part 4

3.8K 185 2
                                    

Sedar tak sedar sudah 3 bulan aku berpindah masuk ke sekolah tersebut Dan sudah tiga bulan jugalah aku kenal dengan mamat poyo itu. Dalam aku bergaduh dengan dia,tanpa aku sedar dia telah menjadi kawan baik kepada abang aku sendiri tetapi aku juga tidak tahu mengapa hati aku menjadi semakin benci padanya. Mungkin kerana peristiwa yang telah terjadi sebulan yang lalu..

Flashback

"Wei pompuan, kau ni memang takde maruah ke?keluar dengan lelaki tu lelaki ni, eiyy tak sangka aku macam ni perangai kau, muka nampak baik tapi sebenarnya perangai mengalahkan perempuan murahan!pegi shopping mall main peluk peluk lelaki eiyy tak malu betul laa,takde maruah ke?mak bapak tak ajar?".'panggg' satu tamparan hinggap di mukanya yang kacak itu (ceyyhh author gatal 😂).aku terus berkata dengan marahnya "eiyy kau ni takde bukti,takde apa.datang datang nak marah-marah pastu kata aku ni murah,habistu kau tu mahal sangat la?eh,klau takde bukti jangan cakap laa.dosa fitnah itu lebih besar dari dosa membunuh!aku terus berlalu sambil tersenyum sinis.

End of flashback

Tanpa sedar air jernih keluar dari lubuk mataku apabila teringat kata katanya itu. Tanpa bukti dia boleh datang menyerangku "haihh bodo jugakk lelaki tu, takkan laa dia tk tengok nama bapak aku dengan abang aku sama, haihh".

Pada hari minggu, aku sedar pada jam sembilan pagi, haihh anak dara apa laa macam ni 😂..setelah selesai mandi aku turun kebawah dan terus menuju ke dapur untuk mencari makanan.HHAHAHAAH,tiba di dapur mama berkata "adik,kejap lagi teman mama pegi pasar tau,mama nak pegi beli barang dapur untuk masak sebab kawan mama nak datang dinner malam ni".Ikutkan hatiku memang malas tetapi sebab mahu menjadi anak yang solehah aku hnya berkata "okay mama,kejap lagi adik siap siap👌".

Skip...

"Adik, turun tolong mama kat dapur ni. Kejap lagi kawan mama nak datang"."okay mama kejap". Setelah 5 minit,aku turun ke dapur dan membantu mama sedikit sebanyak.cehh

"Assalamualaikum". Aku terdengar ada orang memberi salam,mama menyuruhku untuk pergi membuka pintu.aku dengan tidak melengahkan masa terus pergi membuka pintu. Apabila aku membuka pintu,aku terlihat pasangan suami isteri dalam linkungan 40-an tersenyum kepadaku mama keluar Dan terus berkata "oh nalina jemput masuk, mana anak lelaki kau?".Mak cik tersebut menjawab" Ada tu, kejap lagi dia datang laa tuu".mama hanya meng 'o' kan ajee.. "Assalamualaikum" haa datang dah anak aku. Aku yang baru keluar dari dapur terus terkejut apabila melihat tengku azreen datang kerumahku. Oh jadinya dia anak makcik ni? Dialog ku di dalam hati. "Ha adik meh sini, buat apa tercegat kat situ? ". Aku hanya tersenyum dan melangkah ke arah mama.

"Oh jadi ni laa anak awak Nah?dah besar dah, cantik lagi(ceyh author perasan 😂).nama apa?tanya nya lagi".
"Em adira, panggil dira je", kataku sambil tersenyum manis."oh ni kenalkan anak aunty nama dia azreen". Aku hanya menganggukkan kepalaku sahaja tanda faham.tiba tiba abangku turun dan berkata "sorry I"m late".tengku azreen dengan muka terkejutnya berkata "eh! kau buat apa kat sini?"..mama terus menyampuk "oh ni anak aunty, kenal ke?". Sekali lagi muka terkejut muncul, hahahahahah..perasaan bersalah terhadap dira mula hadir dalam hati dia.

Sorry author xde ideal sgt, klau ada typo tu maaf laa yer..jangan lupa vote ✌..nnti author update lagi.

Mr.tengku Vs Mrs.engkuWhere stories live. Discover now