السلام عليكم ورحمه الله وبركاته قراءي الاعزاء صباح الخير اشتقت لكم كثيراوبعد مرور ساعات على جلست العائله مع بعضهم قال مهند موجها حديثه لزيدان بابا هو انت هتوديني المدرسه امتى فقال زيدان بعد العيد يا حبيبي هاروح اسجلك في المدرسه فقال مهند طيب وروضة يا بابا فقال زيدان ليانهي الحديث خلاص هسجل لها هي كمان فقال عمر مش المفروض روضة تكون راحه من السنه اللي فاتت فقال زيدان لان هي مرضتش تروح و انا اوديها السنه دي فقال شاهين هو انت ليه ما بتجيب هاش معك يا زيدان ده احمد ما كانش بيروح مكان من غيرها وكان بيقولعنها قمر حياته وأكمل دوريد وهو يبتسم ويتزكر مرة كنا حوالي الساعة الثانية بليل ولقيت تليفوني بيرن بركم سلمه بنتي ولقيتها بتشتكيلي من احمد عشان شختط في روضة بهزار اخد روضة تنام معاه في الآوضة وقافل عليهم الباب وسايب سلمه برة وفضلنا يومها نتحايل عليه عشان يفتح لها وهو يقول مش هافتح غير لما تتاسف لاكسوجين حياتي وتقبل الاسف وفعلا ما دخلتش غير لما عملت الي قلها عليه ضحكو الجميع وهم يتزكرو احمد ومدى حبه لروضة والله وحشتنا قوي دا كانت بنت دمها خفيف فقال زيدان هي مش واخده على حد فما بترضعش تيجي معي فقالت عليه لا يا حبيبي ابقى خليها تيجي تزورنا وتاخذ على العائله فقال زيدان تمام ماشي وجاءو الاطفال يركضوا من الخارج وهم يشيرو على سلطان لانهم متاكدين انه الوحيد الذي لم يرفض لهم طلبفا سلطان يعشق الاطفال وقالوا عمو سلطان هو احنا هنروح الملاهي امتا فقال سلطان خلاص بعد صلاة المغرب هنروح الملاهي فرقدو الاطفال بسعاده وهم يقولوا هااااااااااااااه ثم توجه سلطان للخارج ل يستنشق بعض الهواء ويذهب ليصلي المغرب وهو يسير في الجنينه لفت انتباهه طفله صغيره ملقاه وجهها على الارض فزع سلطان كثيرا عندما رااها فهي تقريبا في حجم سيلا ابنته ثم توجه نحوها وحمل وجهها من على الارض فرتاح قليلا لانها كان بها بعض الاختلاف من سيلا فهي اكبر منها بقليلفا سار يهزها وهو يقول فوقي فوقي انت مين و لكن لم يتلقى اجابه ف حملها وتوجه بها الى الحمام ووضع راسها تحت الماء فصرخت روضه ماما فقال سلطان اهدي انت كويسه فقالت روضه وهي تبكي حرام عليكم بقى ولا اقول لك اقتلوني وريحوني من حياتي كفايه عليه عذاب كده والله انا تعبت ولا انتم تعذيب الناس هواية عندكم حرام عليكم مش عايزيني موتوني عشان ارتاح فضمها سلطان اليه بحنان وهو يقول ويحاول أن يسكتها بس والله انا ما هاعمل فيك حاجه انا عايز اعرف انت مين بس فتمسكت روضه به وكانها تستنجد به ان ينقذها من حياه الضمار التي تعيش بها ورفعت وجهه قليلا لترى وجهه فرات انه يحمل شبها كبيرا من اغلى شخص على قلبها وهو ابوها الوحيد احمد فقالت روضه انا روضه زيدان دوريد وما هي الا ثواني حتى اهتزا هاتف سلطان معلنا عن وصول مكالمه فرفد سلطان المكالمه بدون ما ينتبه من المتصل ولكن جاءه نفس الاتصال مره ثانيه وتطلع الى شاشه الجوال وهو يجيب بسعاده احمد ازيك عامل ايه كل سنه وانت طيب يا باشا فقال احمد الله يسلمك يا سلطان وانت طيب عامل ايه فقال سلطان انا تمام و سلمى ونور وسها واسر عاملين ايه وعندما قال هذه الجمله صرخت روضه بابا هات لما اكلمه هاتوا والنبي فقال احمد مين دي فقال سلطان انت نسيتها دي اكسجين حياتك فقال احمد بفرحه وعدم تصديق انت بتهزر صح روضه فقال سلطان ايوه روضه فقال احمد طيب اديها لي بسرعه فالتقطت روضه الهاتف بسعاده وهي تقول بنبرة اشتياق والم وبكاء وحزن ولوم الو فقال احمد ازيك يا حبيبت بابا فقالت روضه لو كنت حبيبت بابا ما كنتش سبتني ومشيت فقال احمد والله انا اتحايلت على ابوكي عشان اخذك معي وهو رفض فقالت روضة ببكاء لا هو مش بابا انت بس اللي بابا فقال احمد ولما انا بس اللي بابا ما كنتيش بترضي تكلميني ليه فقالت روضه وهي تبكي انا ده انا كل مره كنت بنضرب بسبب أني كنت بطلب اكلمك وهو بيرفض وبيقول لي ما تكلميها وش هو رماكي انا عايشه في عذاب من يوم ما مشيت وسبتني انا بتعذب عايشه عنده على اساس خدامه كل يوم ضرب واهانه وتعذيب تعبت من حياتي والله عايزه اموت بقى حتى في يوم العيد سابوني انا انظف السفره والمطبخ حتى ما تلف وش خطرهم يقولوا لي كل سنهوانت طيبه لائحتي ساره ضربتني وهو ضربني بالليل تعبت يا بابا خلاص تعال خذني بقى فقال احمد والدموع تتساقط من عيناه بحزن اهدى يا حبيبه بابا والله لا خذ لك حقك بنت احمد ما بتعيطش بنت احمد اقوى من اي حاجه والله لا انا دمهم على كل دمعه نزلت بسببهم و خليهم يجوا لو لك ويرجعوا تحت رجليك عشان تسامحهم بنت احمد لازم تعيش رافعه راسها لفوق وحقها هيجي لها ما تخافيش يا حبيبه بابا فقال سلطان وهو يضحك كفايه يا اخويا بتعلم البنت الغرور مس كفايه انت بنت عامل معك بالعافيه فضحكت روضه وبعد ان تتحدث مع بعضهم وتطمنت روضه على سلمى ونور وسها واسر واغلق المكالمه قال سلطان يلا يا رودي عشان تروحي معي البيت و اعرفك على خالتك اميره و تلبسك و تروحي معنا الملاهي في او مئه روضه بالموافقه ومشيت مع سلطان وعند اميره في كل الموجودين ذهبوا بسياراتهم الى الملاهي الا اميره اولى بها فقالت اسيل هو بابا راح فين انا عايزه اروح الملاهي العيد هيخلص وقالت حلا انا عايزه اطمن على بابا ملاهي ايه دلوقتي واسماء حديثهم رؤوا سلطان قادم من بعيد ومعه طفله صغيره في اراد عمر ان يلعب بقلب امه قليلا وخصوصا انه عارف انها بتغير و تبقى مفاجاه العيد على قناه اللي على اليوتيوب غمازات لابيه وقال عندما تقدم سلطان قال عمر بحزن له ليه بس كده يا بابا مش كنت تخليها يوم ثاني حرام عليك تجرح ماما في يوم زي دهفقال سلطان عادي يا عمر انا الشرع محلل لي اربعه وانا متجوزتش الا اثنين بس ودي بنت امراتي وان شاء الله امك هتحبها وهي هتحب امك ويبقوا اصحاب وتقدم سلطان نحو اميره التي وقفت مصدومه بشده فاقترب منها وقال انت هتبقى امها زي امها بالضبط وهي اكيد هتحبك فدفعت اميره سلطان والبنت وهي تقول بلا امها بلا زفت انت بتعملفي كده ليه حرام عليك طلقني يا سلطان انت خاين ليه كده وصارت تبكي وسلطان يحاول الاقتراب منها ولكن بلا فائده وبقيت تصرخ وهي تقول ياخ ساره البيتي وحبي وسهري حتى انت كمان يا عمر بتكذب وعارف مخبي عليه ليه كده وبعد محاولات اقترب سلطان منها وهو يقول خلاص والله ما تزعليش ده مقلب من احدى مقالب عمر ابنك السخيفه دي روضه بنت زيدان والله وهمس في اذنها كلمات في حمرت خدودها وانهي عمر الفيديو وهو يقول لو عجبكم الفيديو لا تنسوا تعملوا لايك وشير وسبسكرايب وحاول عمر أن يحاول مصالحة امه قائلا بس ايه دا يا ماما كل دا عشان بابا اتجوز امال لو كان مات وبعدان انا زنبي ايه رئاسة وحب وسهر دا غالي على كدا فنفجرو جميعا في نوبة ضحك ولاكن اكثر شيء لفت انتباه عمر روضة الي عمرها ما ضحكت بتضحك وانابصرحاه صورتها بالكمرة وقال سلطان ياله خدي روضة لبسيها يا اميرة عشان تروح معانا الملاهي فعلت أميرة ما قاله لها سلطان وركبوا السيارة متوجهين الى الملاهي يتبع وأريد أن أقول كلمة لصضيقتي واختي ميرنا الف مبروك على تقديمها في المنحة التركية وارجو منكم أن تدعو لها بالقبول وان تحقق كل ما تتمنى وتصل إلىجميع أحلامهاوهذا الفصل اهداء لها فهذا ابصت شيء يمكن أن اقدمه لهالاشكرها على دعمها الراءع شكرا يا ميرو وربنا يديمك في حياتي اخت وصضيقة وداعمه ومشجعةواشوفك اكبر كاتبه وصحفية في تركية والعالم كله ..
أنت تقرأ
فتاه ابكاها القدر ...
Bí ẩn / Giật gânرواية تتحدث عن حياة بنت مع عائلتها تملاها المشاكل فكيف ستطخطا المشاكل وكيف ستكون حياتها العاطفية رواية طفولة عزاب حرمان براءة قسوة اخوات اهانةة تشويق خيانة حب مشاكل اعترافات غمود اجتماعي رومانسي سعادة إلى الابد