brugklaskamp 4

310 19 0
                                    

Het begint nu langzamerhand te schemere. Ik heb net te horen gekregen dat ik in een groepje zit met Niels, dat wist ik al, Femke, Chantal, Ruben en Sander. Ik weet niet wie die jongens zijn maar ik weet wel dat een daarvan is gevallen. We moesten ons om acht uur verzamelen en het is nu half acht. Ik zit nu bij een of andere vergardering warbij we meer informatie mee krijgen voor vanavond. Maar ik weet al waar ze allemaal verstopt zitten. Ik hoop alleen niet dat er dit keer weer een groep Duitsers voor ons is die de pijltjes om gaan zitten draaien. Ik probeer op te letten naar wat ze zeggen maar hoor alleen maar dat ik en Niels er voor moeten zorgen dat het groepje dat we nu hebben niet al te bang wordt. En dat ze bij elkaar blijven. De rest wou geen begeleiding dus mogen zonder. Ohh dit gaat zo leuk worden denk ik bij mezelf. We moeten wel allemaal een zaklamp meenemen omdat het donker is als we gaan vertrekken. Als deze vergadering klaar is heb ik nog een kwatier. Ik bedenk me dat ik Cat en Tess nog moet smsen. Als ik me mobiel uit me tas haal die ik er nog in had zitten sinds we uit de bus kwamen zie ik dat ik twee berichten heb de ene is van mijn broer Stijn de andere van Tess. Ik besluit om ze eerst te opene en te lezen daarna pas wat terug te smsen. In de eerst staat: Hee Veer is het er een beetje gezellig en heef de school dit keer meer geld uitgegeven of zitten jullie nu nog in tenten? Stijn. Daarna besluit ik om de tweede te openen. Hee hoe is het daar heb je nog ruzie gehad met Niels en zijn er nog leuke brugers bij. Tess en Cat Ps: cat leest nu niet meer mee maar ik heb haar zoenend gezien met Mike die vriend van Niels. Ik zucht tuurlijk dat had ik kunnen verwachten dat ze dat ging doen. Net als ik iets terug wil smsen hoor ik iemand keihard WAT schreeuwen. Ik luister naar waar het vandaan komt als ik de deur al open hoor gaan en Niels loopt met zijn mobiel aan zijn oor naar binnen. 'Hoe kon Mike.' Nadat Niels dat heeft gezegt weet ik gelijk waar dat gesprek over gaat. Niels haalt en hand door zijn haar. Ik zit nog steeds op het onderste bed en wacht nieuwschierig af naar wat Niels nog meer gaat zeggen. 'Ik weet wel dat Mike haar al heel lang leuk vond maar toch waarom met haar?' Nadat hij dit gezegt heeft word ik eigenlijk wel een beetje boos dat hij mij niet mag hoeft toch niet dat zijn vrienden ook niet met mijn vrieden iets mogen hebben ofzo. Dat bepalen ze zelf Mike is een hartstikke aardige jongen ik heb hem wel eens gesproken. 'En jij dan jij vind vast Tess dan leuk of niet dan. Nou vertel op dan Den.' Ik luister extra goed naar zijn antwoord want Tess vind Dennie wel leuk. En ik gun het hun wel alleen ben ik wel bang als hun ook een stelletje worden dat ze elke pauze bij elkaar gaan zitten en dan moeten ik en Niels dat ook. Oke dat vind ik dan niet leuk. "Dus ik neem aan dat als je nu niks te zegen hebt dat het en ja is. Gast ik ben  je vriend en zal niks doorvertellen.' MOEWHAHAHA ik zit hier ook en heb die belofte niet gemaakt. Dus ik mag het wel vertellen aan Tess. Ik vraag me echt af of hij weet dat ik hier zit zo ja dan vind ik het gek dat hij mij niet de kamer uit stuurd zo nee vind ik hem gek omdat hij mij dus niet heeft gezien toen hij naar binnen  liep en op het bovenste bed klom. 'Ik zweer dat ik het geheim hou dat je Tess leuk vind en zal niks doorvertellen maar ik help je niet om haar voor je te winnen dat moet je zelf maar doen ik moet gaan DOEI' en hij had opgehangen. Ik hoorden hem luid zuchten toen mijn telefoon afging hel liedje call me maybe van Carly Rae Jepsen ging door de kamer. Niels keek over het randje van zijn bed nu naar ondere en keek me met een verassende blik aan. Oke blijkbaar wist hij dus niet dat ik hier zat. Als ik opneem hoor ik gelijk de stem van Tess. 'Eidelijk je nam op ik heb je al twee uur geleden gesmst maar had nog niks terug gekregen' Ik laat een zuchtje en antwoord terug 'Nee sorry wou ik net gaan doen, maar hebben Mike en Cat echt gezoend?' vroeg ik."ja ik heb het met mijn eigen ogen gezien ik wou dat ik daar zat samen met Dennie.' 'Oke gadver en ik heb goed nieuws Dennie vind jou oo.' Ik wou net de k zeggen toen ik ruw werd onderbroken door Niels. Die de telefoon uit drukten en screeuwde. 'JIJ GAAT HELEMAAL NIKS TEGEN TESS ZEGEN BEGREPEN' 'Nee sorry ik heb het niet begrepen waarom niet ik heb geen belofte gemaakt en Tess vind hem ook leuk. Mijn telefoon ging weer over en ik wou hem afpakken van Niels maar die stopte hem in zijn eigen broekzak. 'Hoe ben je eigenlijk zo snel naar beneden gekomen?' vroeg ik toen maar aan Niels. 'Van het bovenste bed afgesprongen maar dat doet er nu niet toe jij gaat niks tegen Tess zegen dat een van mijn vrieden nu al met een van jouw vrienden rotzooit is al erg genoeg.' Ik liet een duidelijke zucht 'Ik ben er ook niet heel blij mee maar ik verbied ze niks ze mogen zelf weten met wie ze omgaan en op wie ze verliefd worden dat gaat mij niks aan', zei ik terug. Ik ben er eigenlijk eccht niet blij mee maar wat ik net zei meende ik wel ze mogen zelf weten met wie ze omgaan. Ik hoorde dat Niels zuchten en ik zag wat kleine hoofdjes in de deur opening hij zal wel op een kier hebben gestaan maar dat boeit mij eigenlijk helemaal niet. 'Nu geef je mij mijn mobiel terug'', ondertussen was die nog een keer overgegaan en hij ging nu voor de derde keer over. 'NEE ANDERS GA JE HET TEGEN TESS VERTELLEN' schreeuwde hij terug. 'JA EN WAT KAN JOU DAT SCHELEN HET IS MIJN MOBIEL EN NIET DIE VAN JOU', toen bedacht ik me dat hij zijn mobiel op bed had liggen. IN een beweging draaide ik me om gritste zijn mobiel van het bovenste bed en rende de kamer uit. Ik rende nog steeds terwijl ik het nummer van Tess intypte toen die overging rende ik net het hotel uit met Niels nog altijd achter me aan. 'Met Tess' klonk het aan de andere kant van de lijn. 'Met Vera, iik bel nu met Niels telefoon geen vragen nu maar wat ik wou zeggen is dat Dennie je ook leuk vind', 'Echt dat is geweldig maar waarom klik je zo uitgeput?' 'Ik ben voor Niels op de vlucht hij heeft mijn mobiel afgepakt omdat ik het niet mog zeggen dat Dennie je leuk vond maar ik vond dat je het moest weten. Hoe laat is het nu?' vroeg ik want anders kon ik net zo goed doorrennen naar de verzamelplek. 'Acht uur hoezo?' 'Ik moet nu hangen ik moet nu namelijk bij de verzamelplekzijn doei' 'doei' hoorde ik haar nog zeggen en stopte Niels mobiel in mijn broekzak. Toen ik bij het verzamplek aankwam was ik te laat. Iedereen keek me aan en ik dacht boeiend. 'Waar is Nie.' Hij kon ze zin niet afmaken want Niels schreeuwde er door heen. 'GEEF MIJN MOBIEL TERUG EN GA ME NU NIET VERTELLEN DAT  JE HET TEGEN TESS HEBT VERTELT.' ik hoorde de leraar zuchte en meneer Visser die ook mee was waar ik nu pas achter kom niet alweer mompelen. 'Dan wil ik eerst mijn mobiel terug en met dat andere ga ik geen antwoord op geven.' 'Oke nu is het genoeg jullie geven elkaars mobiels terug en mogen morgen de hele dag croveeën. Zonder ook maar met elkaar iets te zeggen gaven we elkaars mobiels terug en gingen zitten.

__________________________________________--

zoals ik al zei ik ga er waarschijnlijk nig wel een update en ja hier is die. ik hoop dat jullie het leuk vonden en stem alsjeblieft op dit boek hij doet namelijk mee met de Watty Awards.

groetjes

san 

Haat, vriendschap en verliefdheid.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu