part 12

2.6K 124 43
                                    

Seminggu kemudian...

Ahmad nu'man still lagi menganggu engku adira sampai engku adira merasa rimas dengan perangainya yang terlampau gedikkk 😒

"Hai dira, sorang je ke?" Ahmad nu'man menyapaku dengan lagaknya(srs menyampah)."Em tak laa saya berdua ni, tak nampak ke? engku adira bertanya dengan sinisnya lalu terus berlalu pergi tetapi baru beberapa langkah dia berjalan, Ahmad nu'man dengan pantas memegang tangan engku adira(memang takde adab mamat ni..tapi still berlapik laa ok). Engku adira terus merenggus geram dan menepis tangan ahmad nu'man dengan kasar sambil berkata "eh, awak ni memang  takde adab eh? Ke tak tahu hukum agama? Mak ayah tak ajar? "Bertubi-tubi soalan yang engku adira ajukan kepada ahmad nu'man tetapi ahmad nu'man hanya mendiamkan diri kerana dia tidak terasa langsung dengan ayat engku adira tadi malah dia semakin bangga kerana engku adira menegurnya tentang adab(perasan lebih mamat ni)

"Hello hello! " engku adira berkata sambil melambai lambaikan tangannya didepan muka ahmad nu'man yang tengah syok mengelamun itu. Ahmad nu'man terus tersedar dari lamunannya bila engku adira memanggil namanya buat kesekian kali "oh sorry sorry saya terfikir pasal masa depan kita tadi, heheh"ahmad nu'man berkata sambil tersengih seperti kerang busuk. Engku adira terus menjeling tajam ahmad nu'man yang sedang memandangnya.. "Hm so awak nak cakap apa dengan saya ni? Cakap cepat laa saya buzy banyak benda lagi perlu saya selesaikan "kataku. "Okay saya just nak tanya kenapa awak reject saya? Siapa boyfriend awak? Tg azreen? Mamat poyo perasan hot tu ke? " dia bertanya kepadaku .

"Emm kalau ye pun kenapa? Awak ada masalah dengan dia ke?" Giliran aku pula untuk bertanya. Dia terus menjawab "saya takde masalah pun dengan dia cuma saya nampak lately ni dia baik dengan seorang perempuan tak silap saya perempuan tu namanya shira, form 1 Andatu"

"Ouh tu ex tg azreen, biasalah takkan laa dia takboleh nak rapat dengan shira tu lagipun saya tak kesah"aku membalas dengan malasnya kerana aku kurang percaya dengan mamat ni. Dia seperti boleh membaca mindaku terus berkata"kalau awak tidak percaya, awak boleh tengok sendiri diorang, diorang rapat tidak seperti kawan biasa sahaja " dia berkata dengan riak wajah yang sukar untuk ditafsir.


Skip

Engku adira terus pulang kerumah dengan perasaan yang bercampur sedih, kecewa, marah, tidak percaya semuanya Ada. Dia sungguh tidak percaya bahawa orang yang selama ini berada disamping dia telah berubah hati, dia betul betuk kecewa dengan tg azreen Dan telah berjanji dengan dirinya sendiri yang dia tidak akan kembali pada tg azreen.

Flashback

Aku tengah berjalan jalan di sekitar koridor sekolah sambil memikirkan setiap kata kata ahmad nu'man tadi, aku memang tidak percaya langsung dengannya, tidak mungkin tg azreen mencurangi aku kerana dia berkata bahawa dia sungguh menyanyangi diriku.

Sedang aku berjalan disekitar sekolah itu tiba tiba mataku terhenti pada dua orang figura yang sedang berpegang tangan sambil bertepuk tampar di dalam kelas 1 Andatu. Apabila aku perhatikan betul betul baru aku perasan yang lelaki itu ialah tg azreen dan perempuan itu ialah shira. Aku dengan marahnya terus pergi menyerang dua figura tersebut

"Eh Azreen! Saya betul betul tak sangka perkara ni yang awak lakukan di belakang saya! Saya fikir awak betul betul sayangkan saya tapi itu semua hanyalah dusta semata mata! "Aku berkata dengan sedikit menjerit dan tanpa ku sedar air mata yang bertakung di tubir mataku telah pun menitis setitik demi setitik di pipiku.

Tg azreen yang melihat aku menyerangnya mula cuak tetapi dia pandai mengawal reaksi mukanya dengan berkata "eh dira, saya dengan shira berkawan jelaa mana ada apa-apa hubungan pun lagipun saya sayangkan awak sahaja okay" dia berkata sambil memberikan senyuman yang terpaksa

shira yang sedari tadi diam, terus mendinginkan lagi keadaan dengan bertanya "okay yeen, I nak you pilih sama ada I atau perempuan ni you nak jadikan girlfriend" dia berkata sambil menunjukkan jari telunjuknya kearahku. Tg azreen pun  berkata dengan selambanya "I pilih you shira sbb you first love I dan I taknak kat minah ni sebab dia terlampau kontrol hidup I! So engku adira, kita bersaksikan shira, pada 27/11 jam 13:01 minit ini awak dengan saya dah tidak ada apa apa hubungan lagi, so silakan berambus sebab saya hendak berasmaradana dengan shira kesayangan saya sekejap, go!!" Dia menengkingku.

End of flashback

Aku berjanji yang aku tidak akan menerimanya lagi!!! Aku terus menjerit melepaskan geram sambil membaling semua benda yang ada(okay author gurau je 😂)

Sampai sini jelaa yang author mampu buat sebab idea tidak mengizinkan dan sorry jugak laa sebab lambat update 😊😭

Nak tanya, siapa yang sokong diraazreen ataupun azreenshira.. Silalah comment yer dan jangan lupa vote 🌟

Mr.tengku Vs Mrs.engkuWhere stories live. Discover now