30 ღ

25 5 2
                                    


Eskiden olsa çok farklı hareket ederdin. Büyüdün belki şu süreçte, olgunlaştın. Artık suçu kendinde aramıyorsun. Biliyorsun ki sen kendinden eminsin. Daha nereye kadar suçun tamamını üstlenecektin? Hayat sana öğretti ki bir insanın konuşmak istiyorsa konuşur. Görüşmek istiyorsa görüşür. Seni görmek istiyorsa görür. Buna rağmen bahaneler uyduruyorsa istemiyordur. Bunu kabullen. Ha bu sana ne kaybettirir? Hiçbir şey. Ama onlara iyi bir dost, sıcakkanlı bir arkadaş, dert ortağı, abla, abi, sevgili kaybettirir. Sen değil onlar seni hak etmeli. Eskiden olsa üzülürdün, o kişiler mışıl mışıl uyurken sen sabahlara kadar düşünürdün. İşler değişti artık. Biri istiyorsa seni bulur. Yanında olmak isteyen olur. Bunu kabullendiğinde çok şey değişecek. 

Onlarsız nasılsın? Gayet iyi. Onlar olmadan ölmüyormuşsun. Yataklara düşmüyormuşsun. İllaki konuşacak birileri oluyormuş değil mi? İçine dönmüşsün, önemli sorulara cevap aramaya başlamışsın. Bu soruları 40 yaşında da sormak varken şimdiden fark etmişsin. O zaman o insanlardan nefret etmek yerine seni olgunlaştırdıkları için mutlu olman gerekmez mi? Onlar gitmese büyüyemezdin. Eskiden en ufak bir aksilikte bile omuzların düşerdi. Şimdi ya savaşıyorsun ya da boş veriyorsun. Ha bu demek değil ki tamamen büyüdün. Sen sadece iyi dersler öğrendin. Sana iyi dersler verdiler. 

Başkalarına zaman ayıran insanlar sana ayırmayıp bir de dile getirdiğinde çok üzgün olduklarını, bir daha ilgili olacaklarını söyleseler bile yapmıyorlarsa tercih yapmışlardır. İstemiyorlar. Bu kadar basit. Ne onlara küskünlüğünü dile getir ne de küs. İnan o kadar değerli değiller. Onlar senin gibi bir dostu kaybettiler. Söylemeseler bile içlerinde bir boşluk hissedecekler. Anlamayacaklar nedenini. Çünkü senin yerini kimse dolduramayacak. Herkes layığıyla muhatap olur. Bırak istedikleri ile olsunlar. Sen de seni hak edenle ol. Hak eden kimse yoksa kendinle ol. Yalan üstüne yalan söylenmesinden sahte sevgilerden emin ol daha iyidir böylesi. Uzaklaş ve kendine yaklaş. Sen senden gittiğinden beri mutsuzsun. Kendine dön.

Yazar Mutlu Olmak İstiyorHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin