Sen Kainat Kadar Sanatlı Bir Esersin

34 8 30
                                    

Senin vücudun bin kubbeli hârika bir saraya benzer ki; her kubbesinde taşlar, direksiz birbirine başbaşa verip, muallakta durdurulmuş. Belki senin vücudun, bin defa bu saraydan daha acibdir. Çünki o saray-ı vücudun, daima kemal-i intizamla tazelenmektedir. Gayet hârika olan ruh, kalb ve manevî letaiften kat'-ı nazar, yalnız cesedindeki herbir a'zâ, bir kubbeli menzil hükmündedir.

Zerreler, o kubbedeki taşlar gibi birbirleriyle kemal-i muvazene ve intizam ile başbaşa verip, hârika bir bina, fevkalâde bir san'at, göz ve dil gibi acib birer mu'cize-i kudret gösteriyorlar. Eğer bu zerreler, şu âlemin ustasının emrine tâbi' birer memur olmasalar; o vakit herbir zerre, umum o ceseddeki zerrelere hem hâkim-i mutlak hem herbirisine mahkûm-u mutlak, hem her birisine misil hem hâkimiyet noktasında zıd, hem yalnız Vâcibü'l-Vücud'a mahsus olan ekser sıfâtın masdarı, menbaı, hem gayet mukayyed hem gayet mutlak bir surette olmakla beraber, sırr-ı vahdetle yalnız bir Vâhid-i Ehad'in eseri olabilen gayet muntazam bir masnu-u vâhidi o hadsiz zerrata isnad etmek; zerre kadar şuuru olan, bunun pek zahir bir muhal belki yüz muhal olduğunu derkeder.”(Lemalar – 180)

Yaratılışın boştan değil, gidilecek yer yokluk değil. Baştan beri vazifelerimiz var, en ilk vazifemiz ise bizi görevlendireni bilmektir. Biz bu cihana geldiğimize göre bizi de elbet bir gönderen vardır. Bize düşen de O zatı tanımaktır. O (C.C) bizi tanıttıracak kitaplar ve peygamberler göndermiş iken bizim O’ndan gafil olmamız ne sebep ile açıklanabilir???

Sınıfımdaki Ateist Kardeşe MektupHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin