Hoofdstuk 9

64 4 0
                                    

De volgende ochtend zit ik naast hem en hou zijn hand vast. Hermione, Ginny en Harry zijn er ook. Professor McGonagall en Dumbledore komen binnen samen met de andere professoren. Ze vragen Slakhoorn verschillende dingen en ik kijk enkel aan Hermione. Lavender loopt naar binnen. "Waar is hij? Waar is mijn Won Won?! Heeft hij al naar me gevraagd?!" Roept ze. Haar blik voegt op mij. "Wat doet zij hier?" Vraagt ze. "Ik kan jou hetzelfde vragen!" Zeg ik en sta op. "Ik ben toevallig zijn vriendinnetje." Zegt Lavender boos. "En ik ben toevallig zijn... vriendin." Antwoord ik. "Laat me niet lachen, je hebt niet met hem gepraat sinds dagen. Je wil vast dat ik het met hem uit maak nu die interessant genoeg voor je is huh?" Zegt Lavender.

Ik word boos en kijk haar vurig aan. "Hij is vergiftigd jij achterbaks kieken!" Roep ik. "En trouwens ik heb hem altijd interessant gevonden." Antwoord ik. Ron word langzaam wakker en Lavender kijkt hem aan. "Zie, hij voelt mijn aanwezigheid, ik ben hier Won won, alles komt goed." Zegt Lavender. "Swhw." Mompelt hij onverstaanbaar. "Wat zei je?" Vraagt Lavender. "Sara!" Zegt Ron opnieuw en ik begin te blozen. Lavender kijkt me kwaad aan en rent huilend weg. Ik hou Ron's hand terug vast. "Oh om jong te zijn en verliefd te zijn. Kom op iedereen, meneer Weasley is in goeie handen." Zegt Dumbledore en ze lopen weg maar ik blijf bij Ron. Het doet me pijn hem zo te zien. Maar hij houd wel van me, daar heb ik nu duidelijk bewijs van gekregen. Ik blijf met men duim over de rug van zijn hand wrijven tot Madame Pomfrey me buiten wil hebben. Ik sta op en loop naar Luna om haar alles te vertellen.

Een aantal dagen later zit Ron weer naast me in de great hall. Iedereen reageert normaal en hij kijkt naar Lavender die huilend zit. "Stop Ron, je laat het sneeuwen." Zegt Hermione en ik lach. "Vertel me nog eens hoe ik met haar heb uitgemaakt." Zegt Ron. "Ze kwam je bezoeken in de ziekenboeg, en je zei mijn naam. Daardoor liep ze weg." Antwoord ik. Hij kijkt me aan. "Begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat ik van der af ben maar ze ziet er zo, zielig uit." Zegt Ron. Hij kijkt naar mij. "Jouw naam?" Vraagt hij en ik knik. Hij glimlacht. "Ja, dat kan." Zegt hij. "Vond je het leuk?" Vraagt hij zacht. "Misschien." Antwoord ik. Hij glimlacht. "Harry dat is Katie Bell." Zegt Hermione en hij gaat naar haar toe. Ron kijkt me aan. "Wat?" Vraag ik zachtjes. "Je bent mooi." Antwoord hij en ik begin te blozen. Harry loopt de hall uit en Hermione staat ook op. Ik en Ron lopen achter Hermione aan. We raken haar kwijt en hij houd men hand stevig vast.

"Wacht." Zegt hij als ik weg wil lopen. "Ik... het spijt me wat ik je heb aangedaan al die weken." Zegt Ron. Ik glimlach. "Tis ok." Antwoord ik. We gaan naar de common room en zien iedereen daar zitten. Harry verteld ons wat er gebeurde in de badkamer met Malfoy en Ron zit op de zetel. Lavender komt binnen en gaat zitten aan de andere kant van de room. Ik wil op staan maar Ron trekt me naar zijn schoot. Ik ga zitten en hij kijkt me aan. "Ik heb Lavender nooit leuk gevonden, ik vond jou leuk." Zegt hij. "Vond?" Vraag ik zacht. "Vind." Corrigeert Ron. Ik druk men lippen op de zijne en leg men handen op zijn wangen

"Wil je men vriendin zijn?" Vraagt Ron en ik glimlach. "Ja! Heel graag." Antwoord ik. "Sara mag ik je drankje hebben voor Slakhoorn?" Vraagt Harry. "Sure, ik heb het niet meer nodig." Antwoord ik en geef het aan hem. Hij drinkt het en gaat naar Hagrid. Wij blijven achter en ik begin te lachen. Ik sta op en loop naar de trap maar Ron houd me tegen. Deze keer drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik onderbreek hem. "Ik dacht dat jij je relatie met Lavender maar niks vond juist omdat ze je alleen maar zoende." Zeg ik. "Ja, ik vond het inderdaad vervelend toen zij mij zoende." Lacht Ron en zoent me opnieuw. Ik ga naar men dorm en ga op bed zitten. Dit was de beste dag van men leven. Ron komt binnen en gaat naast me zitten. "Hoever ben je met Lavender gegaan?" Vraag ik. "Net buiten het kasteel." Antwoord Ron en ik lach. "Oh je bedoelde? Nee ik ben niet verder geweest dan zoenen en dat was goed, ik had niet verder willen gegaan zijn, met haar." Zegt Ron en grijnst naar me.

"Haal je maar niks in je hoofd." Lach ik. Hij glimlacht en gaat liggen. Ik ga naast hem liggen en we staren naar het plafond. "Ik ben alleen maar met Lavender geweest omdat ik dacht dat jij me niet leuk vond." Antwoord hij. "Lief." Lach ik. We gaan na een tijdje terug recht zitten en hij kijkt me aan. "Wat?" Vraag ik en hij sluit de deur en doet hem op slot met een spreuk. Hij zoent me zachtjes en hangt over me.

HeavenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu