Haat, vriendschap en verliefdheid.

1.3K 19 5
                                    

Hallo dit is mijn eerste boek. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

xxxxsandra

*****************************************

Ik horden dat iemand mijn naam riep 'vera opstaan' dat was zo te horen mijn twee jaar oudere broer. 'Over een half uur moet je weg'. Shit ik mag absoluut niet te laat komen aangezien ik al met mijn vierde nabijf kaart bezig ben. Ik ren na mijn badkamer (ja, ik heb een eigen badkamer aangezien we in een super groot huis wonen) spring onder de douche trek mijn kleren aan en ren de trap af.

Benede aangekomen zie ik Stijn al aan tafel zitten. "Is pap al in zijn kantoor?" Vraag ik mijn broer. Stijn knikt en ik pak wat vruchten yoghurt.  

Ik kijk op de klok al zo laat denk ik. ik zeg Stijn gedag sping op mijn fiets en race naar school. Als ik op het schoolplein kom gaat de eerste bel. Ik zet mijn fiets op slot.En loop naar mijn kluisje waar ik mijn jas en boeken in prop. Ik loop richting de lokalen als ik bedenk welke les ik heb.

Eenmaal bij mijn wiskunde lokaal aan gekomen omdat ik me had bedacht dat ik wiskunde had van meneer Visser. Ik liep net het lokaal in toen de tweede bel ging. "Zo u heeft geluk mevrouw de Burg". Zonder wat te zeggen loop ik naar mijn plaats naast Cat (een van mijn beste vriendinnen de ander is Tess). De les was saai aangezien ik toch alles al snap. Na wiskunde hadden we een blokuur Mens en Maatschappij (dat is aardrijkskunde, geschiedenis en economie in een). Waarbij ik naast Tess zit en bijna in slaap viel. Cat had helaas een andere vak maar we zagen elkaar weer in de pauze.  

Ik liep samen met Tess naar mijn kluisje ik zei tegen Tess dat ze wel vast naar Cat mocht gaan. Ik wisselde wat boeken en wou net mijn kluisje dicht slaan toen ik iemand peertje horen zeggen. Ik wist gelijk wie het was Niels. "He loser" zei ik zo gewoon mogelijk. "Bitch" riep hij naar me. toen gaf ik hem een knietje waardoor hij mij trapte, en er moest weer eens zo nodig een leraar voorbij komen die ons naar de directeur stuurde. Die weg kende ik onderhand wel. Eenmaal bij de directeur aangekomen kregen we een preek van hier tot China. Over dat we niet steeds zo ruzie moesten maken. Toen hij uit eindelijk klaar was mochten we weg met wel een middagje nablijven. Toen ik de deur open deed stonden Cat en Tess er al. Helaas stonde Dennie en Mike er ook dat waren Niels vrienden. 

Na de pauze die nog maar vijf minuten duurde had ik nederlands helaas hadden mijn vriendinnen een andere les. Ik zat alleen achter in de klas. Al snel kreeg ik een propje naar me toe gegooid zoals gewoonlijk keek ik er niet op. Ik dacht er zal wel eens weer wat opstaan zoals loser of bitch. Normaal merkte de lerares nooit op dat Niels met propjes zat te gooien maar nu wel vreemd dacht ik nou ja. Ik zag haar mij kant op komen en twee propjes pakken en ze las ze zelf voor. Mijn gedachte waren goed er was er inderdaad eentje met loser en de ander met bitch. Hij moest zijn nabijf kaart laten zien hij was oom al bij zijn vierde kaart. Ik hoorde dat hij morgen ook moest nablijven toen de deur open zwaaide de directeur kwam naar binnen. Hij vroeg wat aan de lerares en ze knikte en ging op haar stoel zitten en hield haar mond. Toen begon de directeur te vertellen over een te kort aan leerling mentoren dat zijn leerlingen uit de derde of hoger die ook mentoren waren voor als een leerling uit de eerste niet naar de volwassen mentor durfde. Die moesten dan ook mee met de kennismaking kamp. De directeur praten verder zonder dat ik het door had tot hij bij dus was.

"Heb ik twee mensen uit deze klas gekozen die meegaan". Ik wachtte benieuwd af wie er mee moesten. "De gene die meegaan en leerlingmentoor worden van b1c zijn Vera de Burg en Niels de Jong. Jullie moeten ook een kamer delen". Ik en Niels zeiden alle twee tegelijk "WAT!!"

**********************************

hallotjes dit was mijn eerste hoofdstuk ik voordat jullie het leuk vinden comets zijn altijd welkom

xx sandra

Haat, vriendschap en verliefdheid.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu