Hoofdstuk 6

60 4 0
                                    

We staan op perron 9 3/4 ik word omhelst door Sirius en Remus en ga dan de trein in. Ik ga bij Luna en Ginny zitten en we praten de hele weg. Eenmaal aangekomen sta ik voor de great hall met gesloten deuren. "Aandacht iedereen, vandaag komt er een nieuwe student die ons in het zesde jaar zal joinen, Sara Mitch." Zegt Dumbledore en de deuren vliegen wagenwijd open. Ik loop naar voren en ga op de kruk zitten. De hoed word op men hoofd geplaatst en zegt

"Oh een Mitch jaja, heel goed, je hebt de hersenen duidelijk op de goeie plaats zitten maar je bent stoer en sterk. Gryffindor!" Roept hij en ik ga naast Ron en Hermione zitten. "Leuk!" Zegt Hermione. Tegenover Ron zit een merkwaardig meisje. "Ik ga voor het Quidditch team proberen zaterdag." Zegt Ron en ik glimlach. "Succes." Antwoord ik. "Kom je ook?" Vraagt hij en ik knik. Die avond zitten we met zen allen te praten in de common room en de volgende dag ben ik bijna laat voor potions. Ik loop naar binnen en zie professor Slakhoorn naar me kijken. "Sorry Professor." Zeg ik maar hij glimlacht. "Kom kom erbij." Zegt hij. Ik ga naast een meisje staan met blond haar en ze kijkt me lief aan.

Ron en Harry komen binnen en dat meisje naast me wijkt bijna weg. Ze vind Ron leuk, nou meer competitie. Ron komt bij ons staan en Slakhoorn gaat door. "Kan iemand me vertellen wat dit is? Miss Mitch?" Vraagt hij. Ik wandel naar voren en kijk in de pot. "Amortentia Professor. Het ruikt naar wat men het meeste aantrekt." Antwoord ik. "Heel goed, wat ruik jij?" Vraagt hij vrolijk. "Nieuw perkament, vers gemaaid gras en leer." Antwoord ik. Ik ga terug bij de anderen staan. We moeten een potion maken om vloeibaar geluk te kunnen krijgen. Iedereen heeft er last mee maar ik weet hoe deze potion gemaakt word. Ik maak hem foutloos en Slakhoorn kijkt me aan. Iedereen staat achter ons en hij glimlacht. "Perfect, hier voor jou een klein flesje vloeibaar geluk." Zegt professor Slakhoorn en ik grinnik.

Ron kijkt me aan en komt naar me toe. "Hoe heb je?" Vraagt hij. "Gewoon, ik kende het al van Beaux Batons." Lach ik. Een aantal dagen verstrekken en vandaag zijn de Quidditch tryouts en iedereen staat op de tribunes als het team het veld op komt. We beginnen te juichen en ik sta naast Hermione en Luna. Een merkwaardig meisje kijkt me aan. "Ik ben Lavender, probeer je maar niks bij Ron, hij is van mij." Zegt ze boos. Ik schud gewoon men hoofd en Ron vliegt hoog. Hij houd alle ballen tegen en valt bijna van zijn bezem af. Maar hij houd zichzelf. "Go Ron!" Roepen we en hij glimlacht naar ons. Hij zit in het team.

Die avond zit iedereen in de common room en Ron komt bij me zitten. "Gefeliciteerd met het team." Zeg ik zacht. "Dankjewel!" Antwoord hij. Lavender kijkt me aan met een doodsblik van de andere kant van de kamer. "Dus heb je misschien nog tips voor potions?" Vraagt Ron lachend. "Ja lees het recept." Antwoord ik. "Hehe, bedankt voor die gouden tip." Zegt hij lachend. Ik sta op en loop naar men dorm. Ik word tegen de muur gedrukt door Lavender. "Waag het niet om nog in zijn buurt te komen." Zegt ze. "Ik maak dat nog altijd voor mezelf uit." Antwoord ik. Ik ruk mezelf los en ga naar binnen.

HeavenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu