20 BART

673 41 6
                                    

*كانت سلمى تجهز الشنط بعد ساعه....دخل صلاح الى الغرفه ووجد سلمى جاهزه ذهب اخد شور ومن ثم ذهبو ......بعد ودعاء مع العائله وبعد توصيه الجد صلاح على سلمى ذهب كلآ منهما الى المطار.....

*******************
*كانت العائله جالسه يتحدثون ويدعون ان تكون هذا السفر سبب لينمو حبهم......بعدها ذهب الجد الى غرفت المكتب الى ان دق احد الباب وبعد دخوله وطالت جلوسه دون التحدث قرر ان يتحدث .......

(.....)...》جدوو انا عاوز اجوز..

(الجد)...》 مين يا حازم يابنى شاور عليها انت بس وهتكون عندك ههههههه

(حازم)...》 جنى.

(الجد)..》 ايه ..

(حازم).بحزن..》 اي يا جدى مش قد المكام ولا ايه.

(الجد)...》 اخص عليك ياحازم انت عارف معزتك عندى قد ايه وعارف انك اغلى حد على قلبى بس يابنى كل الحكايه انه انت عارف جنى مش هتوافق على العموم انا هحاول معاها...

(حازم).. بحزن..》 ماشى ياجدى انا همشى هتعوز حاجه...

(الجد)...》عايز سلامتك ياحبيبى..

*ذهب حازم وترك الجد حزين على حالته ...كيف ذهب مكسور الخاطر  ولاكنه قرر ان يتحدث مع جنى ....

*ذهب الجد الى غرفت جنى ودخل بعد ما سمحت له جنى بالدخول.....

(الجد)..》جنى يابنتى انا عاوز اتكلم معاكى فى موضوع مهم....

(جنى)..》اتفضل ياجدو موضوع ايه خير...

(الجد)..》خير ان شاء الله...هوه بسراحه حازم طالب ايدك ......

(جنى)...》وانا مش موافقه...

(الجد)..》 فكرى يابنتى محدش باقى ع حد ..

*ذهب الجد وترك جنى غارقه فى دموعها التى اطلقت لهم العنان .....

(جنى).ببكاء..》لاء لاء انا مستحيل افكر فى حد من بعدك مستحيل ياعلى ياحبيبى هئ هئ وحشتنى اااااهههه يارب تعبت ليه كدا ليه.. ليه تسبنى لوحدى وتمشى ياارب كنت ختنى معاه وريحت من العيشه لوحدي واحساسى بالذنب ....هئ هئ...

*بعد فتره نامت جنى من التعب.....

_____________        __________      ________

*بعد زصول الطائره الى دبى بسلامه كانت سلمى نائمه فكرر صلاح ان يوقظها....

(صلاح)...》سلمى..

(سلمى)..》 بابا..

(صلاح)..بحزن.》لاء ده انا صلاح..

*بعد دقائق وبعد وصولهم الى الاوتيل ذهب كلآ منهما فى ثبات عميق بسبب رحلتهم .....

_____________   ____________   ____________

*اشرقت شمس القاهره معلنه يوم جديد.....

* كانت ليلى نائمه فى سبات عميق ....

( فاطمه)...》 انتى يا زفتههه قومى قامت قيامتك...

*ظلت الام تحاول ان توقظها ولاكن لا حياه ليمن تنادى....

( فاطمه)...》 اهه ياربى انتى يا اخره صبرى الله يخربيتك ايه جموسه كل ده ومش بتحسى انتى ياوسخه قومى قامت عليكى حيطه...

(فاطمه)....》 لاء كدا كتير مفيش غيره الحل ده اللى هيصحيها.....

*ذهبت الام واتت بكوب من الماء الثلج ومن ثم

(ليلى)...》 الحقونييييي بغرق ..

(فاطمه)...》 ههههههه ياريت ياختى قومى يا زفته كل ده نوم ...

(ليلى)...》 حرام عليكى يا ماما حد يصحى الناس كدا قولى ياليلى وهقوم من غير ميه...

(فاطمه)...》 اه صح هتقومى قومى قامت قيامتك انا جبت الطبل البلدى ومقومتيش قامت عليكى حيطه يابعيده....

(ليلى)...》 هههههه اعصابك يابطه بطه شفناها جوه البركه محلاها😉...

( الام)...》 بطه اما تلهفك قومى يابت الوسخه..

(ليلى)...》 تب على ايه الغلط بس منا قايمه الله..

( الام)..》 انا هاجى اوريكى هتقومى اذاى...

* انهت الام جملتها ووجدت ليلى اسرع من الصاروخ  ثم ذهبت لتغتسل  😂😂😂
_____________________     _________________
*اشرقت الشمس تداعب تلك الجميله النائمه المرهقه استيقظه ووجدت من سلب قلبها غارق فى نومه كانت تنظر إليه كيف يمتلك قتله من الوسامه هى تحبه لاكن هو لاء كانت تنظر إليهبكل حب وحزن فى نفس الوقت حزن من ان قبل انتهاء هذا الشهر ستكون مطلقه ولم تفوز بحبها كانت حزينه ...لاحظت تقلبه وكان على وشك الاستيقاظ ولاكنها اسرعت بسرعه الى المرحاض لتغتسل ...

*لاحظ صلاح كيف نهضت بسرعه ولم تصبح عليه وهذ المره الأولى لم يلاحظ حزنها واذا لاحظ ام يبالى هوه لا يحبها ....هل ستبقى هذه نهايتهم ام ان المشاعر ستتحرك وتشق طريقها....

********           **********        *******

*الحب ...الحب احترام.. ثقه ..غيره ..ترابط..انك متخبوش على بعض حاجه...الحب انك تحس بحاجه ناقصه فى يومك لو مكلمتش اللى بتحبه ...💗💗💗

************              **************
*كانت جالسه فى مكانها كما كانت ليله امس حزينه تبكى على جرحها الذى بات الى الان يبكيها عندما تتذكر ماضيها تتذكر كم عاشت لاجله وهو الان ليس معها حزينه على ان القدر لم يختارها معه اختاره هو فقط ......كانت فى اشد حزنها تتذكره وتتذكر جميع الالم .........

*مسحت دموعها وذهبت لتغتسل...

*خرجت وارتدت ملابسها وهى تود ان تفعل شئ تود ان تقول  له كل شئ وانها لا تستحقه ولا ينتظرها لانها لم تكون له ارتدت حجابها و اجرت اتصال...

(جنى).بحزن..》الووو..

(حازم).بفرح..》 الووو صباح الخير ياجنتى..

(جنى)...》ممكن نتقابل..

(حازم)...》اكيد ..هقابلك فى *****بعد ساعه من دلوقتى سلام

(جنى)..》لازم يعرف لازم ينسانى ..

*ياترا ينسى ايه وايه اللى بيخليها تبكى كدا وليه مش بتحب حازم مع انه بيحبها وبيموت فيها هنعرف فى البارت القادم ....

(((كل سنه وانتم طيبين تنعاد علينا وعليكم الايام بخير يارب🤲💗💗)))

* اعملو فوت بليزز وقولولى وانتى طيبه ف الكومنت 😂😂

احببت أوزعه❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن