"Hey! Vad gör en tjej som du här? Du har ju gråtit." Säger en kille. Jag slår ner blicken i marken och går snabbare. Nej. Nej. Nej! Det är såna här typer jag vill undvika. Det är fem killar. De ser kaxiga ut och ler stort mot mig. De går efter mig.
"Fryser du inte? Behöver du någon som värmer dig?" Säger en annan. Jag svarar inte någon av dem. En tar tag i min arm. Någon slår till min rumpa. De skrattar allihopa. Jag skulle ringt polisen eller något sånt istället för att ringt min bror
"Släpp." Säger jag och försöker rycka mig låss. Deras grepp hårdnar. Jag börjar gråta.
"Men sötnos, gråt inte. Om du bara samarbetar gör det inte ont." Viskar en. Jag gråter ännu ner och försöker slå mig låss. Då ser jag Aaron stå längre bort lutad mot en vägg. Vad gör han här? Det spelar faktiskt ingen roll just nu.
"Aaron!" Skrik-gråter jag. Han står kvar och stirrar stint på mig. Killarna kollar mot Aaron och skrattar sen åt mig.
"Kom igen, följ bara med oss."
"AARON!" Skriker jag för full hals. Killarna skrattar ännu mer. Han kommer lugnt gåendes mot oss.
"Vad gör ni?" Säger han lugnt åt killarna.
"Gå bara härifrån Aaron." Säger en och härmar mig. Jag ser någonting farligt i Aarons ögon efter att han blivit kallad Aaron.
"Jag heter inte Aaron, jag heter Bullet. Säger det namnet er någonting?" Undrar han lika lugnt som alltid. Killarna kollar chockat först på varandra sen på Aaron och sist på mig. Jag snyftar högljutt.
"Okej, sorry mannen. Vi trodde hon var en annan." Säger en kille och alla släpper mig. Jag kastar mig fram mot Aaron och kramar hårt om hans midja. Killarna springer iväg så snabbt de kan. Aaron lägger sina armar om mig.
"Hur hittade du mig?" Hickar jag fram.
"Jag har följt efter dig hela tiden."
"Varför gjorde du inget från början?"
"Du klarade dig ju så bra utan mig."
"Jag skulle ha klarat mig bra själv." Säger jag argt och rycker mig låss ur hans omfamning. Han skrattar bara.
"Kom igen, jag kör hem dig." Säger han och vänder sig om och börjar gå igen.
"Okej." Piper jag, springer ifatt och tar hans hand.
YOU ARE READING
Russian Roulette
Teen FictionNär den du älskar lämnar dig. Du vet inte vem du är längre. Men du kommer över det. Du behöver ingen annan för att leva ditt liv. När Aaron, helt plötslig försvinner och lämnar Catelyn ensam blir hon först orolig. Han är den enda som funnits för hen...