Hoofdstuk 3

61 4 0
                                    

Ik word wakker naast Luna op de matras. Ben gisteren waarschijnlijk weer in slaap gevallen. Ik sta op en klop op de badkamerdeur. Niemand antwoord dus open ik hem en zie Ron. "Sorry." Zeg ik maar hij houd me tegen. "Ik ben gewoon men tanden aan het poetsen dus, geeft niet." Antwoord hij. Ik glimlach. "Je gaat douchen he? Hier." Zegt hij en geeft me een handdoek aan. "Dankje." Antwoord ik. Nadat hij zijn tanden heeft gepoetst gaat hij weg en ik ga douchen. Na het douchen doe ik een outfit aan en loop de trap af.

 Na het douchen doe ik een outfit aan en loop de trap af

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Iedereen staart me aan. "Molly, nee nu is ze ineens emo!" Zegt Sirius verdwaald. "Niet ineens, ik droeg deze kleren al men hele leven." Zeg ik en ga zitten. "Oh goed, ik moet nog veel leren." Zegt Sirius. "Ok laten we testen, als ze avonds om tien uur weg wil gaan, laat je dat toe?" Vraagt Molly streng. "Natuurlijk, een beetje plezier in het leven moet kunnen toch?" Zegt Sirius blij. "Ja!" Antwoord ik vrolijk. "Nee! Je wil je kindje niet buiten hebben zo laat!" Zegt Molly. "Oh Molly asjeblieft verander het niet, hij is goed zo." Zeg ik maar ze kijkt me afkeurend aan. "Remus, als ze je geld vraagt, wat doe je dan?" Vraagt Molly. "Vragen waarvoor." Zegt Remus. "Geweldig, jij bent degene die controle neemt." Antwoord Molly hoopvol.

"Hey Remus, kan ik 10 galjoenen krijgen?" Vraag ik. Hij kijkt me aan. "Nee." Zegt hij bang. "Oh please, pappie?" Vraag ik en hij glimlacht. "Sure." Zegt hij en geeft het mij. Molly breekt het bord dat ze vast had van agressie in twee. "Hoe krijg je het voor elkaar?!" Roept ze. "Ze noemde me pappie!" Zegt Remus. Ik begin te lachen net zoals de anderen aan tafel. "Ongelooflijk." Zegt Molly en loopt naar de keuken. "Remus, hoe kon je vallen voor zo'n trucje?" Vraagt Sirius lachend. Ik kijk Sirius aan met puppy ogen en een lief glimlachje. "Wat wil je van me?" Vraagt hij. "Een puppy!" Roep ik en Luna roept: "Ja!" Hij veranderd in de hond en we knuffelen hem. "Hoe kan je nou niet vallen voor die schattige glimlach?" Vraagt Remus. "Dat mijn vriend is waarom ik maar een dochter heb." Antwoord Arthur.

Molly komt terug binnen en ziet Luna en mij met Sirius knuffelen als zwarte hond. "Genoeg!" Zegt ze. Luna en ik gaan terug zitten en Sirius veranderd terug. "Waarom?" Vraagt ze. "Ze vroeg een puppy!" Zegt Sirius. Molly zucht diep vol teleurstelling en gaat zitten. "En wat als een jongen haar hart breekt?" Vraagt ze met een beetje hoop. "Dan breek ik zijn botten." Antwoord Sirius. Molly glimlacht voor de eerste keer vandaag. "Goedzo." Zegt ze. Ik heb al twee dagen niet gegeten en het is moeilijk maar ik wil helemaal niet meer eten. Ron ziet dat ik men eten wederom niet aanraak en hij fluistert iets naar Luna waardoor ze opstaat en op zijn plaats gaat zitten en Ron komt naast me zitten. "Heb je geen honger?" Vraagt hij en iedereen kijkt ons nu aan.

Ik schud men hoofd en hij kijkt naar mijn bord. "Kom eet met me mee, je wilt toch niet verhongeren?" Vraagt hij en scheurt een stukje brood af en houd het voor men mond. Ik duw zijn hand weg en hij kijkt me aan. "Ik geef niet op, kom op." Zegt hij en houd het opnieuw voor men mond. "Vliegtuigje?" Vraagt hij. "Dat heeft niet meer gewerkt sinds..." hij duwt het in men mond terwijl ik het zei. "Sinds 2 seconden." Zegt hij en ik kijk hem aan. "Ok dus nu kauw je." Zegt hij en doet het voor. Ik doe hem maar na. "En slik je." Zegt hij en ik doe dat ook. "En dat doe je dan totdat je brood op is." Zegt Ron en ik glimlach. "Asjeblieft?" Vraagt hij en ik begin van men brood te eten. "Dude Ron, sinds wanneer ben jij hier zo goed in?" Vraagt Fred.

Iedereen kijkt hoe ik eet maar het boeit me niet. Ron is echt goed hierin. Na het ontbijt neemt Ron me mee naar zijn kamer. "Wil je iets doen?" Vraagt hij. Ik hou men armen open en hij glimlacht lief. Hij omhelst me en schommelt langzaam heen en weer. Na een tijdje laat hij me los en gaat hij op bed zitten. Ik ga naast hem zitten en staar naar het andere bed. "Ik mis ze." Zeg ik zacht. "Weet ik." Antwoord Ron. Hij strijkt mijn haar opzij. "Ik bedoel, ik ben dankbaar dat Remus en Sirius zo hun best doen maar, het voelt vreemd. Ik mis het wakker worden en de ochtend knuffel, die mam altijd aan me gaf. Ik mis het eindeloos gezeur over de koffie die of te warm of te koud was door men vader." Zeg ik en snik. Hij omhelst me opnieuw. Na een paar uur praten lopen we terug naar beneden. Hij fluistert iets tegen zijn moeder en komt dan met koffie naast me zitten. "Koffie jij Ron?" Vraagt George lachend.

Hij neemt een slokje. "Aah! Het is veel te warm dit! Hoe kunnen mensen dit drinken op een normale manier en de smaak. Zo bitter! Alsof een gewoon butterbeer niet genoeg is. En dan zo zwart! De kleur van de nacht! Nee uhuh ik drink nooit meer koffie!" Roept hij. Hij neemt nog een slokje en ratelt verder. Ik val van men stoel van het lachen en iedereen kijkt me aan. Ron is gestopt en ik lig nogsteeds op de grond mezelf kreupel te lachen. Hij helpt me terug recht en de vragende blikken zijn op ons gericht. "Ze vertelde me haar vader zeurde altijd om koffie, en dat mist ze dus dacht ik..." zegt Ron. "Heel lief." Antwoord ik en geef hem een kusje op zijn wang. Hij bloost zacht en neemt opnieuw een slok van de koffie. "Ah bah!" Zegt hij en ik grinnik erdoor. Deze keer eet ik wel. Door Ron eigenlijk. Na het avondeten zit ik met Hermione en Ginny samen en Ron is naar boven met Harry. Luna is al opgehaald door haar vader.

HeavenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu