5. Scriptaaminen

370 12 14
                                    

Moi!

Noni nyt tullaan yhteen shiftauksen tärkeimmistä osista. Tai siis ei se sillee oo tärkee, koska sä et tarvii scriptiä, jos et sitä haluu, mut se auttaa ja sen kaa on ainaki useimmille helpompaa.

Eli siis lyhyesti scripti (eng. Script) on teksti, jossa lukee kaikkee sun DR:ään liittyen. En nyt kerro, mitä mä oon scriptannu, koska se on persoonallista, mut toki kerron mitä kaikkee siihen kannattaa kirjottaa. Muista kuitenki, että sä voit kyl antaa vaikka koko maapallon väestön lukee sun scripti, jos niin haluut.

Scriptin voi kirjottaa paperille, vihkoon, kännykkään, itseasiassa mihin tahansa, kunhan käytät sitä oikein. Ite mä oon kirjottanu sen yhteen vihkoon. Ja sit tapa miten sä scriptiä käytät, niin menee sen sun käyttämän metodin mukaan. Ja sä voit tehä aina uuden scriptin jos haluut!

Eli nyt asioita, joita kannattaa kirjottaa (jos siis teet scriptiä ollenkaan)

1. Paikka, mihin sä haluut

2. Sinä ite (nimi, ulkonäkö yms. Voit myös olla ihan oma ittes)

3. Sit jotai infoo esim. Ku mä meen Tylypahkaan, nii oon sanonu et mille vuodelle meen ja missä tuvassa oon, millanen sauva yms.

4. Sit jotain pikku asioita esim. Aina puhdas iho tai aina tuoksuu hyvältä

5. Ite laitoin ns. Elämä tylypahkassa, eli kenen kaa mä oon ystäviä, millanen mä oon, mitä mä harrastan yms.

6. Säännöt, eli vaikka kui paljon menee aikaa kummassaki todellisuudessa, miten pääset takas sun CR:ään.

Muuten mainitsen, että scriptaa aina, että sun DR:ssä ei tapahdu mitään sua traumatisoivaa tai mielenterveyttä vahingoittavaa, koska jos niin käy, niin se vaikuttaa sun CR:än aivoihin ja uskon, ettei kukaan halua traumatisoitua jostain DR:ässä tapahtuneesta.

Jos sä muuten unohat kirjottaa johonki tiettyyn kohtaan jonku asian, nii voit vaan kirjottaa sen sinne perään.

Mulla oli se ongelma, et mietin kokoajan "ymmärtääköhän mun scripti jos mä kirjotan tän näin" niin älä huoli, sun scripti ns. Ajattelee täsmälleen samalla tavalla, kuin sä. Se on sun scripti, se voi olla millanen tahansa sä haluut ja se toimii.

Muuten, jos mietit sun scriptin pituutta, niin älä mieti, se voi olla niin pitkä, ku ite haluut ja kui paljo sul tekstiä tulee. Jollain on ehkä sivu, jollain ei ees sitä. Joillain voi olla 50 sivuu, joten se on täysin sun oma. Mulla itellä on ehkä 16 sivuu tällä hetkellä ja tiiän, että tuun lisää siihen vielä paljon asioita. Muistakaa, että kaikki ei ees tee scriptiä, mut ite ainaki tunnen sen helpommaks, jos mulla on semmonen.

Mä voin tehä vielä ehkä pitemmän luvun siitä, kun mä tarkemmin kerron, mitä kaikkee kannattaa scriptaa, koska tossa ei ollu todellakaan kaikkee.

Muuten haluun viel sanoo, et jos en sano jotain tiettyy asiaa, jonka sä haluaisit tietää, nii kysy heti. Mä vastaan parhaani mukaan jokaiseen kysymykseen, joka tulee ja mul ei pitäis mennä vuorokautta pidempää vastata, paitsi jos mun kännykälle nyt tapahtuu jotain kummallista :D

Todellisuudesta todellisuuteen - shifting realitiesOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz