Chapter 8

50 10 0
                                    

Y/N pov
-at home-
Selesai mandi Y/N terus baring ke atas katil dia yang bersaiz queen itu lagikan empuk. Y/N mencapai telefon nya yang berada di meja belajar itu dan dia terus membuka aplikasi WhatsApp.

On whatsapp

Gegirlzzz group💘
Lisa💩
Guys nanti kita hang out sesama nak tak

Mina🦋
Setan mana rasuk kau ni retina jer ajak hang out

Dahyun🤡
Tah kau ni lisa

Y/N 🧚‍♀️
Alah korang ni biar je lah...aku pon Rindu nak hang out ngan korang

Mina🦋
Yerlah. Nak hang out kat mana

Lisa💩
Kat tandas. Mestilah kat Mall bebal

Y/N🧚‍♀️
Ok. Pukul 6 semua mesti ada kat mall eh...arrachi.aku nak off dulu annyeong😘

Dahyun 🤡
Ok. Annyeong

Lisa💩
Oklah aku pon nak off bye

Mina🤡
Bye

Dahyun, Lisa, Mina offline

Setelah aku letakkan telefon ku di atas meja sebelah katil tiba²

Krekkk

Bunyi pintu bilik ku terbuka. "Lah jhope rupanya nasib aku x baling bantal niyh tadi" Omel ku perlahan. Jhope pon masuk dan baring di sebelah Y/N. "Eo? Awak tak tidur lagi ke" Tanya jhope padaku. "Awak nampak saya tengah buat apa sekarang niyh" Balasku. "Erm duduk? " Kata jhope dengan hairannya. "Saya buka mata ker tutup mata" Tanyaku lagi. "Bukak wae" Aku tarik nafas dan "DAH TUH SAYA TAK TIDUR LAGI LAH. APA KE BODOH NYA SOALAN AWAK NI" Y/N tengking ku tapi suara dia kawal kan sikit.

Aku terdiam

Sentap ye. Tapi sekejap je. "Ohh o-ok. Annyeong saya nak tidur di dulu... Saranghae♡"
"Nado saranghae✧༺♥༻✧" Aku pon tak tau apa yang aku balas ni.... Dan aku dahengantuk giler akhirnya aku terletak.

.....

Morning
Y/N terjaga dari tidurnya disebab kan oleh cahaya matahari yang terkena pada mukanya. Dia terus bangun dan menuju ke bilik air untuk bersihkan diri tak lupa juga ambil tuala. Selepas sahaja Y/N keluar dari bilik air dia mengejut kan jhope yang masih tidur. "Jhope areoni wake up. Yahh jhope-shii ireoni palli palli. Bangun pergi mandi. NOW" jhope segera bangun dan menuju ke bilik air tak lupa jugak tuala. Telah takut bini katakan.

Y/N terus menyarung kan baju hoodie dan seluar jeans. Dia keluar dari bilik nya dan turun untuk buat breakfast. Dia segera membuat breakfast ala kadar jer. Buat sandwich then air hot chocolate. Jhope segera turun ke bawah untuk Breakfast bersama sang isteri.

"Morning chagi" Sapa jhope. "Sapa chagi awak" Kataku. "Awak lah chagi saya takkan Mak jenah jiran sebelah tuh pulak. " Tch pape jelah dah makan nanti nak pergi kerja kan". "Nae" Balas jhope pendek.

.....

Sampai di sekolah aku terus bergerak pergi ke kelas sebab dah lambat. Sampai di kelas aku terus masuk dan duduk di tempat ku. "Huh nasib songsaenim tak masuk lagi" Aku mengeluarkan handphone ku dan mendengar lagu.

"Y/N bangun songsaenim dah sampai" Kejut Lisa. "Ish jangan lah kacau aku Lisa" Kataku pula. "Woiiii bangun songsaenim dah sampai lah" Aku terus bangun bila lisa menjerit di tepi telinga ku. "Y/N kalau nak tidur bukan dekat sekolah yer" Kata songsaenim Lee kwang Soo. "Jadi cikgu kalau dekat rumah pon bukan tempat untuk belajar" Jawab ku pada songsaenim. "Kamu jangan nak melawan yer.. Dah duduk semua" Semua pelajar duduk dn mulakan pelajaran.

Kring, Kring

"Ahh akhirnya dah rehat. Lisa, Mina, Dahyun jom lah gi cafe aku dah lapar dah niyh" Ajak aku pada mereka semua. "Ha jom aku pon lapar gak niyh" Kata Mina. Mereka semua pon berjalan menuju ke cafe untuk makan.

Selesai makan mereka bergerak masuk ke kelas untuk belajar. "Haih bosan giler subjek matematik niyh" Y/N tidak suka pelajaran matematik jangan kata dia sorang jer satu kelas tak suka matematik ada lah yang suka tapi tu pon budak nerd.

Kring

Bunyi loceng menandakan sudah tiba waktu balik. "Korang aku balik dulu tau" Kataku pada Dahyun, Mina dan lisa. "Ah nae" Jawab mereka serentak. Aku pon bergerak untuk pulang ke rumah dan tidur.

______________________________________
Vote..Comment..Share..Please

My Husband is My Teacher [JHS×READER](MALAY){C}√Where stories live. Discover now