Het einde van het schooljaar is daar en ik zit naast Hermione in de common room. We horen een knal en rennen snel naar buiten. Eenmaal aangekomen ligt Dumbledore dood op de grond. Iedereen kijkt geschrokken op en Ron legt zijn arm om me heen. Harry komt ook aan en iedereen wijst hun stokken naar de lucht en een licht begint te branden. We worden niet veel later opgehaald door de ouders en ik omhels Sirius en Remus wanneer we zijn aangekomen. "Dumbledore dood." Zucht Arthur.
We gaan op de zetel zitten en de hele familie Weasley is aangekomen. Fleur komt binnen en ik omhels haar. "Sara Mitch no way!" Zegt ze vrolijk. "Fleur Delacour wel way." Lach ik. "Jullie kennen elkaar?" Vraagt George lachend. "We zaten samen op Beaux Batons." Antwoord Fleur. "Gryffindor huh?" Lacht Fleur. Ik knik vrolijk. "Net als mijn verloofde." Zegt Fleur en wijst naar Bill. "Aha een Weasley." Lach ik. "Stop het!" Zegt Fleur lachend. "Missen we iets?" Vraagt Charlie kijkend naar ons. "We hadden een vriendin Lea, zij haatte Weasley, geen idee waarom." Begint Fleur. "En ze zou ons altijd preken als we begonnen te praten over Hogwarts enzo." Vervolg ik. "Maar ze is de dochter van een death eater dus die vriendschap hield niet lang vol." Zegt Fleur uiteindelijk.
"Leuk." Zegt Arthur lachend. We gaan bij ze zitten en Ron legt weer zijn arm om me heen. We worden aangestaard. "Ron, wanneer hadden we het hen ook alweer verteld?" Vraag ik. "Niet." Zegt Ron. "Wat verteld, dat jullie eindelijk samen zijn, heb je dan Lavender kunnen verslaan?" Vraagt George lachend. "Niet nodig dat deed ze zelf al." Antwoord ik. "Vertel." Zegt Fred. Ron, ik en Ginny beginnen te vertellen over alles wat er dit jaar is gebeurd. "Mooi dus dat was leuk." Zegt Remus aan het einde van het verhaal. "We moeten praten jongens." Zegt Kingsley die binnenkomt met de halve orde van de Phoenix. We staan allemaal op en gaan bij ze staan. "Harry!" Zegt Moody. "Over een paar dagen gaan we een gevaarlijke missie doen, Harry van zijn huis weghalen." Zegt Kingsley. Ze leggen ons alle details uit.
We gaan dan eten. "Dumbledore dood, enig idee hoe?" Vraagt Kingsley nieuwsgierig. "Volgens Harry..." Ginny maakt het niet af. "Volgens Harry moest Malfoy hem doden maar kon hij het niet dus deed Snape het." Antwoord ik. "Snape?" Vraagt Moody. "Ja." Zegt Ron. "Ongelooflijk." Zegt Molly. Na het eten gaan we naar de kamers. Ik ga bij Ron liggen en hij legt zijn arm weer om me heen. "Ga je die missie doen?" Vraagt hij zacht. "Heb ik een keuze?" Antwoord ik. "Ja, doe het niet." Zegt Ron. "Ron, er zal niks gebeuren, het komt goed." Zeg ik.
Een paar weken verstrekken en vandaag gaan we Harry naar de burrow brengen. We staan in zijn huis en drinken polyjuice potion. Ik ga samen met Remus. We stappen op onze bezems en we vliegen als vijfde op. We worden van alle kanten aangevallen en Remus valt van zijn bezem. Ik duik erachteraan en vang hem op met die van mij net voor hij de grond raakt. We vliegen samen op mijn bezem zo snel het kan en worden laag tegen tegen de grond gesmakt. Ik open men ogen en zie Remus vechten. Ik doe hetzelfde en we hebben ze verslagen. Snel stijgen we terug op. "Je bent jezelf weer!" Zegt Remus en ik vlieg door de port.
-Ron POV-
"Waar zijn ze? Remus en Sara zijn de enige nog niet aangekomen." Zegt mam overstuur. We horen een flits en rennen naar buiten. Remus zit op de grond naast Sara die niet beweegt. Ik ga naast haar zitten. "Ze heeft men leven gered en ze werd geraakt vlak voor de port." Zegt Remus. We dragen haar naar binnen en leggen haar neer op de andere bank sinds George op de ene ligt. "Geef haar ruimte." Zegt mam. "Zie je nu wel! Iemand is dood door mij en twee zijn zwaar gewond maar hoe is het mogelijk dat ik nog geheel ok ben?" Vraagt Harry boos. "Harry asjeblieft ze zijn ok." Zegt Hermione. "Haar hartslag!" Roept mam. "Wat is ermee." Vraagt Sirius. "Tis gestopt!" Antwoord Molly. Pap komt met een heler terug en wij worden de kamer uit gedreven.Ik zak neer in de keuken op de grond en Hermione omhelst me. "Ze gaat dood!" Snik ik. Niemand zegt meer wat. We wachten en wachten wat lijkt een eeuwigheid te duren. Dan komt de heler binnen.
"Ze hebben het allebei gered, de jongen vraagt naar jullie maar het meisje..." zegt hij. "Wat is er met het meisje?" Vraagt Remus. "Ze is nog niet wakker en dat kan ook nog even duren." Antwoord de heler. We gaan snel naar binnen en ik hurk naast haar neer. Ik wrijf over haar voorhoofd en zie dat ze ademt maar ze beweegt voor de rest niet. Fred draagt haar naar boven sinds hij sterker is en legt haar op mijn bed neer. "Dankje Fred." Zeg ik en hij glimlacht naar me. Remus en Sirius komen even de kamer binnen en kijken haar in stilte aan. "Ze redde men leven, ik viel van men bezem, als zij me niet opving met de hare dan..." zegt Remus zacht. "Ik ben enkel een blok aan der been geweest, ze is geweldig in vliegen en had waarschijnlijk zelfs het Quidditch team kunnen halen." Zegt hij daarna.Ze gaan beide weg en ik ga naast haar liggen. Ze beweegt zacht en houd me vast. Ik glimlach en trek haar dichterbij. Zo val ik na een tijdje in slaap.
JE LEEST
Heaven
FanfictionSara Mitch is een dromerig meisje en word opgenomen in het huis van Sirius nadat ze haar beide ouders verloor. Ze verblijft tijdens de zomer in de burrow met de Weasley's, Hermione, Harry, Remus en Sirius. Wanneer ze hoort dat ze geadopteerd word mo...