Hoofdstuk 8

58 4 0
                                    

"Het boeit me allemaal niet meer wie hij leuk vind, ik ga andere dingen doen en andere mensen aan mijn hoofd zetten." Zeg ik boos tegen Luna. "Ik denk dat het niet zo werkt." Antwoord Luna. "Wil je met me mee gaan naar het feest van Slakhoorn?" Vraagt Harry als hij voor me staat. Ik knik en die avond trek ik een mooie jurk aan.

 Ik knik en die avond trek ik een mooie jurk aan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Wow, je bent prachtig." Zegt Harry en ik glimlach. We gaan naar binnen en ik ga met Hermione praten. "Ik heb Ron meegenomen maar alleen omdat hij je dan in dit prachtige jurkje ziet." Zegt ze en ik lach. Ron botst tegen me aan en kijkt me aan met grote ogen. "Wow, Sara, mooi." Zegt hij. "Bedankt." Zeg ik en draai me om. Ik zie Neville en ga met hem praten. "Hoi Neville, hoe gaat het met je?" Vraagt hij vrolijk. "Het gaat goed Neville, je ziet er mooi uit." Zeg ik en kijk hem aan. "Oh ja ik kon niet binnen dus heb ik mezelf maar aangemeld. Jij bent pas prachtig." Zegt hij en ik bloos zachtjes. Filtch komt met Draco binnen en zegt: "Slakhoorn, deze jongen zegt dat hij was uitgenodigd voor het feest."

"Ik escorteer hem wel." Zegt Snape en neemt Draco mee. "Ga door ga door." Zegt Slakhoorn. Iedereen gaat door met het feest en ik ga verder met Neville praten. Harry komt op me af en steekt zijn hand uit. "Dansen?" Vraagt hij en ik knik. We dansen een tijdje en gaan dan terug naar onze dorms.

—————
We zitten in de trein naar huis voor kerstbreak. Ik zit samen met Ron en Harry in een coupé. Lavender komt aan de deur staan en maakt een hartje met de L en R. En hijgt dan. "Bloody hell." Zegt Ron en ik kijk hem aan. En glimlacht naar Lavender en ze gaat weg. "Wat heb jij?" Vraagt Harry. "Alles wat ze wil doen is me zoenen. Men lippen zijn gebroken kijk." Zegt hij en ik lach. "Dus je vind der vervelend?" Vraag ik. "Nogal, maar ik kan het toch niet uitmaken?" Vraagt Ron verdrietig. "Nou, dat is stom." Zeg ik.

We komen aan in de burrow en ik ga met Fred en George zitten. Iedereen weet ondertussen van Ron en Lavender en het maakt me gek. "Hoe gaat het dan met jou?" Vraagt Sirius en omhelst me. Ook Remus omhelst me en ik knik. "Goed hoor." Zeg ik en hij kijkt me aan. "Goedzo." Antwoord hij. Ron komt bij me staan en geeft me een chocolaatje. "Dankje." Zeg ik en steek hem in mijn mond. Hij gaat terug weg. "Hoe kan je het blijven doen? Je vind hem leuk en hij is met iemand anders." Zegt George. "Het doet pijn maar hij vind haar vervelend." Lach ik. "Nou dan moet je hem pushen het met Lavender uit te maken." Zegt Fred. "Hoe dan?" Vraag ik. "Dat vind je vast zelf wel uit." Antwoord Fred. Het is pittig donker al en ik hoor vuur. Iedereen rent naar buiten maar men voet zit vast. "Help!" Roep ik en Ron heft de bank op en men voet komt vrij. Hij helpt me mee naar buiten en omhelst me. "Waar zijn Ginny en Harry?" Vraagt hij. Ik ren weg door het vuur heen en zie Harry en Ginny bij een aantal death eaters. "Greyback! Jij bent van mij!" Roep ik.

"Paralitis!" Roep ik en hij valt om. Maar voor ik wat anders kan doen word hij weggehaald door andere death eaters. We horen alles om ons heen en vuren vloeken af. Tonks, Remus en Arthur komen bij ons staan. Ze vliegen allemaal naar boven en we zien hoe het huis verbrand vanop een afstand. We rennen terug en Ron legt zijn arm om me heen. We kijken naar het huis dat langzaam afbrand.

—————

We zijn terug in Hogwarts en ik ga naast Luna zitten. Ron en Lavender zijn aan het flirten met elkaar en ik ren opnieuw weg. Ik kan het niet aanzien. Het doet pijn. Hij ziet me vast enkel als een goede vriendin. Ik ben vast Hermione twee punt nul voor hem. Ik zit in de badkamer en ik geef bijna over aan de gedachte van Ron en Lavender samen. Ik loop de common room in en ga zitten. Harry loopt door naar zijn dorm.

Ik hoor hen praten en loop naar hun dorm. Ik zie Ron pratend tegen Harry over Romilda. Harry pakt een doos van chocolade op en merkt wat er gebeurd is. Hij vraagt om hulp en met zen drieën lopen we naar Slakhoorn. We gaan naar binnen en staan te praten. Ron omhelst Slakhoorn en Harry zet hem op de zetel. "Sorry voor de misverstand van eerder vandaag, ik denk dat u wel verveeld zal zijn door al die vragen door de jaren heen over Voldemort." Zegt Harry en ik hou Ron in de gaten, hij gaat op de leuning van de bank zitten en valt. Ik lach. We zetten hem terug neer en hij drinkt een tegen potion. Zijn gezicht word serieus. "Wat is er met me gebeurd?" Vraagt hij. "Liefdesdrank." Antwoord Harry. "En een hele sterke." Zegt Slakhoorn. "Van Romilda." Zeg ik.

"Ik voel slecht." Zegt hij. Hij kijkt me aan en Slakhoorn geeft ons allen een drankje. We klingen het en Ron drinkt ervan en valt om. "Ron!" Roep ik. "Gif!" Zeg ik en hurk naast hem neer. Harry pakt snel iets en geeft het aan Ron. Hij is kalmer en ik omhels Harry. "Kom op!" Zegt hij. Ron ademt en ik omhels Ron. "Je leeft!" Zeg ik en huil. "Die meiden vermoorden me." Zegt hij. We brengen hem naar de ziekenboeg.

HeavenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu