12 ღ

53 6 4
                                    

Sen sınav öğrencisi, vize/finallerle boğuşan genç ya da eğitim sisteminin hangi basamağındaysan, söylemek istediklerim var sana. Bu sadece bir sınav. Bu sözü asla unutma, olur mu? Kaderine yön verdiğini, kötü geçerse asla işlerin düzelemeyeceğini düşünüyorsun. Her zaman yeni bir sınav çıkacak karşına. Bedenini, ruhunu o kadar yoruyorsun ki tam kapasitene bile ulaşamıyorsun. Bir an olsun geri çekil ve bir bak hayatına. Stres üstüne kurulmuş, ağlayışlarla ya da panik ataklarla dolu bir yaşam mı kurdun hayalinde? Şimdi sana bir sır vereceğim. Bildiğin bir sır aslında. 

Sınavın gerçekleşecek mi her koşulda? Evet.

 Sınavın iyi geçerse en iyi ne olabilir hayatında? 

Belki iyi bir okul için İstanbul'a gidersin. Peki, bu iyi geçen sınav sonrası İstanbul'da kazandığın okulda mutlu olacağının ya da yaşayacağının garantisi var mı? Kazandığın o okula giderken bir araba çarparsa sana aklından geçmez mi, kazanmasaydım burada olmazdım, düşüncesi?

 Ya kötü geçerse sınavın? Kötü bir okula gidersen ama orada çok iyi bir hocayla karşılaşırsan ve senin ufkunu açarsa? Beklenmedik staj ve iş imkanlarıyla karşılaşırsan? Ya da hayatının aşkı seni orada bekliyorsa? Kazanmasaydın burayı ya bu ihtimallerle kesişmeseydi yollarınız? 

Peki, en iyi ve en kötü ihtimallerde bile neyin iyi ya da kötü olduğundan emin olamadığımızı anlayabiliyor musun? Evren, çok farklı sistemler üstüne kurulmuş ve sarmal bir yapı içinde. Sen bir taşı çektiğinde sadece o taş gelecek sanıyorsun ama üstündeki taşlar da düşüyor üstüne. Bu bilinmez evrenin bir parçası sen, ne iyi ne kötü nasıl bilebilirsin yaşamadan? Yaşamadığın ya da daha yaşamadığın ihtimaller senaryosu üzerine üzülmen ya da sevinmen doğru mu?

Ne yapayım peki ya, diyorsun. Yaşadığın şey kötü olsa bile üzülme, sonu iyiye gidebilir. Gelecekse daha gelmedi, ne olacağını bilemediğin bir şey için üzülmen çok saçma değil mi? Çalış, en iyisini iste. Hayal kur, ümit et. Beklentilerini düşür. Her ihtimale de hazırla kendini. Ne olursa olsun üzülmezsin böyle. Unutma, gelecek daha gelmedi! Onu değiştirecek güç de sende, onunla başa çıkacak güç de, onu kabullenecek güç de. 

Yazar Mutlu Olmak İstiyorHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin