* ذهب الشباب الى المنزل بعد قضاء يوم منهم من حب هذا اليوم بشده ومنهم من كان غاضبآ ......
( فى المساء)...
كانت العائله تجلس.....كان الصمت يسود المكان الى ان قاطع الجد هذا الصمت وقرر التحدث......( الجد)...》 اكيد انتو عارفين انه فرح صلاح وسلمى بعد يومين.....
* كان الجميع جالس لا يريدون التحدث فى هذا الاثناء وقفت سلمى وكانت تود الرحيل لولا صوت جدها.......
( الجد)....》 ممكن اعرف رايحه فين..
( سلمى)... ببكاء..》 فى دهيه..
* نطقت سلمى جملتها ومن ثم ذهبت تحت نظرات البعض منهم الشفقه على حالاتها ومنهم الحزن ولااحد كان يبتسم سوى الجد...قرر محمد التحدث..
( محمد)....》 بابا مينفعش تضغط عليها كدا وبلاش الفرح هيه مش حابه ولا صلاح كمان..
( الجد).... بعصبيه..》 انا قولت اللى عندى الوقت اتأخر كله يروح ينام عشان اليومين دول مش هنكون فضيين...
* بعد ساعتين ليس اكثر كان الجميع يغط فى ثبات عميق ماعدا هذه الفتاه الحزينه التى كانت تجلس فى شرفه الغرفه وكانت تبكى بشده وهى تنظر الى السماء وتتحدث ببكاء وكأنها تتحدث مع والديها...
( سلمى)...ببكاء..》 انتو فين سبتونى ليه لوحدى فى ظروف ذى دى فين وعدكوا ليه انكم هتكونوا اول الحاضرين يوم فرحى ارجعوا والنبى انا حاسه انى لوحدى انا بموت بالبطيئ ماما بابا انتوا لو هنا مكنش فى حاجه حصلت من اللى بتحصل ياريتكم جمبى ذى ما انتو فى قلبى .......
* احست سلمى بالتعب والغفيان حتى ذهبت الى فراشها لتستلقى على علم ان غدآ اجمل تاركه همومها الى ربها فهو الرحيم....
____________________
* اشرقت الشمس معلنه يوم جديد حتى تستيقظ هذه الفتاه المجنونه على صوت هاتفها.....(ليلى)...》 الووو
......》 الو صباح الخير.
(ليلى )...》 صباح النور..ايوا مين..
......》 احم انا وليد
(ليلى)...》 يافرحت امك اصل انا كدا عرفت..
(وليد).. بغضب..》 وليد يا بت المجنونه ابن عم سلمى....
(ليلى)... بغضب..》 لاء بص صوت امك ميعلاش عليا انت سامعنى وبعدين مين وليد ابن عم ....
* لم تكمل ليلى جملتها حتى ضربت جبهتها وهى تقول.....
(ليلى).. لنفسها..》 يا مرارتى يابا انا اصابنى الهلوسه وانا لسه ورده مفتحه...
(وليد)...》 ورده ايه يا ماما...
( ليلى)...》 وانت مالك..عاوز ايه..
(وليد)...》ممكن نتقابل
(ليلى)...》 ليه
(وليد)...》 لما نتقابل هتعرفى..
أنت تقرأ
احببت أوزعه❤
Romanceروايه بالعاميه المصريه/ان لم يكن الحب هو الاساس فلم يكون شئ❤*مــارح يـحبـوڪْ مـتـل حـبـي الـڪْ حـتـى لـو عـاشـو الـعـمـر ڪْلـو مـعـڪ🙈🤞🏻♥️...*