"JIMIN! JHOPE!...Odiyaa??!"
*BAM!!
Pintu bilik tingkat atas dibuka satu persatu. Tetapi tiada langsung batang hidung mereka berdua.
V melihat...
Tinggal satu sahaja pintu yang masih belum dibuka.
'Dalam tu? Deme buat apa?'
V menghampiri pintu bilik berwarna pink pastel tersebut lalu membuka perlahan.
*Krrriieett
"Jimin! Jhope!.....Yoon..."
Jhope dan Jimin memandang V serentak.
Jhope menghampiri V . Matanya tidak berkelip menunggu ayat V disambung.
"Yoon kene culik.....--"
"Ha?! Serious lah!!"
Jimin memotong ayat V.
V menganggukkan kepalanya laju.
"Cepat Jom! Ada masa lagi 1 jam. Kalau tak....dia akan apa-apakan Yoon."
Mereka semua berlari mengikut langkah seokjin hyung memasuki kereta dan mula menuju ke tempat yang di sebut oleh penculik jahannam sebentar tadi.
------------------⏳⌛-----------------
"So....nama kau....Yoon?"
Yoon tidak mengangguk atau menggeleng. Lebih tepat...dia memalau budak rambut kuning telur tersebut.
"Ummm...jangan la palau.."
Rungut Yeonjun sambil memandang Yoon.
'comel pulak budak nih, dah culik aku, nak culik hati pulak ke? adoi..'
Kata Yoon didalam hati.
Yoon tidak memandang Yeonjun dan hanya memandang tepi. Taknak buat eye contact...nanti fallin’.
Ehek.😂
Memain je, Takkan la nak buat eye contact dengan penculik...gila ke.
Riak muka Yeonjun yang comel mula berubah.
Yeonjun menolak lidahnya kepipi. Geram...dia tergelak sedikit.
"Kau ni...nasib aku ni baik. Aku ikut deal...aku tak sentuh kau sebab hero-hero kau tak datang lagi je...."
Yeonjun terus berangkat ingin beredar.
"Eh, aku nak pergi makan...kau nak order apa-ape?"
Yoon mengangkat kepalanya sedikit. Memandang dengan smirk sedikit.
"Oopss... lupa. Aku culik kau bukan bela. Hahahahhahaha!!!!"
Yeonjun terus keluar dari gudang kosong tersebut dengan gelak tawa yang tidak berhenti.
*Bam!!
Pintu gudang ditutup rapat dan kuat.
"Gila ..."
Yoon sebut sepatah.
Dirinya lapar. Dah lah tak makan apa. Keluar tadi minum green tea booba je ngan suga. Pehtu tak makan dah.
'haduh...aku kat rumah namjha tu dah la makan 2 jam sekali.'
"Aaaahh....laparnya.."
Yoon merungut.
'baik aku tidur..tadi aku nak tidur, sian pulak mamat rambut kuning tu cakap sesorang.'
Yoon mula melelapkan diri. Pipinya sakit lagi akibat tamparan kuat yeonjun sewaktu dia menyampuk dipanggilan telefon.
Tulah, orang cakap...jangan menyampuk.
*Dia macam tiber tapi takpe.😂
Ehek.
To be continued....
Siyes ni chap terpendek 378 words sahaja..sbb harini author takde pub chapter so..kene wat jugak. Lagi satu..skang dah pukul 23:57 dan esok ada online class.. Hahaha.. author la pelajar syurga. BTW.. abaikan lawak tak jadi & typo. Anyeong. Borahae💜💜
YOU ARE READING
Seven hero's
Fiksi PenggemarLee yoon-ah seorang army yang hidup Di tahun 2020 telah dibawa ke tahun 2013, tahun dimana BTS baru wujud. Di tahun itu dia dijaga 7 orang namjha yang baik hati. Tanpa dia sedar, ke-7 namjha itu adalah ahli kumpulan K-pop yang dia sanjungi sangat. ...