Seperti yang sis janjikan, sis update sikit untuk korang okayy❤️
Dengan muka cemberut dira pergi meninggalkan nu'man,bagi dira nu'man menganggu hidup dia buat masa sekarang.Dia bukanlah tidak mahu menerima kehadiran nu'man,dia tahu nu'man telah banyak berkorban untuk dia tetapi hati dia tidak dapat memilih nu'man.
Dira masuk ke kelas dan berjumpa kawan-kawannya , dia sangat memerlukan sokongan kawannya buat masa sekarang. Dia merasa bahawa dia harus moveon dari tengku Azreen,dia rasa dia tidak layak lagi untuk lelaki itu.Bagi dia, biarlah azreen berbahagia dengan pilihannya iaitu Shira. "Aku perlu kuat dan redha untuk kehidupan baru aku,aku perlu moveon dan bukak buku baru" dialog dira didalam hati.
Dira mengambil keputusan untuk berpindah sekolah , dia sudah tidak kuat untuk belajar disekolah itu lagi kerana baginya semakin dia belajar disitu,tiap ii hari dia akan berjumpa dengan Azreen. Dia juga telah memberitahu parents dan kawan ii nya bahawa dia mahu berpindah ke sekolah lain, kawan baiknya, eryn sedia menemaninya disekolah baru. Dira sudah pun mengambil surat berhenti sekolah dan bersedia untuk pindah selepas habis pt3 tahun ini. Untuk sekarang biarlah dira fokus exam dahulu.
Hujung tahun telahpun tiba.....
Dira dan eryn telah bergerak untuk menghantar surat berhenti , entah kenapa tiba tiba azreen datang berjumpa dira setelah hampir berbulan bulan tidak berjumpa..tetapi oleh kerana dira telah berhasrat untuk move on, dira hanya membuat tak endah kepada azreen. Dia hanya memberitahu bahawa dia mengambil keputusan untuk berpindah bukannlah sebab mana mana pihak,baginya keputusan ini untuk kebaikan semua,dia tidak mahu melukakan hati banyak pihak. "Dira dengan rela hati nak pindah Az,soal ni tkde kaitan denga Az mahupun Shira..dira cuma taknak melukakan hati sesiapa" kata dira...Az cuma diam mungkin tengah mencari alasan,pikir dira didalam hati. "Az?" panggil dira, "ouh ye,srry tdi pikir something sikit,so ni dh nk pindah ke ni..tkpelaa takecare ye?"...Dalam hati aku terus terpikir "ingtkan dia nk tahan aku supaya tak pindah rupanya hanya itu je yg ditanya hm nmpkla aku ni tkpenting langsung hm"
Aku dengan berat hati melihat sekolah yang telah 3 tahun aku belajar..Mungkin ada sinar yang lebih cerah disekolah baru nanti;fikirku :)
Aku dan eryn telahpun berjumpa dengan semua kawan ii dan guru ii yang telah mengajar kami selama 3 tahun disekolah ini.Ada yang berat hati nak melepaskan kami,dan mngkin jgk ada yang senang dengan pemergian kami tapi tak mengapa kami telah fikir masak ii untuk membuka buku baru.Moga dipermudahkan segala urusan,Aamiin 🤲..Aku dan eryn melangkah masuk ke sekolah baru di tahun baru dan cerita baru. kami belajar seperti biasa, tiada apa ii yang istimewa di sekolah baru kami ini,seperti di sekolah lama jugak,ada yang suka dan tidak dengan kehadiran kami disini tapi kami hanya pedulikan saja kerana niat kami kesini hanya untuk belajar dan tidak berminat untuk ada hubungan istimewa dengan mana mana pelajar disini. Bagi aku cukupkan cinta lama yang telah buat aku begitu terluka,aku tidak ingin pisang berbuah dua kali. Aku dengan eryn menjalani sehari ii sekolah dengan baik sahaja sehingga lah kami menamatkan alam persekolahan kami. Pada 27 november 2019 kami telahpun selesai paper terakhir SPM. Kami bahagia dan bersyukur kerana dapat menamatkan sesi persekolahan hingga penghujungnya ,habis sahaja paper,kami seluruh dewan sujud syukur kepada Allah kerana telah kurniaka kami kesihatan untuk menjawab peperiksaan tersebut.Ianya merupakan peperiksaan terbesar ketika di alam persekolahan.
Srry gais setakat ni saja dira dapat update hrini,tpi jgn risau dira akan update plk nnti,mngkin hari ini hari esok atau nanti hehe..so jemput baca semuaa hehe and doakan dira dapat capai pointer final exam kalini 🤲.Untuk sesiapa yang mintak no. Fon dira tu ,bole dm dlu kat ig,nnti dira bgi no kt sana okies❤️ ig;dirossssssss
YOU ARE READING
Mr.tengku Vs Mrs.engku
RandomKata orang jangan terlalu membenci kerana lama kelamaan akan terjatuh cinta dengan insan tersebut Adakah itu yang akan terjadi kepada mereka? Mungkin YA ataupun mungkin juga TIDAK Kerana masih ada pendengki dan penghancur cinta!