(Di kampus)
"Kishi san! Kishi san! Chotto matte yo!" Panggil Azuyu sambil berlari dari belakang. Kishi kun mempercepatkan langkahnya. Satu tarikan di baju memberhentikan langkahnya.
"Awak ni dah kenapa? Panggil nama orang tak berhenti. Malulah orang pandang." Ujar Kishi kun agak tegas.
"Awak yang tak pedulikan saya! Saya panggil awak langsung tak jawab!" Marah Azuyu. Kishi kun memandang kearah lain sambil mengeluh.
"Apa yang awak nak?" Tanya Kishi kun selamba sambil membetulkan bajunya.
"Saya nak tumpang awak boleh tak? Hari ni saya malas nak balik naik teksi. Saya nak ajak awak pergi ke satu tempat. Boleh tak?" Minta Azuyu beria-ia. Kishi kun terdiam dan berfikir.
"Yelah... kali ni je. Dah besar pun nak tumpang orang.." ejek Kishi kun. Dia yang sememangnya tidak berapa suka dengan Azuyu terpaksa melayan Azuyu setiap kali berjumpa. Ini kerana Azuyu adalah sepupunya.
Ibu Azuyu adalah adik kepada ayahnya yang tinggal di Rusia. Azuyu seorang yang lasak dan sukakan cabaran. Dia lebih suka tinggal di tempat baru tanpa bantuan sesiapa termasuklah keluarganya sendiri. Azuyu merupakan anak tunggal. Disebabkan umurnya dengan Kishi kun hampir sebaya, dia kerap meluangkan masa dengan sepupunya itu. Dari kecil hinggalah sekarang.
"So nak kemana ni?" Tanya Kishi kun sambil memandu kereta mewahnya. Azuyu hanya tersenyum.
"Em.... nanti saya bagitahu. Drive je.." Azuyu tersenyum dan tersenyum sambil bersiul. Kishi kun agak bengang dengan sikap Azuyu yang terlalu berahsia.
Mereka menuju ke satu tempat yang agak jauh dari bandar. Kawasan berais di satu tasik yang membeku. Musim sejuk memainkan peranannya untuk membekukan keseluruhan tasik. Mereka keluar dari kereta setelah Kishi kun meletakkan keretanya berhampiran kawasan rehat. Azuyu berlari ke tasik dengan gembira. Kelihatan sepasang couple sedang bermain 'ais skatting' di atas tasik. Yang menghairankan Kishi adalah kasut mereka. Ianya diperbuat daripada ais itu sendiri.
"Peliknya.. "bisik hati Kishi kun dan mengikut Azuyu dari belakang. Azuyu menemui mereka. Kelihatan mereka seperti sudah lama kenal. Azuyu melambai kearah Kishi kun. Yang menghairankan Kishi adalah pakaian yang dipakai oleh Azuyu. Dia hanya memakai baju nipis dan sweater berhood yang hanya dipakai pada waktu musim panas. Manakala dia sendiri terpaksa memeluk tubuh kerana kesejukan.
"Kishi san!! Kenalkan ini 'tomodachi' saya! Yang perempuan ni Kamiya Kuroi. Yang lelaki ni Kido Shinji. Kawan sekolej saya." Kenal Azuyu. Mereka bersalaman.
"Saya Tetsuya Kishi. Panggil Kishi. Yoroshiku!" Kishi kun tunduk hormat.
"Yoroshiku..." balas mereka serentak. Kishi merenung setiap seorang dari mereka. Kamiya Kuroi yang memakai baju berbelang putih hitam, memakai klip rambut dan berkulit putih tersenyum kearahnya. Kido Shinji pula memakai baju t-shirt tidak berlengan, berseluar tebal, berambut ikal dan memakai sarung tangan hitam menarik minat Kishi kun untuk mengenalinya. Mereka berbual untuk seketika.
(Di dalam hutan)
Si kembar, parent mereka, Hiro, en. Honda, Takeru dan Takumi dikelilingi oleh sesuatu yang begitu asing bagi mereka. Tetapi mereka tidak menyedarinya. Akhirnya mereka sampai di perhentian pertama setelah beberapa jam berjalan. Mereka berehat dan membersihkan diri di bilik masing-masing.
"Letihnya... tak sangka pula jauh juga tempat ni. Aku rasa aku dah tak laratlah nak jalan lagi..." mengadu Shiro sambil terbaring di katil. Kuro mengikut cara adiknya.
"Betul tu. Letih sangat-sangat ni.. aku tak pernah berjalan sejauh ni selama aku hidup. Apa tujuan oto-san bawa kita kesini ya?" Tanya Kuro sambil melepaskan lelah. Hiro hanya memerhatikan mereka berdua.
YOU ARE READING
ROH
FantasyMengenai sepasang kembar yang mengikuti pengembaraan bersama keluarga ke salah sebuah hutan simpan. Namun pelbagai misteri telah terungkai di saat mereka disana. hutan cantik, pondok buruk, hantu, kolam jernih dan pelbagai kisah mengenai perkara ini...