Hoofdstuk 1

2.2K 25 2
                                    

Larissa Knol Pov.
Ik ben nu al 2 weken geadopteerd door Enzo en Myron. Waar ik echt dankbaar voor ben. Ik merk wel dat ik heel angstig ben geworden om naar buiten te gaan. Ik durf niet meer alleen naar de winkel of contact maken met mensen vind ik echt heel eng. "Larissa kom je?" Hoor ik Enzo vragen. Ik sta op en loop naar de woonkamer. "Hey, Myron en ik willen het ergens over hebben..." ik knik. Aangezien je het hebt aan gegeven dat je drukte het liefst vermijd. Hoe houd je het dan vol met mij als je vader..." vraagt Enzo "Nou ja ik vind het vaak wel grappig en druk het gevoel dan weg maar ik heb soms ook wel dat ik me dan weg trek in mijn kamer." Enzo knikt "Nou komen we bij punt twee waar we het over wilde hebben. Je hebt vast wel het nieuws over de lockdown gehoord. Nou wilden we je vragen of het oke was als Tijs en Noël zouden komen om de lockdown te kunnen overleven." Noël komt weer jaaa leuk. "Ja leuk is altijd gezellig met de jongens erbij."zeg ik vrolijk. "Als ik maar wel nog een plek heb waar ik me in kan trug trekken..." zeg ik erachter aan. Myron knikt. "Natuurlijk Liz." Ik glimlach en bedenk me dan dat ik net mijn vlog heb geedit. "Pap, heb je tijd om naar mijn video te kijken?" Vraag ik voorzichtig. "Ja tuurlijk schat."

Enzo knol Pov.
Ik bekijk de vlog van Larissa je ziet dat ze nog erg onwennig is maar het is wel leuk om te zien dat ze met verschillende effecten werkt. Ik weet natuurlijk ook wel dat ze op school wat leert maar ze heeft vooral wat zelf gedaan.

Ik help Larissa met de video om in te plannen en zie dat ze ook zelf de tumbmail maakt wow. Talentje hoor. .. ik kan me nog herinneren toen ik haar adopteerde. Iedereen van de familie zei "Is het niet een beetje te vroeg?" Maar Myron en ik dachten dat het de juiste tijd was. En wat een geluk dat we toch voor een kind zijn gaan zoeken. Toen we een gesprek hadden bij 'De regenboog' weeshuis leerden we Lucy, Larissa, Mara, Lara en Lindsey kennen dat waren de meiden die binnen onze doelgroep vielen... ik kan me nog herinneren dat toen ik in gesprek was met Lara dat de andere meiden Larissa aan het pesten waren omdat ze aan youtube deed en dat ze verschillende youtuber keek. Toen ik met Larissa in gesprek ging hoorde ik dat ze heel stil, verlegen, en bang was om te spreken. Later toen we haar hadden geapoteerd begon ze zich meer thuis te voelen en merkte we dat ze veel had mee gemaakt. Ouders die haar verwaarloosde en haar naar een weeshuus stuurde. Het was niet echt iets waar je trots op kan zijn. Ik ben blij dat ze zich zo open stelt. Ook proberen Myron en ik stap voor stap met haar naar de winkel te gaan. Helaas ging het laatst mis.

Flasback

Myron,Larissa en ik lopen door het centrum aangezien we wat spullen moeten kopen voor sinterklaas en zo dus ja. We lopen de Hema in en ik ve hoe Larissa mijn hand vast pakt. Ik heb express geen  camera mee om dat ik Larissa het vertrouwen wil geven dat ze het echt kan en dat het niet een lolletje is.  Ik kijk haar aan en geef haar een gerustellende blik,ik kijk de winkel snel door en merk dat het best wel druk is. Ik pak haar hand steviger vast.. ik voel iemand trekken. Ik kijk Larissa aan ze heeft grote ogen en er lopen tranen over haar wangen, door haar mondmasker kan ik niet goed uut maken hoe of wat maar ik merk dat ze kort ademig word. Ze raakt in paniek ik. "MYRON!" Roep ik snel al snel is ze er en zeg ik "Ik ben naar de auto met haar..." Myron knikt en ik loop met Larissa naar buiten. Ik geef haar een knuffel. "Het spijt me!" Roept ze huolend uit. We hadden haar moeten in lichten wat we gingen doen... het is ook onze fout. Ik knuffel haar en wrijf over haar rug. " Je hoeft geen sorry te zeggen, je kan er niks aan doen schat. Het is al goed dat je aan gaf wat je aan kunt en wat je niet aan kunt." Na een tijdje is ze weer rustig en komt Myron ook onze kant op gelopen.

Ik zucht. We beginnen nu gewoon weer opnieuw ja tenminste na de lockdown en misschien ook na de corna tijd enzo... ik vind het al heel knap dat ze het met mij uit houd want soms ben ik zelf heel druk. Maar we hebben ook gemerkt dat Larissa soms ook heel druk kan zijn.
Ik hoop dat ze vooral nu veel gelukkiger is dan eerst.

De dochter van EnzoKnol Ft. Noël DekkersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu