Hallo dit is alweer hoofdstuk twee alvast sorry voor de type fouten maar schijf dit vanaf mijn tablet.
veel lees plezier
********************************
De hele klas barstte in lachen uit nou lekker dan dacht ik zit ik vijf dagen met hem opgescheept. Normaal ook wel maar nu ook nog in de nacht. De tijd vloog verder rest van de dag voorbij alleen was ik wel later thuis dan normaal.
Eemal thuis aangekomen liep ik gelijk door naar het restaurant van me vader. Iedereen was zo te zien al in de keuken. Ik liep naar de keuken waar iedereen al een bord met eten had gekregen van de kok. Jade (spreek je uit als jeed) vroeg of ik weer zo laat was doordat moest nablijven. "Ja inderdaad ik had weer ruzie met Niels". Zei ik. Ook ik kreeg een bord met eten. Ik kreeg het nooit op maar daar keek niemand meer naar om. Toeren iedereen zijn eten op had kwam mijn vader binnen. "We gaan beginnen de eerste gasten komen al binnen". zei hij. Gio liep naar de bar en Jade, Jessica, Kevin en ik liepen naar het tafeltje met schrijfblokken en pennen. Ik pakten blauwe zoals gewoonlijk en liep naar de eerste gasten. Toen het rond achten was kwam tot mij verbazing Niels binnen met zijn moeder. Ik stond naast Gio en Jade kwam net naar ons toe lopen. "Kun jij alsjeblieft Niels en zijn moeder doen". Vroeg ik aan Jade. "Nee die moet je zelf doen ik moet tafel 7 uitserveren".Was haar antwoord. Nou moe dacht ik. Toen ze uit eindelijk uit gegeten waren liep ik terug naar Gio. Bijna iedereen was weg behalve Niels en zijn moeder. Helaas kwamen ze ook nog deze kant op en vroeg aan Gio of ze de baas van dit restaurant mocht spreken. "Vera hal jij je vader even". Vroeg Gio. "Ben al weg" zei ik. "Pap er is iemand die je wil spreken" riep ik terwijl ik richting zijn kantoor liep de rest van het personeel waren de tafels en keuken aan het schoon maken. "Ik kom al riep hij". Ik liep weer terug naar Gio. En zei dat we nog een weddenschap moesten houden voor wie de toiletten moest schoon maken. Hij knikte pap was ondertussen al met de moeder van Niels aan het praten. Jade kwam naar ons toe samen met Kevin "Wij gaan naar huis" zei Jade. "Oké we nog zijn toch klaar." Zei Gio. Ze liepen richting de uitgang toen ik me bedacht dat ze maar één keer eerder zo vroeg weg gingen. "Zullen we wedden dat ze gaan staan zoenen." zei ik tegen Gio. Hij knikte en we liepen naar de beveilingskamer en zochten de buitenkant van het restaurant. Toen we hem vonden en hem aan het bekijken waren stonden ze inderdaad te zoenen. Hij zetten het uit en liep naar de bar terwijl ik naar de bezemkast liep en de schoonmaak spullen er uit haalde. Ik liep weer terug naar Gio. En gaf hem de spullen. Jessica en Eva liepen kwetsend langs en vroegen gelijk of Gio de weddenschap verloren had. Ja zei ik en begon te lachen waardoor ik van mijn vader naar de keuken werd gestuurd. Maar ik werd daar ook weer weggestuurd omdat mestal wel wat liet vallen. Dus liep ik de keuken uit en liep weer naar de bar man wat was dit soms irritant. Gio was nog steeds niet klaar ondertussen was iedereen al naar huis behalve Eva en Gio die werden opgehaald. Helaas was pap nog steeds aan kletsen. Eva kwam aan lopen en zei "die Niels is eigenlijk best wel knap". Echt niet riep ik iets te hard. Waardoor ik een boze blik me vader kreeg. Gelukkig kwam Stijn net aan lopen met de telefoon inzien handen. "Pap riep hij Tante Alicia vraagt of Gio hier kan blijven slapen, hun moeten nog over uren maken tot middernacht." "Ja" riep hij. Natuurlijk dacht ik wanneer is Gio hier niet. Ik zat nog wat met Eva te kletsen toen er een auto aan kwam. "Dat is waarschijnlijk je moeder Eva". Zei ik. De moeder van Eva kwam inderdaad de auto uit en Eva liep naar haar toe. Gio kwam net de wc uit gelopen met de schoonmaak spullen. "Ik ga nu de meiden wc's doen" oké riep ik terug. Terwijl ik moest lachen. Waardoor pap zei dat ik maar naar de kamer moest en me medicijnen moest nemen. waarop ik antwoorden "ik ga al".
Nadat ik mijn medicijnen heb genomen ging ik direct door naar bed en viel gelijk in slaap. Ik fietste op de weg en zag mijn moeder in de auto voorbij komen. Ik hoorde de en harde toet en toen kwam er een vrachtwagen tegen de auto voor me. De auto waar me moeder in zat. Ik sprong van me fiets en rende naar me moeder toe maar het was al te laat. Ik had de ambulance al gebeld maar het had al geen zin meer. Toen voelde ik water en werd ik wakker. Gio en Stijn stonden lachend aan mij bed met een leeg glas. Normaal zou ik kunnen lachen of werd ik heel boos maar nu niet ik kon alleen maar huilen en rende naar de badkamer. Stijn die voor de badkamer deur bleef staan. vroeg "Had je weer die droom over mam." "Ja" riep ik. "Doe dan alsjeblieft de deur open". "oké" riep ik hem terug. En ik deed de deur open. "Ik weet dat je het nog moeilijk vind dat mam overleden is en het had maakt het nog duizend malen erger dat wat je in je droom ziet je ook in het echt gezien hebt maar je moet verder met je leven.
Eenmaal op mijn fietst op weg naar school ik was door dit gedoe al tien minuten te laat weg gekomen Gio was al eerder weggegaan zodat hij niet te laat kwam. En pap heeft school gebeld dat ik wat later kwam niemand van school wist van mijn moeder behalve mijn vriendinnen en leraren.
Het schoolplein was al leeg toen ik aankwam.
******************************************************
Dit was het tweede hoofdstuk alweer wat vonden jullie er van commentaar is altijd welkom en tips natuurlijk ook.
xxxsandra
JE LEEST
Haat, vriendschap en verliefdheid.
Roman d'amourEva zit in het begin van het derde schooljaar en heeft van af de kleuterschool al niet met Niels kunnen omgaan. En ze wel moeten dan ook geregeld nablijven. Nu ze te horen heeft gekregen dat ze samen met hem naar het brugklas kamp moet en een kamer...