*ذهبت هبه وتركت جنى تفكر فى عقلها وتقول ان كلام امها منطقى وانها أخطأت ويجب عليها ان تعتزر .....ثم أخذت قرار ومن ثم اتجهت إلى الاسفل لتناول وجبت الفطور مع العائله وهى تفكر كيف ستقنع صلاح.........
*أخذت جنى تفكر وهى تأكل كيف ستقول لصلاح وهل سيوافق ام ماذا.....بعد دقيقتين قررت جنى ان تتحدث.......
(جنى)...صلاح.
(صلاح)...》 نعم.
(جنى)...》 اخبار صحتك عامل ايه يا قلب اختك..
(صلاح)...》 ارغى عايزه ايه..
(جنى)....》ها.
(صلاح)...》بقولك قولى يا جنى عايزه ايه ..
(جنى).. بتوتر..》 هوه..بسراحه..ان..انا كنت ..عاوزه. بصراحه..كنت..نروح..انا وسلمى معاك الشركه..
*بمجرد أن نطقت جنى كلماتها المبعثره من كثرت التوتر الذى هب اليها ولاول مره تنطق كلام ليس مركب.......( شكله مبحتر😹).
نظر اليها صلاح بالرفض ....
(صلاح)...》 هتروحوا تعملوا ايه...
(جنى)...》 هنغير جو...
( صلاح)...》 جو ايه اللى تغيرو جو فى الشركه.خدو وليد وخرجوا
*كان وليد يأكل ثم تكلم وكان جميع الطعام فى فمه..
(وليد)...》 والله ده على جثت جثتى...
(جنى)...》 صلاح والنبي وافق..
(صلاح)...》 قولت لاء يبقى لاء....
(جنى)....》 اوف بقه دى بقه عيشه تقرف..
(صلاح).. بغضب..》 انتى نسيتى نفسك ولا ايه ..
*كانت جنى فى قمت الرعب على وشك البكاء لاحظ صلاح خوفها ثم ذهب اليها وقبل جبينها..
(صلاح)...》 اسف..
*ثم احتضنها....(صلاح)...خلاص بقه كفايا بكى يلا عشان نمشى...
*نظرت جنى الى صلاح ثم احتضنته... قاطع حضن الأخوه...
(وليد).... يا حنيين
(صلاح)...》 اخرس يا حيوان.
(وليد)...》 كمل كمل ولا كأنى موجود...
*ضحك الجميع....
بعد دقائق بسيطه كانت الفتاتان تجلسان فى المقعد الخلفى وكان صلاح يقود السياره.......
(صلاح)...》 ممكن اعرف بقه هتغورو تعملوا ايه
عليا اجتماع النهرده مش هفضل اشوف طلبات حضرتكم وكويسين ولا لاء.......(سلمى)...》 احنا على فكره مش صغيرين..
(صلاح)...》 اه وماله ..
*بعد دقائق وصلوا إلى شركات الدمنهوري.......
*كانت الفتاتان تنظران الى هذا المكان الجميل كانوا يسمعوا الكثير عن شركات جدهم ولاكن لم يدركوا كم هى جميله وفى غايه الفخامه......قاطع تفكيرهم صوت صلاح وهو يقول بجمود..
أنت تقرأ
احببت أوزعه❤
Romanceروايه بالعاميه المصريه/ان لم يكن الحب هو الاساس فلم يكون شئ❤*مــارح يـحبـوڪْ مـتـل حـبـي الـڪْ حـتـى لـو عـاشـو الـعـمـر ڪْلـو مـعـڪ🙈🤞🏻♥️...*