De jongen van wie ze de naam nog steeds niet wist stond nu te douchen boven. Milena sloop door de gangen en keek wat rond. Wow het huis was groter dan ze dacht, verder de gang door zag ze een ouderwetse deur. Ze besloot erheen te lopen. Naar mate ze dichterbij kwam begon haar hard sneller te kloppen. Langzaam legde ze haar hand op de deurklink en drukte hem open, met veel gekraak ging de deur langzaam open . Een grote kamer vol boeken kwam tevoorschijn. Milena's mond viel open van verbazing.
' Zo fijn een lekkerding met brains,' dacht ze bij zichzelf. Ze liep voetje voor voetje de kamer in. de muren waren bruin en de kaste heel donker bruin, er hing een oude muffige geur het stonk nogal. Eenmaal binnen kwam ze erachter dat het geen studie boeken waren maar vampier boeken. ''Wat zijn mn krachten'', '' doordringen tot aderen'' , ''Welke beet is dodelijk?'' ga zo maar door de hele kamer stond er vol mee. Een lange trap stond tegen de kast aan om de boventste boekenblank te berijken. Daar boven stond een boek met de titel ''Aderen''. Milena besloot de trap op te klimmen en het boek te pakken. 'Hebbes,' siste ze. 'Ah nee shit.' Daar kwam die het water was al een tijdje gestopt met stromen en hij kwam nu de trap af richting de woonkamer. Milena sprong het trapetje af en sprinte de deur uit rukte hem dicht en sprinte de woonkamer in . Daar stond haar tas nog ze pakte hem en stopte het boek erin.
'Zo daar ben ik weer ', sprak hij. Milena keek vertedert naar de jongen die alleen een broek aan had en geen t-shirt. De jongen keek om en zag het hij liep naar haar toe en kuste haar , Milena sloot haar ogen en kuste terug. De jongen stopte en liep terug naar de kast op de gang en pakte een t-shirt. ' Weet je wat gek is,' zei Milena gekscheerend . ' Nou', antwoorde hij. ' Ik weet je naam niet eens , zo hoe heet je?' ' Steff, jij?' 'Milena'. Ze keken elkaar even aan en praatte toen weer verder. 'Ik heb zo'n honger nog steeds en ik heb je halve voorraad al op .' 'Ja dat kan kloppen je hebt bloed nodig, mensen bloed.' ' Now way ik ga geen mensen bloed drinken echt niet gewoon. 'Je zult wel moeten je bent een vampier nu , om je te verweren tegen andere vampieren in de stad en p, je te voeden heb je bloed nodig anders zul je sterven.' 'Maar je kan toch niet overdag zomaar iemand bijten en je voedde?' 'Dat klopt en daarom gaan we vannavond jagen je blijft binnen tot vannavond en dan leer ik je de belangrijkste krachten onder de knie krijgen en we gaan jagen.' 'Ja oke en mn honger nu dan ik houd het niet tot vannavond vol!' 'Dat weet ik', antwoorde Steff spontend. ' En daarom heb ik voor jouw dit flesje.' Steff haalden een flesje van medium formaat, het zat tot de rand gevuld bordeaux rood bloed. ' Oh eindelijk.' Milena draaide de dop eraf en goot het bloed zo naar achteren , zo klokte alles in een paar slokken weg. 'Meer geef me meer, Astjeblieft ik smeek het je.' Steff liep verder de gang uit en kwam terug met nog een flesje. ' Astjeblieft maar hier moet je de rest van de dag op vannavond gaan we pas jagen weet je nog.' 'Ja is goed'. Zo ging Milena de hele dag door op één flesje bloed.
'Het is tijd'. Steff liep naar hun slaapkamer waar Milena op het bed lag.' Kom we gaan het is tijd dat ik je wat ga leren en dat jij je honger kunt stillen.' Milena knikte verheugd en sprong op en rende achter steff aan.
'Waar gaan we heen,' vroeg Milena op een zeurderig toontje. 'Naar het bos, daar lopen s'avonds enkele mensen om te kijken naar de maan die op de heilige steen van het dorpje schijnt.'
'Oke Milena , ik ga je nu duidelijk maken wat je allemaal meer kan nu je een vampier bent. ' Oke', antwoorde Milena onzeker. ' Kijk', en Steff verdween. 'Steff, Steff Steeeeeeeff, aah kom op dit is niet grappig steff steeeff please kom terug. Steff sprong ineens vanuit een boom achter haar en belande op zijn voeten. 'Wauwwww hoe deed je dat?' Steff keek haar indringend aan en ineens begreep ze het. Milena probeerde het ook en het lukte, razend snel bewoog van plek tot plek zonder dat ze echt te zien was.
' Zo dat heb je onder de knie dat is mooi nu gaan we naar het volgende onderdeel.' Milena knikte. ' Oke je kan dus mensen dwingen .' 'Hoe bedoel je,' vroeg Milena. 'Je kan mensen dingen laten doen of laten vergeten die jij wil.' Milena knijpte haar ogen samen en knikte gemeen. ' Juist dus ik kan dat nu.........'
'Nu gaan we over tot het leukste deel iets wat mij ook aan gaat.'
'Jagen.' milena tilde haar hoofd iets op en knikte. 'Nou oke ik zal wel moeten.' 'Daar ', fluisterde Steff. Samen raasden ze door het boos naar de prooi die ze in het vizier hadden. Een man en een vrouw liepen hand in hand en nietsvermoedend door het bos. Milena die in een boom boven het paar zat en Steff die in de bosjes zat langs de weg kwamen nu allebij in actie. Milena sprong uit de boom richting de vrouw. Er slaakte een gil uit de mond van de vrouw toen Milena's scherpe hoektanden door de huid kropen de vrouw. Zo ze was binnen toen begon het voeden ze zoog al het leven uit de vrouw en glimlachte erna. Rondom haar mond zat donker kleverig bloed, ze likte het weg met haar tong.
Steff sprong de bosjes ook uit en duwde de man om. Steff sperde zn mond wijd open en beet snel en behendigt in de nek van de man. Hij voedde zich wel duidelijk ervarener dan Milena. Toen het leven ook uit het lichaam van de mand was gezogen liet hij hem op de grond vallen.
Steff keek tevreden naar Milena. ' Zo dat was niet slecht voor de eerste x meis.' Milena knikte bedankend en samen tilde ze de lichamen op en begraafde ze achter de bomen onder de bosjes.
'Zo killer voldaan?'
JE LEEST
So I'm a vampire now
VampireMilena leefde een heel normaal leven. Naar school gaan, met vrienden afspreken en misschien iets te veel drinken bij het uitgaan. Maar dat veranderd door één avond. Als ze de charmante Steff ontmoet en met hem meegaat. Wat hij niet weet is dat zij a...