12💜

68 31 4
                                    

Yoon pov--

Aku tak tau kenapa aku nak kene emo sangat waktu diorang bercakap. Betul jugak, aku ni perempuan cuma.......

entah..

tak tau nak terang macam mana.

Aku duduk di balkoni tingkat 2 berseorangan. Memang ini kerja aku selalunya waktu diorang tengok berita. Aku mana ambik tahu hal ehwal negara ni. Rakyat syurgalah katakan.

 Rakyat syurgalah katakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku sunyi...
Hanya ditemani bulan dan bintang menyinari, serta langit malam yang dipenuhi awan, daun berguguran menghasilkan bunyi..
ceyh...memain je. Nak sunyi apanya? bawah jalan raya. Macam-macam aku dengar.

Bunyi ekzos mat rempit, bunyi hon sebab jem, bunyi kedai makan kat bawah, bunyi wesel polis.Semua aku dengar.

Aku duduk termenung memikirkan omma appa. Semakin lama aku disini semakin tipis rasa sayang aku dekat omma appa..Joon pun.

Yang berlegar dikepala aku hanya kesemua kenangan perit bersama diorang.
Yang buat niat nak bunuh diorang naik mendadak.

Aku mengepal penumbuk lalu menumbuk-numbuk sofa di balkoni yang kosong disebelah aku.

*Dush! Dush! Dush!

"Ehem..ehem.."

Aku pantas memberhentikan tumbukan aku keatas sofa yang tak bersalah dan memandang kearah suara yang berdehem sebentar tadi.

"Oh? Jhope oppa? Ada apa?"

Jhope mengambil tempat disebelah aku.

Tangannya menghulurkan secawan teh panas kepada aku.

"Saja, nak teman Yoon."

Jhope berkata janggal.

"Oh? Tak layan berita ke?"

Jhope menggelengkan kepalanya laju.

"Faham"

Kataku sepatah.

"Yoon ada nak cerita apa-apa ke? Macam marah sangat je dekat sofa tu tadi."

Jhope berkata lalu disambung dengan gelak tawanya. Tak tipu tapi sumpah comel.

Aku hanya tertawa janggal dan menggaru kepalaku yang tak berkutu.

"Ahahaha...umm..takde apa-apa..nyamuk..ha nyamuk..banyak kat sini."

"Amboi takkan pukul nyampuk sampai macam tu..banyak ke darah dia hisap?"

Aku ikut tertawa bersamanya. Rasa bersalah aku datang semula...kenapa aku nak kene emo dengan diorang? Yoon tak baik, Yoon jahat.

Semakin lama, aku rasa dihimpit rasa bersalah, aku memandang jhope lama...

Hidungku mula memerah..
Aku dapat rasa air mata aku mula memenuhi kelopak...

"omo, omo, kenapa menangis???? Korang!!! Baby Yoon nangis!!"

"omo, omo, kenapa menangis???? Korang!!! Baby Yoon nangis!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku mula membuang pandangan aku kehadapan....

Tak berhenti aku menyapu air mata.

"HAH! Yoon nangis??!! Apa kau buat? Ko memang la Jhope dua kali dah ni."

Aku melihat Jin membebel kepada Jhope yang tak berdosa.

Jungkook sudah mengambil tempat disebelah aku.

Dia mula mengusap belakang aku. Aku lemah... Buat aku rasa nak nangis lagi.. Dah lah aku palau dia petang tadi....huaahhh.

Isk isk..isk

Aku nampak semua sudah berkumpul dihadapan kiri dan kanan aku menunggu jawapan.

"Yoon minta maaf.....yoon emo dekat korang  tadi..Yoon..Yoon..tak tau kenapa Yoon emo sangat..Yoon palau Jungkook oppa...Yoon tak jawab soalan Jin oppa...Yoon hempas pintu semua..Yoon minta maaf.."

Aku menunduk kan kepalaku.

"Aaaawwwww....Yoon rasa bersalah lah...omo comelnya...."

V mencubit kedua-dua belah pipi Yoon disebabkan dia berada betul-betul di hadapan Yoon.

"Takpelah, baru kitaorang tau rasa ada adik perempuan macam mana."

Suga berkata dari suatu sudut.

Yang lain menyokong kenyataan suga sebentar tadi.

"Tapi adik ni nakal cikit."

Jimin menyambung lagi.

Jimin menyambung lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua tertawa..
semua orang ingat ayat suga sepatutnya menenangkan aku, aku pun sepatutnya rasa begitu...tapi..bila ayat itu keluar dari mulut suga aku rasa sedih...hampa sikit..

"Takpelah, baru kitaorang tau rasa ada adik perempuan macam mana."

Dia anggap aku adik...

Janganlah aku dah minat kat dia...

To be continued...

Hahhaah...yoon jangan berani dekati suga author.😂😂

Tumbuk karang.
Btw..thanks yg baca..salanghae.💜💜

Seven hero'sWhere stories live. Discover now