Pengenalan Diri James

151 6 2
                                    

Perbezaan masa buat komunikasi aku dan James terbatas.Cuma melalui fb messenger kami bertanya khabar.

Waktu ni aku cuma ada telefon bimbit Sony Ericson(maaf model dah x ingat)yang aku beli "second hand" dari seorang sahabat.

Setiap waktu aku menunggu akan mesej dari James.

"Dear sweetheart,how are you today? Am fine and good.Answer for your question to me.Am a single father.My wife passed away after giving birth of my son.It's because of she having bleeding during childbirth.My son's name is Michael.And now my mom taking care of him while am going out for work.I do have business here.I have a small textile enterprise.What about you my love? Just tell me about yourself and family.Hope to read it from you soon.Take care.Love James".

Berbunga rasa hati bila membacanya.Tersenyum sampai kepetang ni.Mesti orang anggap aku ni gila sebab percaya ayat2 manis dari seseorang yang tak pernah aku jumpa malah nak tengok "live" pun mustahilkan.

Tapi percayalah dari gerak hati sendiri.Aku yakin James seorang yang baik.And he is not a "scammer".

Rakan ofis yang rapat dengan aku saje yang tau kisah aku dan James.Malah mereka juga berpesan agar berhati2 dengan lelaki dari negara lain.

Yup,aku setuju.Tapi by logic lah kan.Lelaki "oversea" ke,lelaki tempatan ke,memang pun kena berhati2.Bab susun ayat manis,memang serah je kat kaum dorang.Hmmm...sebab dah pernah kena,makanya ni just pesanan je.

"Done" baca mesej dari James,aku teruskan tugas2 rutin dipejabat.Sambil2 tu tengah dok fikir apa nak ceritakan pada James perihal aku pulak.

FYI,waktu ni aku masih belum kantoi lagi dengan encik suami.
So,pandai makan pandailah simpan.

Bukan PintakuWhere stories live. Discover now