part 10

2.5K 128 0
                                    

Tengku azreen pov

"Haihh nampak gaya nya dira masih merajuk dengan aku, em apa yang aku patut buat eh? " dialogku bersendirian. Tiba-tiba tengku fiqri datang menyapaku "hei bro, keseorangan?mana dira?kau gaduh dengan dia ke?"soalnya bertubi-tubi…aku mengecilkan mata memandangnya sambil berkata "srsly dira tak bagi tahu kau apa apa ke?" Tanyaku…"Hah? Bagitahu tentang apa?" Soalnya pelik sambil menggaru garu kepalanya yang tak gatal"Em takde pape laa..HEHEH" kataku sambil tersenyum senget.

End pov

Tengku fiqri pov

"Hah? Bagitahu apa?tanyaku pelik, sememangnya dira tak ada cerita apa apa kepadaku..biasanya setiap masalah dia akan share tapi kali ni tak..."em takde pape laa" tengku azreen membalas sambil tersenyum...srs kali ni hati aku rasa tak sedap, rasa macam dorang berdua ada sembunyikan sesuatu. Aku hanya membalas pernyataannya dengan senyuman tipis sahaja dan terus mengajaknya pulang ke kelas "em bro, jom balik kelas…cikgu dah nak masuk tu"ajakku...dia hanya menggangukkan kepala sahaja. Setibanya di blok tingkatan satu, kami terserempak dengan seorang gadis, dia menegur tengku azreen dengan gediknya "hai yeen, buat apa kat sini?nak intip i eh? Soalnya sambil menggedik macam cacing kepanasan, aku yang melihatnya seakan mahu muntah!..."eh shira! Kan aku dah kata jangan ganggu hidup aku, kau ni memang tak faham bahasa melayu ke apa hah?" Aku terkejut apabila melihat tengku azreen menengking perempuan tersebut, sepanjang perkenalan aku dengan tengku azreen, dia tidak pernah berwatakan seperti itu, aku terus memegang bahunya untuk meredakan kemarahannya (semua jangan salah faham eh,bkn kunyit ni) 😂.dan aku terus menganjakkannya pulang ke kelas kerana wakt rehat telah lama habis, matilah kena dengan teacher oil.

End pov

Di rumah

"Adik, adik gaduh dengan az eh? Soal abangku. "Hmm" aku hanya membalas dengan malasnya ."Ish adik! abang tanya ni!" Marahnya. "Abang kalau dah tahu, tanya lagi kenapa?!" Aku memarahnya kembali. Abangku hanya memandangku bersahaja dan terus berlalu ke biliknya. "Eyy cakap sikit sentap, cakap sikit sentap, perangai macam perempuan! " omelku sendirian. "Haa kutuk laa abang ni, tak berkat hidup" kata abangku sambil menjeling, eyy aku korek jugak biji mata dia ni. Kataku di dalam hati.

Oky sorry lambat update, part ni pendek..part seterusnya pasal orang ketiga insyaallah, jangan lupa support sis n tekan ☆

Mr.tengku Vs Mrs.engkuWhere stories live. Discover now