*Krriinngg!!!
Yoon menutup jam loceng yang berkumandang betul-betul disebelah telinga nya. Dia sudah tahu matlamatnya hari itu. Keluar cari mangsanya dan pulang ke pangkuan keluarga baharunya, keluarga yang menyayanginya, menghargainya...lebih dari yang dia ada.
Dia meluru ke bilik air mandi dan bersiap.
Harini dia bercadang untuk tidak mengenakan pakaian hitam atau skirt pendek. Tidak berani untuk mencabar Si gula itu. Karang dia culik Yoon betul-betul, marah author. (^∆^)
Ehek, memain jer.
Akhirnya...baju ni la yang paling labuh Yoon jumpa setakat ni. Nak selongkar satu-satu almari, minggu depan baru Yoon dapat keluar.
Selalunya namjha-namjha tu keluar rumah tepat pukul 8 pagi..
Yoon terfikir sesuatu yang bijak, dia bercadang untuk keluar dari bilik tepat pukul 8:15 sebab takde lah diorang nak fikir apa-apa.
Yoon tergelak sendiri didalam bilik bangga akan kepandaian diri sendiri.
5 saat....4...3....2...1.
*Krrriieeett....
Yoon memandang kiri dan kanan. Dia tersenyum sendiri lalu melangkah laju kearah pintu utama.
'sikit lagi...'
'sikit lagi Yoon..'
"Hoi!Hoi!Hoi!""
"Aaahhhh! Opocot mak aku hijau!"
Beg tangan yang dipegang Yoon jatuh ke lantai selepas disergah seseorang.
"Nak pergi mana tu cik adik?"
Soal namjha tersebut sambil memegang balang kerepek dari dapur.
Yoon mengetuk kepalanya beberapa kali sebelum memandang namjha yang sedang mengunyah kerepek pisang itu.
"Alaaaa.....suga oppa.. Tolonglah....penting ni..
Yoon tak nak tersekat dekat tahun ni selamanya..""Kenapa? kitaorang tak jaga kau elok ke?"
Yoon menundukkan kepalanya beberapa saat, dia mengangkat kepala semula.
"Yoon ada keluarga. Yoon nak jumpa diorang..Yoon rindu semua yang Yoon buat dengan diorang. Sambut hari jadi--"
"Okay, okay,okay.
dah sudah.... Jangan sambung dah...kau bukan boleh, nanti nangis kat sini aku yang susah."Suga mengangguk, membuatkan Yoon tersenyum lebar.
"Tapiiiiii, tapi, tapi, tapi........aku ikut."
"What--"
"Sabar bagi aku siap."
Yoon tak sempat cakap apa-apa lagi Suga dah naik ke tingkat atas untuk menukar pakaian.
Yoon termenung memikirkan perkara yang harus dilakukan..
Dia tak sanggup pula nak bunuh mak ayah sendiri.
Makin lama dia termenung dia terkenang kenangan buruk yang dilaluinya.Kebencian membutakan matahatinya lagi...dia bertekad untuk menyelesaikan tugas tersebut.
5 minit kemudian Yoon melihat suga turun dari tangga. Yang menyentuh hatinya...suga berpakaian coklat sama sepertinya.
*Author jealous alert⚠️⚠️
"Woi! Tau aku potato...
pandang tu jangan macam nak makan. This is Potato isn't not for you to eating for your breakfast."Suga berkata sambil, menolak dahi Yoon sedikit.
"Auch! Asal buruk sangat english dia?"
Yoon berkata perlahan sambil mengosok dahinya.
------------------⌛⏳-----------------
Yoon dan suga keluar dari rumah dan menaiki teksi yang sudah ditempah mereka.
"Cik, ikut teksi merah tu."
"Ouh , baik"
'Macam mana buruk pun perangai hyung, diorang tak de hak nak hantar hyung kepada si pencipta.'
Lelaki tersebut melihat fotonya bersama hyungnya yang sudah tiada.
'Hyung....jun janji akan tunaikan hasrat hyung keatas perempuan tu.'
Ya! Watak jahat kita Choi yeonjun! Sebenarnye ex-bias author.Hahaha..
Yeonjun keluar dari teksi dan mengikuti langkah Suga dan Yoon tanpa mereka sedari.
To be continued.....
Macam mana? Harap tak bosanlah....author insecure senanye tengok ff orang lain semua best best author tak tahu lah author punya okay x...
Hahhahah..Btw take care.
💜💜💜
YOU ARE READING
Seven hero's
FanfictionLee yoon-ah seorang army yang hidup Di tahun 2020 telah dibawa ke tahun 2013, tahun dimana BTS baru wujud. Di tahun itu dia dijaga 7 orang namjha yang baik hati. Tanpa dia sedar, ke-7 namjha itu adalah ahli kumpulan K-pop yang dia sanjungi sangat. ...