Egy gyenge pillanatomban Bálint szobájában találtam magam. Kutakodtam. A pisztolyát kerestem. Minden fiókot felforgattam. A ruhásszekrényét túrtam át éppen, amikor hazaért. Nem hallottam a kulcs csörgését, így amikor belépett a szobájába egyből meglátta, hogy mit csináltam.
- Mondd, hogy nem anyagot keresel – sóhajtott.
- Öööö... Nem. Már hónapok óta tiszta vagyok.
- Akkor mégis mit keresel a cuccaim között?
- Megígéred, hogy nem leszel mérges?
- Nem ígérek vakon. Mit keresel? – ismételte meg a kérdést.
- A pisztolyodat – vallottam be. Lehajtottam a fejem szégyenemben.
- Gyere ide. Most nézz a szemembe. Mit kerestél?
- A pisztolyodat.
- Miért?
Elkaptam a tekintetem, nem bírtam tovább a szemébe nézni.
Ideges lett.
- Szonja! Miért?
- Nem akarod tudni – feleltem.
- De tudni akarom. Nem tudom rémlik-e, te kerestél meg, hogy segítsek neked.
- Rendben. Itt az igazság. A fegyvert kerestem és a hozzávaló töltényt – mondtam határozottan.
- Ezt már mondtad! – csattant fel. – De a miértre még nem válaszoltál.
- Semmi közöd hozzá.
- Igenis van közöm hozzá.
- Felejtsd el! Úgy se találtam meg – rándítottam meg a vállam.
Nem felelt semmit, csak megölelt. Aztán otthagyott a szoba közepén. De ez nem fájt. Az fájt, hogy átlátott rajtam.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Szilánknapló
ContoSzonját káosz övezi. Mit kezdhet egy 17 éves, sokat vesztett lány a saját káoszával?