Prang!!
"Adik! apa ni??!!"
"APA??! Akak Yang buat"
"Kau ni!!!--"
"Kakak!"
Lee Yoon ah memandang kearah suara yang membentak sebentar tadi.
Ommanya turun dari tangga dengan muka Yang berang.
"Omma...kakak pecahkan pinggan ni ..lepastu salahkan adik."
"mana ada Omma dengar, tadi---"
"Omma tak kesah! Omma X kesah pasal pinggan tu, kakak Omma nak rehat kejap je boleh? Omma baru balik kerja nanti nak masak makan malam pulak. Omma Minta Jaga adik pun tak boleh ke?! Nanti Appa bising la."
Yoon-ah terdiam. Dia menutup lubang telinganya sambil menunduk. Puan Lee hanya menggeleng kepala melihat tindakan putri sulongnya itu.
"Dah, adik pergi Naik atas, nanti kakak kemas pinggan tu."
Yoon-ah jelas melihat Ommanya tersenyum lebar kepada adiknya. Joon ah.
Selepas membersihkan pinggan kaca tersebut dia kembali ke dalam bilik. Menenangkan fikirannya sambil mendengar lagu.
Seperti selalu.
------------------⌛⏳-----------------
Kring!!!!
"Yoon ah!"
"Oh, wae?"
"khaja. Aku nak lepak dengan bestfreind kesayangan aku ni.."
Yeji mula merangkul leher kawannya itu.
"Hahaha!..mengada lah kau ni. Jom."
Di kantin--
"Omo..Yoon-ah, tu rantai baru ke? Cantiknya..."
Tegur Hana lalu menyuap nasi lemak didalam mulutnya.
"oh, rantai ni? Dah lama lah. Omma aku bagi.."
Rantai tersebut ialah pemberian ommanya pada hari jadinya yang ke-5. 2 Tahun sebelum kelahiran Joon-ah.
Dia tersenyum kelat apabila mengingat kembali saat dia menjadi putri kepada Omma dan appanya.
Seronok. Kesemua permintaan nya dituruti.
"Yoon. Makanlah Banyak sikit, suap pun slowmo. Tau lah minat budak 46."
Yoon mengetuk kepala yeji menggunakan sudu plastik Yang dipegangnya.
"Dah makan, Kau nak dengar ke Puan rose bising nanti masuk kelas lewat."
"Baik akak!!"
Jawab Hana dan yeji sekali gus seolah menjawab soalan guru didalam kelas.
Yoon tertawa melihat perangai rakan-rakannya.
"Bertuah betul.."
Didalam kelas---
"Ok harini Kita akan belajar Bab Keluarga. Semua orang ada familykan!"
Tanya Cikgu Rose.
"Ada!!"
"Ada!! "
"Cikgu, saya ada. Tapi dekat rumah!! Tak tahu la pulak nak belajar bab family, kalau tak saya dah bawak dah."
Sumpah kelas tingkatan 3 macam kelas budak 5 tahun.
"Lisa! Tadi tu kamu buat lawak ke? Saya tak dapat tangkap sebab laju sangat. Tapi kalau awak nak saya gelak, saya boleh gelak."
YOU ARE READING
Seven hero's
FanfictionLee yoon-ah seorang army yang hidup Di tahun 2020 telah dibawa ke tahun 2013, tahun dimana BTS baru wujud. Di tahun itu dia dijaga 7 orang namjha yang baik hati. Tanpa dia sedar, ke-7 namjha itu adalah ahli kumpulan K-pop yang dia sanjungi sangat. ...