Annem üzüm ayı olan eylül aynı çok sevdiği için bana bu isimi vermişti.Annem öğretmen, babam ise bir subaydı. Tek çocuk olduğum için hep üzerime düşmüşlerdi.Annemin yeşil gözleri ve babamın esmer tenini almıştım. Uzun kumral saçlara ve naif bir bedene sahiptim.Eylül ayı gibi ılıktım belki de . Dizelerle konuşmayı hep severdim ve yazmayıda. Babam askeriyedeki otoriteyi eve getirse de annem buna hiç izin vermemişti.
Dağlarının yeşilliklere ev sahipliği yaptığı,denizin gökyüzüyle koyu muhabbetlere daldığı bir şehirde doğmuştum ben.Çocukluğumdan beri anlamlandıramadığım bir hayranlığım vardı bu şehire.İki katlı ,mavi kapılı ve beyaz boyalı bir eve sahiptik. Evimiz denizle komşuydu adeta. En büyük odaya ve balkona ben sahiptim. Annem 6.yaş günüm de önüme bir kutu koymuştu.
- iyi ki doğdunuz eylül hanım. İşte hediyeniz .Açın bakalım beğenecek misiniz?
Ne kadar içinde bebek olacağını hayal etmiş olsam da kutunun içinden bir keman çıkmıştı. Şimdi vazgeçilmez olan kemanla ilk tanışmam o zaman olmuştu. İlk derste çokta başarılı olamasam sonralar da kemanla konuşmaya başlamıştım. Her gece ben onu değil o beni dinlemişti sanki. Ortaokulu ve liseyi bitirdikten sonra babam askeriyeye girmeme diretsede yazdığım şiirlerin cazibesine kapılarak İstanbul Üniversitesi Edebiyat fakültesini kazanmıştım.
- Hayır eylül gidemezsin. Askeriyeye gireceksin .demişti babam. Annem ona inat beni savunmuştu.
- Hayır baba istanbula gideceğim . Sözcüklerle dansım daha yeni başlıyor. Ne kadar zorlasanda dizelere ihanet edemem demiştim. Babam kabul etmemekte direnmişti. Babam kabul etmemiş olsada eşyalarımı alıp istanbul için yola koyulmuştum. O zamana kadar değil bu şehirden evimden bile ayrılmamıştım. Nerden bilirdim ki o kapıdan çıktığımda ılık eylülün buz tutacağını. Ve nereden bilebilirdim ki gündüzde geceyi yaşamaya başlayacağımı,yüreğimi başucumda ağarlayacağımı. Küçüklüğümden beri kadere inanan ben kaderimin ta kendisi olacağını nerden bilirdim ki? Asıl hikayenin o kapıyı kapattığım da başlayacağını nerden bilirdim ki ben.
Bilinmez bazen hayat
Ve anlaşılmaz yarımını kaybeden insanlar
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECENİN HÜZNÜ
Teen FictionAdı kadar ılıktı eylül. Annesi üzüm ayını çok sevdiği için bu ismi ona vermişti. Kemanı hayatı yazdıkları nefesiydi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Bölümünü kazanan Eylül babasının karşı çıkmasına rağmen hiç bilmediği bu şehire merhaba diyecekti . V...