Hoofdstuk 9 - Aan het werk

90 9 2
                                    

Het is 1 september en Ginny gaat vandaag samen met Luna terug naar Hogwarts en ik ga met ze mee. Ik omhels George nog voor de laatste keer en stap mee de trein in en ga bij de meiden zitten. We lachen de hele weg naar Hogwarts en als we aankomen worden de nieuwe studenten gesorteerd en gaat professor McGonagall naar voren.

"Vanaf dit jaar hebben we ook een nieuwe kracht hier op Hogwarts, namelijk onze nieuwe defense against the dark art professor helemaal vanuit Amerika, Scarlett Willows." Zegt ze en ik sta op. Ginny en Luna juichen ik kijk ze streng aan maar begin daarna te lachen. Ik begin te lachen en ga terug zitten. Tijdens het eten word ik door Hagrid die naast me zit aangesproken.

"Dus jij komt van Ilvermorny?" Vraagt hij lachend. "Ja, ik zat op Pukwudgie." Antwoord ik en hij knikt. "Een echte Hufflepuff huh?" Vraagt hij met een glimlach en ik knik. "Mooi, ik hoop dat je het goed gaat doen, je bent jong maar duidelijk intelligent." Antwoord Hagrid en dat maakt me heel vrolijk.

Na het verrukkelijke eten gaat iedereen naar hun common room en ik ga in mijn kamer zitten. Ik leg mijn papieren neer en zie een aantal brieven op mijn bureau liggen. Ik pak er een paar op en lees de enveloppen. Allemaal van George. Ongelooflijk.

Na een goeie nachtrust en een lekker ontbijt sta ik voor de eerste keer voor een klas. En dan komt er nog bij dat het de laatste jaars zijn. Ginny en Luna.
"Goedemorgen studenten, vandaag gaan we het hebben over weerwolven, ik weet dat jullie totaal nog niet daarover hebben geleerd dus laten we snel beginnen." Zeg ik en iedereen reageert redelijk enthousiast.

Kerstmis

Het is nu al een paar maanden geleden sinds ik ben gestart op Hogwarts. Uiteindelijk is het de ochtend van de kerstvakantie. Iedereen zit op de trein en ik verschijnsel snel naar mijn huis. Ik kleed me snel aan in een mooie outfit en die avond verschijnsel ik naar de burrow.

Iedereen is al binnen als ik naar binnen wandel en word omhelst door George. "Yay je bent terug!" Roept George vrolijk. Hij zoent me en we gaan zitten. "Dus hoe gaat het als professor?" Vraagt Molly vrolijk. "Mam, ze is geweldig, als zij iets zegt let iedereen op en ze legt alles zoveel makkelijker uit." Zegt Ginny vrolijk. "Bedankt." Antwoord ik.

"Geweldig om te horen." Lacht Molly vrolijk. Ik kijk haar aan en die avond is Fred weggegaan. "Waar is Fred?" Vraag ik lachend. "Wel, hij en Angelina hebben weer contact." Lacht George. "Kunnen wij tenminste zonder pottenkijkers te werk gaan." Lacht George en zoent me opnieuw.

Een paar dagen later

Het is het einde van de kerstvakantie en ik sta opnieuw op perron 9 3/4. Ik zou gemakkelijk later kunnen opstaan en verschijnselen maar onder een of andere reden is het reizen met Ginny en Luna ook leuk. Ik ga bij ze zitten en de hele weg praten we over de vakantie, de lessen die volgen en zo voort.

We komen aan en ik voel een kramp in mijn buik. Ik negeer het en ga gewoon eten. Na het eten is het weg. Misschien had ik gewoon honger. Ik ga naar mijn kamer en ga op bed liggen. Ik kijk uit mijn raam en denk aan alle lessen die ik al had voorbereid. Ik val vrijwel meteen in slaap.

De dagen erna is de buikkramp er weer maar elke keer als ik iets gegeten heb gaat het over. Ik sta voor men laatste klas en hoor de bel. "Goed studenten tot morgen." Zeg ik met een glimlach en ze gaan naar buiten. Ik voel de buikkramp weer en vertrek naar de ziekenboeg.

"Madame Pomfrey, kunt u me even onderzoeken, zoals u weet heb ik de afgelopen tijd nogal last van mijn buik." Vraag ik en ze glimlacht vrolijk. Ik ga zitten en ze neemt bloed af. Ze gaat het onderzoeken en bij het eten zal ze me vertellen wat er is. Ik loop door de gangen en zie Ginny naar me kijken.

"Wat heb jij?" Vraag ik lachend. "We zoeken een chaser, suggesties?" Vraagt ze en ik kijk naar een vijfde jaars Gryffindor jongen. "Dat is Fabian Fest, hij kan goed vliegen." Zeg ik en ze knikt. Ze loopt op hem af. Ik ga naar de great hall en ga bij de professoren zitten. Madame Pomfrey komt eraan met de envelop in haar handen en gaat naast me zitten.

"Hier." Zegt ze en duwt de envelop in mijn handen. Ik open het en lees de resultaten. Ik huil bijna en alle professoren zien dat. Ik geef de envelop door en ze lezen het allemaal. "Wel, gefeliciteerd." Lacht McGonagall. "Gij zijt zwanger?" Vraagt Hagrid vrolijk. "George heeft wat die wilde." Lach ik en kijk voor me uit. "Sinds de kerstvakantie lieverd, maar volgens mij wist je dat al." Lacht Madame Pomfrey.

"Nou Minerva, volgend jaar zal ik er een half schooljaar niet zijn." Lach ik en ze knikt. "Wanneer ga je het George vertellen?" Vraagt Flitwick. "Midden term vakantie." Antwoord ik. Dan zal men buik al licht te zien moeten zijn. Ik sta op en ga naar mijn kamer en schreeuw het uit van geluk. Een baby.

Ik kijk Ara aan en hoe graag ik het hem in een brief wil vertellen, ik ga dat niet doen. Ik moet het hem face to face zeggen alleen weet ik niet hoelang ik het kan verbergen voor Ginny.

Weasley storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu