöpöydälle kun olin avannut hiukset yöksi. Huokaisin. Päätin sitten jättää hiukset auki, vaihdoin oikeat kirjat reppuuni ja kiiruhdin alakertaan, huusin moikat isälle ja Marylle ja kiiruhdin ulos.
.........
Istuin äikän tunnilla tylsistyneenä. Avasin puhelimestani porukkamme ryhmächatin, jossa oli kaikkien lukkareista kuvat, jotta tietäisimme milloin kelläkin on sama ruokkis jne. Katsoin mikä tunti muilla oli. Amalla oli kuvista, Jaxonilla musiikkia ja Amylla ja Aronilla matikkaa. Siirsin katseeni takaisin luokan edessä hypähtelevään opettajaan ja kirjoitin ylös muistiinpanoja. Puhelimeni kilhati vaimeasti. Amylta oli tullut snäppi. Avasin puhelimen ja menin avaamaan snäpin. Siinä oli kuva Aronista.Henkäisin ääneen, ja aloin nauraa hiljaa. Muutama minua lähellä istuva oppilas katsoi minua kummeksuen. Hymyilin vain heille kaikille leveästi ja vastasin Amylle:
Ja kohta Amylta tulikin sata kysymystä, muunmuassa:"Mitäää Belinda olitsä sen luona yötä" ja sitä rataa. Kun tunti loppui ja seisoin lokeroillamme koko porukkamme oikein rynni minun luokseni. "Heii mikä se kuva oli vähä edustavampia sais laittaa, ja mitä se teksti meinas" Aron nurisi. Nauroin vain ja selitin, että yhdellä parhalla kaverillani on tapana aina ottaa ss minun aamuisista snäpeistäni ja laittaa mystoryyn tekstillä: "Raikasta huomenta" Sen jälkeen meillä oli Aronin kanssa kunnon selitys urakka muille mitä tämä yökylä oikein meinasi.
Katsoin vielä Amya ja Noahia moittivasti. "Oli ylipäätää teiän syy että jouduin lähtee millekkää yöseikkailulle" sanoin. "Hääh mitäs mitäs, yritätsä pistää meiän vastuulle sen että haluut nukkumaa Aronin vieree" Noah kysyi ja levitti käsiään. Kaikki nauroivat ja minä huokaisin syvään. "Eii, ku sä et ollu kotona ni en siks päässy sisää, ja se mitä Amy tähä liittyy, nii sä olit sen kans jossai!!" Sanoin voitonriemuisena kun Amyn ja Noahin ilmeet muuttuivat välyteleviksi. "Nonni, alkakaa laulaa" Jaxon sanoi kun rymähdimme koko porukka käytävällä olevalle pitkälle penkille.
YOU ARE READING
My Love In Amsterdam
Romance(VALMIS) " Hei tajuutsä että mä haluun vaa sut, kaikki muu on mulle iha sama" Belinda Mayfred on 17 vuotias tyttö, joka muuttaa Amsterdamiin isänsä ja veljensä luo. Hän tutustuu mahtavaan porukkaan, josta saa heti kavereita, eikä jätkänkään löytämi...