Lupa nak desc engku adira tadi. Engku adira seorang gadis yang yang berusia 15 tahun berwajah manis, berkulit sawo matang, betubuh yang agak rendah. Dia seorang yang lemah lembut, manja tetapi manja bertempat laa 😂,seorang yang agak peramah.mempunyai campuran darah cina melayu. Seorang yang cheerful bila bersama rakan rakannya.oky dh habis desc.
Back to story...
Setibanya di sekolah baruku, aku terpengun dengan kemewahan sekolah tersebut maklumlah sekolah swasta.heheh..Mama membawaku ke pejabat sekolah untuk berdaftar.Setibanya d pejabat sekolah aku masuk ke dalam pejabat or lebih tepat bilik pengetua, seorang wanita lingkungan 50-an bertanya kepada mama"ini ke anak yang hendak bersekolah di sini?".Mama berkata "haah dia la"pengetua bertanya kepadaku "nama apa? ".Aku dengan senyuman terus menjawab "tengku adira tpi pnggil dira je la".pengetua tersebut tersenyum dan berkata "cantik anak awak hasnah, lemah lembut pulak tu".aku terus tersipu malu.
Skip...
Setelah siap daftar, aku terus keluar dari pejabat dan meminta izin dari mama untuk ke tandas "mama adik nak pegi tandas kejap". mama berkata "tahu ke tandas kt mana? Meh la mama teman" aku menolak pelawaan mama dengan lembutnya "sokayh mama adik boleh pergi sorang sorang nnti pndai pndai la adik cari tandas tu kat mana ". Setelah mama mengizinkan, aku terus pergi ke tandas, semasa tengah mencari tandas aku terserempak dengan seorang budak dan aku terus bertanya kepadanya "adik!tandas kat mana eyh?" Budak itu menjawab"tandas kat depan sana". Aku terus tersenyum dan mengucapkan terima kasih kepada nya, setelah itu terus aku bergegas masuk ke dalam tandas.
Setelah selesai melepaskan hajatku, aku keluar dari tandas dan terus ke kereta.Setibanya di dalam kereta, aku melihat abangku tidak ada di dalama kereta. Aku terus bertanya papa "papa mana abang ngn mama? "Papa menjawab "dorang pegi pejabat, abang kamu mahu transfer ke sekolah ni jgk.Setelah mendengar kata kata papa, aku terus bersorak "yeah"
Keesokkannya,
"Adik jom pegi sekolah!".Aku yang baru hendak memakai kasut terkejut dengan suara abang terus memandangnya tajam, dia terus tersenyum senget😂.Setibanya di sekolah,aku dan abangku terus ke pejabat sepertimana yang telah mama bagitahu sebelum datang ke sekolah tadi, masuk je dalam pejabat. Pengetua terus memberitahu aku yang aku mendapat kelas 3 diomand iaitu kelas kedua dalam tingkatan 3.Dan abangku pula kelas 4 ektilium (main kebas je nama).
Sampai sahaja di kelas, dua orang gadis menegurku"hai pelajar baru kan?.Aku terus menjawab "yup",mereka terus memperkenalkan dirinya "hai, nama aku engku wany dan ni kawan aku engku afifah. "Ouh, hai aku engku adira".Salam perkenalan!.
Skip
Semasa dalam perjalanan hendak ke kantin, aku dan kawanku terserempak dengan sorang lelaki yang acah poyo. Aku melihat tag nama nya tertulis
Tengku azreen.Semasa aku tengah berjalan, dia dengan gengnya datang menerpa ke arahku dan menyekat jalanku, aku dengan beraninya menengking dia "wei! Kau ni bodo ke bangang?tk nampak ke aku tengah berjalan ni?yang kau sekat jalan aku ni kenapa hah!!?".wany dan afifah terus terkejut melihat tindakan ku, macam lah dia tak kenal tengku azreen seorang lelaki kegilaan semua gadis di sekolah tersebut.
YOU ARE READING
Mr.tengku Vs Mrs.engku
RandomKata orang jangan terlalu membenci kerana lama kelamaan akan terjatuh cinta dengan insan tersebut Adakah itu yang akan terjadi kepada mereka? Mungkin YA ataupun mungkin juga TIDAK Kerana masih ada pendengki dan penghancur cinta!