Her anne sütü annenin kendi yavrusuna ait ve özeldir. Kıvamı her gün değişip tam da bebeğin o günkü ihtiyacına göre “şekillendirilmektedir”. Bu söze dikkat! Ve fenin yapı taşı, belki de fiziğin put düşüncesi olan “Hiçbir şey yoktan var edilemez, var edilen de yok edilemez,” görüşünü yıkan bir mucize daha gerçekleşmektedir; omega-3 mucizesi!
İnsanoğlunun vücudunda iki tür yağ hücresi üretilir; beyaz ve kahverengi yağ hücreleri. Beyaz ve kahverengi yağ hücreleri arasındaki temel fark renkleridir. Beyaz yağ hücresinin içinde tek bir büyük lipid (yağ) damlası dışında pek bir şey yoktur. Bu yağlı katman hücreye rengini verir. Beyaz yağ enerji depolaması ve iç organlarımız için yumuşak bir destek sağlaması ile ünlüdür. Ayrıca bu hücreler östrojen ve leptin (açlığı düzenler) gibi birçok hormon üretirken, insülin gibi diğer hormonlar için de almaçlara sahiptir.
Diğer tarafta kahverengi yağ hücresinin mahiyeti ise tamamen farklıdır. Bu hücrelerde iri bir parça yağ yerine, az miktarda minik yağ damlacıkları ve bol miktarda mitokondri bulunur. Bu hücresel dinamoların içerisinde, hücreye rengini ve dolayısıyla ismini veren demir bulunur ki kendisi küçük yağ taneciklerinin yakılmasını sağlayan yakıt görevini görür.
Peki, omege-3? Omega-3 yağı da pek mühim ve vücudumuz için gerekli bir besin kaynağıdır lâkin vücut bunu üretemez, dışarıdan ihraç etmek durumundadır. Genellikle balık bilindiği gibi daha birçok besin ve gıda ürününden de “dışarıdan” karşılanabilmektedir. Lâkin bunca anlattığım şeye bakıldığında bunca şeyle birlikte yaratılış gerçeğinde bir rahmet göze çarpmıyor, gönle hitap etmiyor mu sence? Daha kundaktaki bebekten bahsediyoruz, onun da bu yağa ihtiyacı var ve bizden kat mı kat fazla bir şekilde. Lâkin “bebek” diyorum, bir lokmayı çiğneyemez, süt ve sudan başka şey içemez, bu yağı nereden alsın ki??? İşte bizi yaratan, can veren, ömür biçen, vücudumuzu hücreler ve atomlarına kadar düzenleyen, DNA dizilimimize kadar bizi özel kılan yine rahmet eserini gösteriyor ve anne sütünde omege-3 yağını yaratıyor. Bir kadın sadece doğumdan sırasında omega-3 yağını üretebilir, yalnız sütünde var olur, yalnız bebek için kullanılan bir besindir, kendi vücudunda var edilen omega-3 yağını anne kendisi için kullanmaya mahrumdur! Rabb’imin o yağı anne sütünde yaratması yalnız o bebeğe rahmet nazarı için yarattı ve yalnız da o iş kullanılmasına müsaade ediyor!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sınıfımdaki Ateist Kardeşe Mektup
SpiritualGERÇEKTEN BİR ATEİSTE YAZILMIŞ, ELDEN VERİLMİŞ, OKUNMUŞ BİR MEKTUPTUR...