Heey sorry dat het zolang duurde maar het is vakantie en dat betekend schrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Eindelijk ik was ook wel klaar met school we hadden in de laatste week 3 proefwerken maar goed ik dwaal af hier is jullie verhaal.
Vera (POV)
Als ik de lobby in loop is het eingelijk niet eens zo slecht. Het is juist super mooi. De muren zijn Licht bruin en de banken die er staan zijn donker bruin. Aan een muur is een groot schilderij met een berg een daarop en huis met natuur. In een woord het is prachtig. Een van de leraren loopt naar de bali de ander zegt tegen ons dat we mogen gaan zitten op de bank. Ik loop met mijn tas naar de bank en ga er zelf op zitten. Ik hoop dat de kamers net zo mooi zijn als dit. 'Jongena en meisjes ik heb de sleutels. Ik ga nu de zeggen bij wie je zit en op welke kamer. Ik begin bij Vera en Niels jullie hebben kamer 1." Daarna luisterde ik al niet meer want dat boeide me toch niet. We zouden toch een plattegrond krijgen met waar iedereen sliep. Toen de leraar eidelijk klaar was waarvan ik de naam nog niet eens wist liep ik naar mijn kamer en helaas ook de kamer van Niels. Ik gooide met tas op het onderste bed. We hadden stappelbedden, hier waren de muren zwart en de bedden wit de lakens en kussen en al die andere dingeen die op het bed lagen waren allemaal vrolijke kleuren. Zodat het niet te zwart wit word. Veder staat er nog een kast een is er een raam. Ik denk dat ik de kleren niet in de kast ga leggen want we zijn er toch niet zo lang. De deur gaat open en Niels komt binnen. 'Ik slaap boven', zegt hij gelijk. 'Mij best mijn tas staat toch al op het onderste bed'. En ik liep de kamer uit want we moesten om half vier buiten bij de bankjes verzamelen en het was nu twee of drie voor half vier. Als ik bij de bankjes aankom is bijna iedereen er al. Ik ga naast een meisjes zitten dat alleen zit. 'Hoe heet je?', vraag ik dan maar. 'Femke en jij bent toch Vera een van onze leerlingmentoren.' zegt ze terug. 'Ja klopt. Is er bij jullie in de klas al gezegt wat we gaan doen of weten jullie dat ook niet? 'Nee dat is nog niet gezegt ik dacht dat jullie dat wel wiste want jullie zijn toch ook op kenningsmakingskamp geweest.' 'Ja wel z'n kamp maar niet hierheen we zijn gewoon naar een campeerterein geweest en moesten in een tent slapen. Dit is trouwens de eerste keer dat de school zoveel geld uit geeft.''Echt, dus wij hebben geluk dat we in en hotel slapen''Jep inderdaad, heb je trouwens een leuke klas?''Gaat wel.' Ik wou nog wat terug zeggen maar blijkbaar was iedereen er want een van de leraren waar ik nog steeds de naam niet van wist. begon nog wat met praten.'Hier dicht in de buurt is een bos daar gaan we nu doorheen lopen zodat jullie het wat kennen want vanavond is daar een spooktocht. Waarbij in groepjes bij elkaar gaan zonder begeleiding met peilen staat wel aangegeven welke kant je op moet. Maar in een groepje gaan de leerlingmentoren mee.' Ik hoorde hier en daar wat gejuich dat ze alleen mochten en sommige vonden dat niet leuk.
Als we in het bod zijn merk ik dat Niels bij wat jongens is en niet op de weg letten. Terwijl ik loop kijk ik om me heen. Ik heb een raar gevoel dat ik dit ken. Als we ergens afslaan zie ik een vakantiepark en dan weet ik het weer. Ik ben hier ooit op vakantie geweest en toen hadden we ook z'n spooktocht. Dus vraag ik aan een van die leraren : 'Word toevallig dat spooktocht georganiseerd door dit vakantiepark?' 'Ja, Waarom?' vraagt hij terug. 'Ohh ik ben hier ooit een keer geweest en heb toen meegedaan aan de spooktocht.' 'Oke fijn dat ik dit weet dan stop ik je in een groepje die heel graag begeleiding wil samen met Niels, goed?' 'Ja best, behalve dan dat ik nog steeds met Ni' BAM ik kijk achter me en een van die jongens waarmee Niels mee aan stoeien was is gevallen. Ik kan een kleine lach niet onderdrukken. Femke naast mij ook niet en sommige hebben echt de slappe lach. Als het kamp zo doorgaat is het waarschijlijk nog wel een redelijk kamp. Behalve als ik moet gaan slapen en bij Niels ben. Ach, de leraar vraagt of het goed met hem gaat. Hij knikt terwijl hij nog steeds op de grond ligt en de leraar loopt nu gewoon door. Oke dit is wel lachen die leraar helpt niet eens.
Als we weer terug bij het hotel zijn gaan we eten er staat een lopend buffet klaar. WOW. Helaas mag je niet gelijk wat pakken maar moet je eerst gaan zitten. Als ik me bedenk dat mijn medicijnen nog een van die leraren heeft fijn. Trouwens die dingen kun je met moeite doorslikken. Ik ga ergens naast Femke aan tafel zitten. Helaas is Niels laat is er alleen nog plek naast mij. Ik laat een zucht. En luister naar wat die leraar zonder naam heeft te zegen. Serieus zeg ze zouden eigenlijk eerst even hun naam moeten zegen. Zo weet ik wie ze zijn. 'Dat vind ik ook' Ik kijk Niels raar aan met een blik van wat. 'Je zei het net hard op.' Oke daar heb ik inderdaad nog wel eens last van maar dat is zelden. En ik zou dat af moeten leren maar dat gaat moelijk. Als die stome leraar eindelijk uitgepraat is komt er een andere leraar die me medicijnen komt brengen. Oke ik zou echt weillen weten waar ze die vandaan heeft gehaald. Want ja het is een vrouw. Als ik mij medicijnen heb kijk ik of het wel de goeie zijn want dat wil nog wel eens gebeuren met kamp dat ze het perongeluk om wisselen. Maar gelukkig niet het zijn een pilletje voor me hart en een voor dat ik kan slapen en druppels die je zo in water of ranje die je dus gewoon in drinken kan doen. Niels kijkt me met een onbegrijpelijke blik aan net als Femke maar dat laat ik maar dan moeten ze de dingen morgen ochtend is zien dan gaat hun blik echt van wat?. Ik neem nu vat het pillentje voor het hart die andere moeten erna. Als ik hem heb doorgeslikt mogen we eten gaan pakken. Ik pak een kippenpoot, iets ardappelpuree en sperziebonen. Als ik weer ga zitten zie ik dat ik vrij weinig heb gepakt maar dit is ik zweer het genoeg voor mij. Op tafel staat een kan water waarvan ik iets in miijn glas doe als iedereen eten heeft moeten we één minuut stil zijn, voor degene die dan willen bidden. Tijdens het eten praat iedeereen met elkaar zelf ik zeg nog wat tegen Niels en hij tegen mij. Als iedereen het eten op heeft komen er danoontje toetje die dingen zijn zo lekker. Als ook dat iedereen op heeft is het tijd voor de corvee ploeg m afte ruimen en het te afwassen.
___________________________________________________
Nogmaals sorry dat ik zo laat update ik ga waarschijnlijk maar beloof niets ergen in deze vakantie nog wel een keer update. Ik zo het erg leuk vinden als jullie stemmen of reageren.
groetjes
san
JE LEEST
Haat, vriendschap en verliefdheid.
RomanceEva zit in het begin van het derde schooljaar en heeft van af de kleuterschool al niet met Niels kunnen omgaan. En ze wel moeten dan ook geregeld nablijven. Nu ze te horen heeft gekregen dat ze samen met hem naar het brugklas kamp moet en een kamer...