Hoofdstuk 2 - kerstmis

118 11 0
                                    

-Scarlett POV-

Ik trek men jurk aan en ga naar Percy's appartement waar hij duidelijk heel nerveus alles laat vallen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik trek men jurk aan en ga naar Percy's appartement waar hij duidelijk heel nerveus alles laat vallen. Ik klop op de deur en hij doet rustig open maar in zijn ogen zie ik pure angst.

Ik trek zijn das recht en glimlach. "Je ziet er heel mooi uit." Zegt hij met een nerveus glimlachje. Ik glimlach terug en kijk hem aan. "Jij ziet er ook niet slecht uit." Antwoord ik.

"Ik ben bloednerveus." Zegt hij met trillende stem. "Adem in en adem uit." Zeg ik en hij knikt. Hij pakt zijn jas en strekt zijn arm. Ik neem het aan en we verschijnselen naar de burrow.

Een leuk huisje met een gezellige sfeer eromheen in het midden van het korenveld. "Gezellig." Zeg ik met een lachje en hij knikt. We lopen naar de deur en hij klopt. We horen de stem van een vrouw: "stil zijn daar zijn ze."

Een mollige roodharige vrouw opent de deur en omhelst Percy wat me laat glimlachen. "En jij bent vast Scarlett." Zegt ze en ik knik vriendelijk. Ze omhelst mij ook en we lopen na haar naar binnen. Iedereen kijkt ons aan wat mij nu nerveus maakt.

"Ja, ik zei toch dat ze het moeilijk zou krijgen, zie ze staren." Zegt een roodharig meisje tegen Arthur. "Nou Scarlett, dit is mijn familie, mijn vader ken je al, mijn moeder Molly, mijn twee oudere broers, Bill en Charlie mijn jongere broertjes George, Fred en Ron, men zusje Ginny, Ron's beste vrienden Hermione en Harry." Zegt Percy nogsteeds met trillende stem.

"Relax man, ze zien er niet uit alsof ze je zullen vermoorden." Zeg ik en ze grinniken. Iedereen gaat aan de eettafel zitten en ik ga naast Percy zitten. "Dus Scarlett, jij werkt voor hem?" Vraagt Ginny. Ik knik. "Ja, ik ben zijn assistente." Lach ik.

"Waar kom je vandaan?" Vraagt Hermione. "Is dit een kruisverhoor ofzo?" Vraagt Arthur en ik lach. "Noord Amerika, daar heb ik zeventien jaar van men leven doorgebracht." Antwoord ik vriendelijk. "En heb je dan nooit op Hogwarts gezeten?" Vraagt Harry. "Hogwarts?" Vraag ik verbaasd.

"Oh my... Hogwarts hogeschool voor toverkunsten en hekserij." Antwoord Ron. "Oh nee ik zat op Ilvermorny, hogeschool voor toverkunsten en hekserij in Amerika." Antwoord ik. "Hebben ze daar de vier huizen, Hufflepuff, Slytherin, Gryffindor en Ravenclaw?" Vraagt Bill geïnteresseerd.

"Nee, wij hebben Pukwudgie, Wampus, Horned serpent en Thunderbird." Antwoord ik zacht. "En in welke zat jij?" Vraagt Fred lachend. "Pukwudgie." Antwoord ik. Arthur knikt.

"Heb ik van gehoord, jongens Thunderbird staat gelijk met Gryffindors voor moed, Ravenclaw is the horned serpent, wampus is Slytherin en Pukwudgie is Hufflepuff." Antwoord Arthur vrolijk.

"Wow, een Hufflepuff." Lacht Hermione vrolijk. "Je zit toevallig aan een tafel vol Gryffindors." Antwoord Bill. "Of thunderbird." Lacht Charlie. "Jullie zijn allemaal G...Gryffindors?" Vraag ik verbaasd.

"Ja, cool he." Zegt Ron. Ik lach. "Waarom ben je eigenlijk hier?" Vraagt Ginny. Ik denk even terug aan wat er precies gebeurde. "Je hoeft niet te antwoorden." Zegt Hermione die men gezicht ziet.

"Nee het is gewoon, mijn familie waren allemaal death eaters en ze waren allemaal Wampus, maar toen ik in Pukwudgie kwam verachten ze me al, zeker toen ik weigerde met hun samen te werken. Ze hebben me een soort van uit de familie verbannen." Antwoord ik. "Sorry." Antwoord Harry.

"Maakt allemaal niet uit, ik ben liever alleen en een goed persoon, dan met men familie terwijl ik andere moet vermoorden." Antwoord ik. Hermione glimlacht. "Ik mag jou wel." Zegt ze. Ik glimlach.

Na het eten help ik Molly afruimen. "Dus hoe oud ben je eigenlijk?" Vraagt Ginny wanneer ik de keuken uitloop. "Negentien." Antwoord ik. Ze glimlacht. "Bedankt Scarlett, dat je me hebt overgehaald hierheen te komen." Lacht Percy.

"George, je hebt de hele avond nog niks tegen haar gezegd." Zegt Charlie nogal verbaasd. "Normaal zijn jullie twee niet van meisjes af te slaan." Lacht Bill. George kijkt me aan en glimlacht enkel. Ik glimlach verbaasd terug maar denk er niet te veel van.

"Dus een spelletje spelen?" Vraagt Ginny en iedereen gaat in een kring op de grond zitten behalve hun ouders dan. "George truth or dare?" Vraagt Fred lachend. "Doe maar truth." Antwoord George. Fred overhandigd hem het veritaserum. Hij drinkt een slok en Fred grijnst. "Hoe zit het nou tussen jou en Ana?" Vraagt Fred lachend.

"Wie is Ana?" Vraagt Ginny. "Zijn laatste hook up, van volgens mij een maand geleden." Lacht Fred. "Niks bijzonders, ik heb haar niet meer gesproken." Antwoord George. Zijn stem klinkt teleurgesteld. Hij komt uit zijn trance en glimlacht. "Cool." Antwoord Fred. Zo gaat het nog een aantal rondes door tot mijn naam terug in de groep valt.

"Scarlett, truth or dare?" Vraagt Ron. "Truth." Zeg ik men een grijns. Ik neem een slok veritaserum. "Hoeveel vriendjes heb je al gehad?" Vraagt hij. "Geen enkele." Antwoord ik. "Wat? Nul?" Vraagt Fred. Ik knik. Ik kom terug uit de trance en zie ze naar me kijken. "Wat?" Vraag ik.

"Je bent negentien en hebt geen ex vriendje?" Vraagt Fred. "Nee, niet iedereen heeft miljoenen hook ups." Antwoord ik lachend. George staart me terug aan maar anders dan eerst, meer bewonderend en ik vind het ergens wel leuk. "Goed kinderen het is laat." Lacht Molly. Ik kijk op de klok en iedereen staat op.

"Bedankt dat ik mocht komen." Zeg ik en omhels Molly nog eens. "Natuurlijk liefje." Antwoord ze. "Nee! Ik wil niet dat ze gaat! Ze is geweldig!" Roept Ginny en wurmt haar armen om mijn middel. Ik begin te lachen. "We kunnen altijd contact houden." Antwoord ik en ze laat me los.

Ik zwaai iedereen uit en verschijnsel naar mijn huis. Ik ga naar binnen en ga op mijn bed liggen. "Wat een gezellige familie." Denk ik bij mezelf. Ik staar naar mijn plafond en glimlach. Na een paar minuten val ik in slaap.

Weasley storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu