Jag öppnar dörren till frisörsalongen. En ung kvinna sitter bakom disken och kollar i en tidning. Hon kollar inte ens upp när jag kommer in. Jag går fram till disken och harklar mig. Ingen reaktion. Får hon inte betalt för att vara trevlig mot kunderna. Hon har kort, chockrosa hår. Jag känner igen henne. Men jag vet inte varifrån.
"Ursäkta?" Säger jag och skruvar obekvämt på mig. Hon kollar äntligen upp. Först ser hon uttråkad ut men ler sedan jättestort.
"Catelyn!" Säger hon jätteglatt och ställer sig upp. Hon är söt, kort, det korta rosa håret passar henne. Hon har en skarp lugg som nästan täcker hennes ögon och några piercingar. Hon är asiat. Men vem är hon? Uppenbarligen känner hon mig.
"Jag heter Ace. Vi träffades på stan för några veckor sedan när du var där med Bullet. Han hade ju väldigt bråttom därifrån så jag hann inte presentera mig." Hon pratar snabbt och glatt. Hon viftar med armarna när hon pratar.
"Åh, jaha." Säger jag och ler tillbaka.
"Jag skulle vilja klippa mig och skaffa en tatuering." Säger jag med ett stort leende. Hon verkar så positiv. Det smittar av sig på mig. Ace granskar mig från tårna och upp. Hon nickar tillslut.
"Bullets flickvän är här och vill tatuera sig!" Vrålar Ace mot ett draperi som hänger för en dörröppning.
"Jag är inte Bullets flickvän längre." Säger jag spänt. Jag har inget mer att förlora. Jag kan göra vad jag vill. Fast det kunde jag göra när han var med. Till en viss gräns.
"Det är du visst, jag pratade med honom igår." Säger hon och går fram till en hylla. Va? Igår?
"Pratade du med honom igår?!" Väser jag farligt.
"Ja, men ta det lugnt, jag vet inte varför eller vart han drog. Men han sa att han älskar dig. Sätt dig i den stolen." Säher Ace och pekar på en stol framför en spegel.
"Om han hör av sig igen kan du hälsa honom från mig?"
"Visst, vad ska jag hälsa?"
"Hälsa honom att han kan dra åt helvete och att han aldrig behöver komma tillbaka." Säger jag och sätter mig ner i den nötta, bruna läderstolen. Ace skrattar och kommer och ställer sig bakom mig med ett plastförkläde och en sax i handen.
"Jag gillar dig Cate, visst jag ska hälsa honom det." Säger hon med ett stort leende. Jag ler tillbaka mot henne i spegeln.
"Kan du klippa av mig håret? Så det blir ungefär axellångt."
"Okej, får jag färga röda slingor också?" Undrar hon. Jag nickar till svar. Hon börjar klippa av mitt hår. Hon ler hela tiden.
"Du kommer bli så snygg! Det här kommer passa dig. Pluggar du, eller är du klar?"
"Jag pluggar fortfarande. Sista året." Säger jag och ler mot Ace i spegeln.
"Åh! Jag pluggade klart förra året."
"Jaha. Hur känner du Aaron?"
"Vi träffades med några andra när vi körde russian roulette för två år sedan. Vet du vad russian roulette är?"
"Ja, jag vet vad det är. Vi gjorde det en gång..."
"Tog Bullet med dig på det?" Säger Ace förvånat. Jag kan se massor av hår ligga på golvet.
"Ja..."
"Verkligen? Såg du när han laddade revolvern?"
"Nej..."
"Han hade förmodligen ingen kula i. Jag tror inte han skulle utsätta dig för den risken, han älskar dig."
"Sluta."
"Vad?"
"Han älskar mig inte. Kan vi bara sluta prata om honom nu?"
"Okej. Vad vill du ha för tatuering?"
"Jag vet inte... Jag vill ha två, en i svanken och en på armen eller handleden."
"En varg i svanken? Eller kanske en blomma? På armen kan vi bara göra ett mönster runt armen."
"Nej, på armen vill jag ha ett årtal intatuerat. En varg i svanken låter bra." Säger jag samtidigt som Ace börjar smeta in färgen i mina toppar i håret.
"Det kommer bli asgrymt! Inga piercingar?"
"Nja..."
"Du skulle se asgrym ut med en piercing i tungan, läppen eller ögonbrynet. Fast du måste ju skaffa piercingar i öronen. Du har ju bara ett i varje öra." Säger Ace övertygande. Hon drar undan sitt hår på ena sidan så jag kan se hennes öra. Det sitter piercingar i hela örat.
"Jag vet inte..."
"Jag vet en kille som gör det gratis om jag ber honom." Säger hon lockande.
"Nej, jag vill bara ha två tatueringar." Säger jag bestämt.
"Okej." Säger hon med ett snett leende.
YOU ARE READING
Russian Roulette
Teen FictionNär den du älskar lämnar dig. Du vet inte vem du är längre. Men du kommer över det. Du behöver ingen annan för att leva ditt liv. När Aaron, helt plötslig försvinner och lämnar Catelyn ensam blir hon först orolig. Han är den enda som funnits för hen...