Russian Roulette - 8

751 34 2
                                    

Jag följer efter Parker in i lägenheten.

"Killarna sover för en gångs skull, så var tyst. Du kan sova i soffan." Viskar Parker när jag klivit in och stängt dörren bakom mig. Jag nickar till svar. Jag går in i vardagsrummet och lägger mig på soffan. Jag lägger tyst ner min väska på golvet och trampar av mig skorna. Parker bor med tre andra killar. De är mycket värre än Parker, de är högljudda och slänger skräp överallt. Men nu är det faktiskt städat här. Parker kommer gående med ett täcke i famnen. Han stannar fundersamt framför mig.

"Du kan sova med mig i sängen." Säger han och vänder om. Jag tar upp mina skor och väskan. Jag smyger efter honom. Lägenheten är stor. Den har fyra sovrum, kök, hall och vardagsrum. Och rummen är stora också. Jag går in efter Parker i hans sovrum. Jag slänger mina saker på golvet och hoppar upp i sängen.

"Tur för dig att det är fredag idag och att du är ledig imorgon." Säger han och slänger täcket över mig. Jag vänder mig så jag ligger med ryggen mot honom. Ja... inget skift på resturangen. Fast jag har kurser till klockan elva.

"Godnatt." Säger jag och Parker kryper ner i sängen brevid mig. Han hummar till svar strax innan jag hör honom somna. Var är Aaron? Han har inte hört av sig på länge. Jag har ringt minst femtio gånger och lämnat massor av meddelanden. Och varför berättade han inte för mig att han har skaffat ett nytt jobb. Det är så frustrerande! Jag är inte kontrollfreak eller något sånt det är bara det att han alltid svarar på mina samtal och om han missar något så ringer han upp. Han kan inte bara lämna mig!

Jag lutar mig över sängkanten och tar upp mobilen. Klockan är halv sex. Men jag kan inte sova. Jag sätter mig upp i sängen och svingar benen över kanten. Jag går fram till Parkers garderob och öppnar dörrarna. Jag kliver ur mina jeans och plockar ner ett par av Parkers mjukisbyxor från en hylla. Jag tar på mig dem och går ut ur Parkers rum. Jag stänger dörren tyst efter mig. Jag går mot köket. Dex, en av Parkers rumskompisar står och rotar i kylen. Han verkar inte se mig.

"Godmorgon." Säger jag och går fram till skåpen. Jag öppnar ett skåp och börjar rota i det efter något ätbart. Min mage kurrar högljutt.

"Åh, Cate. Godmorgon!" Säger Dex glatt. Jag tar ut ett äpple ur skåpet och stänger det efter mig. Jag ler lite och gäspar.

"Du ser förjävlig ut." Säger han som om det vore en komplimang.

"Åh, tack så mycket." Säger jag och himlar med ögonen.

"Jag visste inte att du sov över. När kom du hit?"

"Det var inte tanken heller. Parker hämtade mig halv fyra."

"Halv fyra?! Varför då?!"

Jag börjar tröttna på alla frågor. Jag viftar lite med handen. Jag går in i Parkers rum och plockar upp mina saker. Jag tar en tugga av äpplet och stirrar på Parker när han sover. Han dreglar och snarkar massor. Jag fnissar lite och går ut i köket igen.

"Kan du hälsa Parker att jag drar till universitetet nu."

"Visst."

"Kan du kasta hit två till äpplen?" Undrar jag och kliver i mina skor. Strax efter kommer två äpplen flygandes över köksön.

"Tack." Säger jag och ler. Jag går ut i hallen. Jag öppnar ytterdörren och kliver ut. Jag gäspar och drar en hand genom håret. Det här kommer bli en lång dag.

Russian RouletteWhere stories live. Discover now