Een aantal maanden gaan voorbij en ik en Luna zitten in the three broomsticks. Harry, Ron en Hermione lopen binnen en ik ga bij hen zitten. "Hoi jongens, mogen Luna en ik hier komen zitten?" Vraag ik en ze knikken. "Wat doen jullie hier?" Vraagt Harry lachend. "Butterbeer pakken." Antwoord ik. "Iew, Ginny en Dean." Zegt Ron. "We zijn hier weg!" Zegt hij maar ik trek hem terug. "Wat? Dat is belachelijk, als Ginny jou en mij zou zien zoenen zou ze ook niet weg gaan." Zeg ik. Hij kijkt me aan. Professor Slakhoorn komt naar ons toe en praat een beetje met Harry. "Kom jij ook naar de party miss Granger?" Vraagt hij. "Ja leuk." Antwoord Hermione. "Leuk je weer te zien Wemel, Mitch en Luva." Zegt Slakhoorn. Hij loopt terug weg.
"Het fijt dat hij jou naam fatsoenlijk zei." Lacht Ron. "Kom zullen we?" Zegt Harry en ze staan op. "Ik en Luna blijven nog even hier." Antwoord ik en ze gaan weg. "Je vind hem echt leuk he?" Vraagt Luna als ze de deur uit zijn. "Valt het zo erg op?" Vraag ik, ze lacht. "Ik heb wel concurrentie, Lavender vind Ron ook leuk." Antwoord ik. "Noem je dat concurrentie?" Vraagt Luna lachend en ik lach mee. Na een paar extra minuten gaan we ook naar buiten en naar onze dorms. Het is koud en overal ligt sneeuw.
-Ron POV-
We liggen in bed en Harry kijkt naar de Marauders map. "Wat zou Dean in Ginny zien?" Vraag ik starend naar het plafond. "Wat ziet zij in hem?" Vraagt Harry. "Dean? Hij is brilliant." Antwoord ik. "Maar in the three broomsticks zei je nog dat het een idioot was." Antwoord Harry. "Ja maar toen zoende hij men zusje, dan knapt er iets weet je." Zeg ik. "Dus wat is het dat hij in haar ziet?" Vraag ik opnieuw. "Ik weet het niet, ze is slim, grappig. Aantrekkelijk." Zegt hij. "Aantrekkelijk?" Vraag ik. "Je weet wel ze heeft een mooie huid." Antwoord Harry. "Huid? Je denkt dat Dean mijn zusje leuk vind om der huid?" Vraag ik. "Nee ik zeg alleen dat het ermee te maken kan hebben." Antwoord Harry snel. "Sara heeft een mooie huid, hoever huid gaat dan." Antwoord ik. "Nooit zo over nagedacht." Antwoord Harry. Het licht gaat uit en we gaan slapen.-Sara POV-
Terwijl de anderen naar de bijeenkomst gaan van Slakhoorn zitten Ron en ik in de common room. "Waarom denk je dat wij niet zijn uitgenodigd?" Vraagt Ron best triestig. "Omdat wij niet interessant genoeg zijn voor hem." Lach ik. Hij lacht ook deels. "Denk je ook dat ik maar een Weasley ben, ik bedoel, ik ben niks vergeleken Bill, Charlie, Percy, Fred, George, Ginny." Zegt hij teleurgesteld. "Ron je bent veel meer dan dat. Je bent grappig, lief, schattig en de beste vriend die iemand kan wensen. Stop jezelf naar beneden te werken." Zeg ik, sta op en loop weg.De volgende ochtend loopt Ron door de great hall en gaat voor ons zitten in zijn Quidditch uniform. "Dus hoe was het?" Vraagt Ron. "Hoe was wat?" Vraagt Hermione. "De bijeenkomst?" Vraagt Ron opnieuw. "Best saai eigenlijk." Antwoord Hermione. "Slakhoorn houd een feestje voor kerst, we mogen iemand meenemen." Zegt Hermione. "Je neemt vast Dylan mee, die snitch." Zegt Ron. "Eigenlijk wou ik jou meenemen." Zegt Hermione en knipoogt naar me. Ik lach. "Succes Ron." Zegt Lavender die achter ons staat ineens. "Ik weet dat je het geweldig zal doen." Zegt ze. "Ik stop, ik ga stoppen." Zegt Ron bang. "Over men lijk, hier drink." Zeg ik en schuif een beker naar hem toe. Luna zit ondertussen ook naast ons. "Hoi iedereen, je ziet er verschrikkelijk uit Ron, is dat waarom je iets in zijn beker hebt gedaan?" Vraagt Luna.
Ik klik het dopsel op het flesje met vloeibaar geluk. "Vloeibaar geluk, drink het niet Ron." Zegt Hermione maar hij drinkt het. "Je kan erdoor van school vliegen." Zegt Hermione streng. "Waar heb je het over?" Vraag ik en glimlach. Hij staat op en gaat naar buiten. Iedereen staat ondertussen op de tribunes en Ron houd elke bal tegen. Ik sta naast Hermione en ze kijkt me boos aan. Iedereen juicht en Ron is een natuurtalent. Ginny doet het ook geweldig en Harry vangt zoals gewoonlijk de snitch. We winnen de game en iedereen viert het in de common room.
Ron staat in het midden en ik naast Hermione en Harry. "Je had het niet mogen doen." Zegt Hermione. "Weet ik, ik kon ook gewoon de beker nemen en doen alsof." Zeg ik en ze kijkt me aan. "Natuurlijk, zolang hij het maar geloofde." Zegt Harry en ik knik. Lavender gaat naast Ron staan en zoent hem. Het doet pijn het te zien. Tranen vullen men ogen en ik loop snel weg. Ik ga buiten op de trap zitten en begin te huilen. Hermione en Harry komen bij me zitten. Een aantal vogels fladderen in het rond. "Ik was gewoon wat spreuken aan het oefenen." Zeg ik snikkend. "Ze zijn mooi." Zegt Harry. "Hoe voelt het Harry, als Ginny Dean zoent." Vraag ik zacht. Hij is stil. "Ik weet het ik zie hoe je naar der kijkt." Antwoord ik. Ron en Lavender komen aan. Ze kijken ons aan. "Oeps, ik denk dat dit al bezet is." Zegt Lavender vrolijk.
"Wat is up met de vogels?" Lacht Ron. Ik sta op en zeg: "Opugno!" En ze vallen hem aan. "Bloody Sara." Zegt Ron en loopt weg. Ik ga terug zitten en huil. Harry en Hermione omhelzen me. "Het voelt zoals dit." Zegt Harry en ik huil enkel meer. "En jullie die me zeiden dat hij me leuk vond. Leugenaars." Zeg ik en sta op. Ik ren naar men dorm en ga op bed verder huilen.
JE LEEST
Heaven
FanficSara Mitch is een dromerig meisje en word opgenomen in het huis van Sirius nadat ze haar beide ouders verloor. Ze verblijft tijdens de zomer in de burrow met de Weasley's, Hermione, Harry, Remus en Sirius. Wanneer ze hoort dat ze geadopteerd word mo...