Russian Roulette - 1

1.5K 59 14
                                    

Jag öppnar mina ögon efter att ha knipt ihop dem i flera minuter. Han står framför mig. Han ler lugnt mot mig. Jag ler tillbaka mot honom. Men inte alls lika lugnt. Det känns som om mitt hjärta kommer hoppa ut ur min bröstkorg vilken sekund som helst.

"Ta ett djupt andetag, ta det lugnt." Säger han och svingar revolvern ett varv runt sitt vänstra pekfinger.

"Ta vapnet och ränka till tre." Säger han och sträcker fram sin vänstra hand med revolvern i. Jag rör mig långsamt mot hans utsträckta hand. Jag svettas just nu. Min tur. Han klarade sig. Men kommer jag göra det? Det här var en urusel idé men jag kommer inte fly. Han kan se mitt hjärta slå i bröstet. Jag måste klara det. Jag ber en kort bön och tar sen vapnet ur hans hand.

"Blunda, ibland hjälper det." Säger han och lutar sig not väggen brevid mig.

"Det låter som om du gör det här ofta." Skrattar jag hest. Han rycker på axlarna till svar. Jag stirrar ner på vapnet i mina händer. Jag är livrädd men jag kommer inte dra. Jag ska klara det. Jag måste göra det nu. Jag sätter pistolsmynningen mot min tinning och blundar. Jag försöker ta långa djupa andetag istället för att hyperventilera som jag gör just nu. Jag kanske aldrig får se solen igen. Jag stirrar upp i den mörka stjärnklädda himmeln. Så många har dött på det här sättet. Så många förlorade liv. Jag hinner inte säga hejdå till någon. Mitt hjärta rusar. Jag tar ett till djupt andetag och trycker in avtryckaren. Skottet avfyras och en hög knall hörs.

Russian RouletteWhere stories live. Discover now