Jag drar jackan hårdare runt mig. Aaron syns inte till. Jag har inte ringt honom sen jag fick sms:et. Jag blev faktiskt ganska sårad av sms:et. Han verkade så sur över att jag ringt. En bil kommer körande och stannar framför mig. Archer kliver ur bilen.
"Hej?" Säger jag undrande.
"Jag kör hem dig, Bullet var tvungen att jobba." Säger Archer och ler. Jag suckar tungt. Jag som sett framemot att träffa Aaron.
"Se inte så olycklig ut, du behöver trots allt inte ta buss, tunnelbanan eller gå." Säger han och öppnar passagerardörren för mig. Jag ler mot honom.
"Faktsikt, kan du lämna av mig hos Aaron istället?" Undrar jag och kliver in i bilen. Jag ska överraska honom när han kommer hem från jobbet. Archer nickar. Archer är faktsikt inte så hemsk som jag trodde från början. Jag kan sitta helt tyst men ändå känns det som om jag har en konverstion med honom. Han ställer en fråga och svarar själv på den en sekund senare. Det är skönt att slippa prata.
"Var jobbar Aaron?" Undrar jag. Archer kollar förvånat på mig.
"Har han inte berättat?"
"Nej..."
"Han har börjat som fotograf i någon studio. Jag trodde att du visste!"
"När började han?"
"Hmm... i tisdags måste det ha varit." Säger han fundersamt. Jaha, han sa aldrig något om det. Men varför? Fotar han nakenmodeller? Jag sitter tyst och tänker medans Archer fortsätter med sin dialog med sig själv. Tänk OM han fotar nakenmodeller! Det är säker därför han inte sa något till mig! Jag suckar djupt. Jag kollar ner på mitt platta bröst och drar en ännu djupare suck. Jag kan inte ha en chans mot dem som han fotar. Fast i och för sig så ser han aldrig mot en endast tjej. Jag har känt Aaron så länge som jag kan minnas. När jag bodde hos mamma tills för två år sedan kom han ofta. Mamma hade hjälpt honom på något sätt som varken mamma eller Aaron ville berätta för mig. Men för två år sedan flyttade jag hem till pappa. Pappa har aldrig gillat Aaron. Mamma och pappa separerade när jag var liten. Och jag hade knappt träffat pappa innan jag flyttade in hos honom. Fast det var ju inte mitt val. Om jag in- Archer väcker mig ur mina funderingar när han slår till mig på armen.
"Hallå, vi är framme!"
"Åh... jaha. Tack." Säger jag och ler. Jag öppnar bildörren och kliver ur.
"Vänta! Vad är ditt nummer?" Undrar han snabbt. Jag kollar argt på honom. Vet han inte att jag och Aaron är tillsammans!
"Nej nej! Alltså inte på det sättet... även om du inte var upptagen så skulle jag inte..." Börjar han men inser sitt misstag. "Nej, alltså jag menade bara att du inte är min typ. Jag tänkte bara ifall Aaron är upptagen någon mer gång och du vill få tag på mig." Skyndar han sig att lägga till. Jag himlar med ögonen och rabblar upp mitt nummer. Han säger därefter sitt nummer och jag skriver in det i min mobil.
YOU ARE READING
Russian Roulette
Teen FictionNär den du älskar lämnar dig. Du vet inte vem du är längre. Men du kommer över det. Du behöver ingen annan för att leva ditt liv. När Aaron, helt plötslig försvinner och lämnar Catelyn ensam blir hon först orolig. Han är den enda som funnits för hen...